به داد سلامت این مردم بی پناه برسید

دکتر عباس حیصمی : آنچه این روزها ابر قدرت و قلدران جهانی،آمریکا و غرب را با معضل جدی مواجه کرده و آبرو و حیثیت ظاهری طول تاریخی شان را با چالش مواجه ساخته، ساختار سیاسی غلط و حاکمیت مبتنی بر ظلم و بی عدالتی متولیان است! فریاد خلایق، امروز نه برای نان و آب،بلکه مطالبه […]

دکتر عباس حیصمی : آنچه این روزها ابر قدرت و قلدران جهانی،آمریکا و غرب را با معضل جدی مواجه کرده و آبرو و حیثیت ظاهری طول تاریخی شان را با چالش مواجه ساخته، ساختار سیاسی غلط و حاکمیت مبتنی بر ظلم و بی عدالتی متولیان است!

فریاد خلایق، امروز نه برای نان و آب،بلکه مطالبه بنیادی عدالت و رفع ستم تبعیض است.شعار انسانهای به ستوه آمده و رستاخیز کننده از نظام نژاد پرستی و آپارتاید غرب ،عبارت پر مفهوم نمی توانم نفس بکشم است!. حنجره خرد شده در زیر زانوی حاکمیت استبداد، نماد ستم و رمز لزوم مبارزه برای عدالت، آزادی، و مطالبه حقوق بشر حقیقی است. این اختصاص به آن نقطه جغرافیائی ندارد.پس باید به متولیان و تصمیم سازان گفت: اعتبروا یا اولی الالباب. بنده بلحاظ حزبی، واجد قدرت سیاسی نیستم. و صاحب نفوذ در حاکمیت نمی باشم. و اهل تصمیم و حل و عقد نمی باشم.اما چون تبعیض ها می بینم ،بی تدبیری ه و نامردمی ها را و می دانم ،رانت ها و ویژه خواری های  را، نمی توانم آرام باشم.

من نیز حنجره ای دارم که تا حیات دارم و تارهای صوتی ام می جنبند، و زیر سم اقتدارگرایان خرد نشده، بر تبعیضی که برخی اندک مدیران ناشایست استان و کشور در حق این مردم صبور ، مومن به انقلاب و اهل بیت علیهم السلام محروم ، نجیب و بی پناه روا می دارند،فریاد خواهم زد که؛و سیعلم الذین ظلموا،ای منقلبٍ ینقلبون و بی شک اطمینان دارم که و الیس الصبح بقریب…

آمار این روزهای مردم استان به ویروس کرونا،که یقینا باید آمار واقعی را که شامل بی علامتی ها و عدم مراجعه کننده ها، قریب به دوبرابر این رقم باشد،یک فاجعه تمام عیار انسانی است. اعتراف رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز و وعده فوت ۷۰هزار نفری در اثر این بیماری،عجیب ترین ادبیات مدیریتی است‌.

زیر ساخت های بهداشتی و درمانی استان،دهه هاست که بدلیل حاکمیت مدیران بی لیاقت و رانت خوار و فرصت طلب، فرسوده و ازبین رفته است. وهر چه فعالان و نخبگان فریاد برآوردند، بی تاثیر بوده است.

وقتی وزیر نفت دولت جمهوری اسلامی در چند روز قبل اعلام می دارد که خوشبختانه هیچکدام از کارکنان حوزه نفت، به کرونا مبتلا نشده اند،ضمن اینکه این یک ادعای غیر واقعی است، اما در حد خود یک توهین بزرگی به مردم این دیار است و به مفهوم بی اررش دانستن جان مردم، وعدم نگرانی مسئولین ملی مذکور و قطب اقتصادی کشور، برای امنیت بهداشتی و درمانی مردم، جز در حق حوزه نفت!!! است!!

از توقعات اولیه و بدیهی است که در چنین شرایط ابتلای وسیعی که شدیدا جان مردم را تهدید می کند، ومردم بی دفاع در برابر این ویروس خبیث مانند برگ خزان بر زمین می افتند و می میرند، باید مسئولین ملی ستاد مبارزه با کرونا، در استان مستقر شوند.باید تمام امکانات لجستیکی و نیروی انسانی متخصص را به استان بسیج نمایند. و باید بطور فوق العاده به داد این مردم برسند!

بطور بدیهی در چنین شرایطی،باید قرنطینه نظامی و یا انتظامی برقرار شود. وادارات و مراکز تجمعی، به حکم حاکمیتی تعطیل شوند.تا زنجیره انتقال قطع شود.ای متولیان صاحب تقصیر، توبه کنید و به دامان مردم برگردید. و عزم جبران مافات نمائید.به داد سلامت این مردم بی پناه برسید.امروزه حفظ جان این مردم بر ذمه شماست.آیا تصور نمی کنید بالاخره حساب و کتابی هم هست؟!مبادا از جنس آنانی باشید که به تعبیر قرآن؛یسئل ایان یوم القیامه؟فاذا برق البصر! وخسف القمر! وجمع الشمس و القمر!.در آنصورت مصداق آنانی خواهید بود که:یقول الانسانُ یوم اذن این المفر!!!!!