لزوم آغاز نهضت مدرسه سازی

در اخبار مرتب از کمبود مدرسه و فضای آموزشی در روستاها و شهرها مطلب منتشر می‌شود . در روستاهای عنافچه بدلیل نبود مدرسه بچه ها باید با قایق به ملاثانی بروند و ما فقط اظهار تأسف میکنیم .این نگاه که این کار وظیفه حاکمیت است شکی در آن نیست و نمایندگان مجلس و مسولین استان […]

در اخبار مرتب از کمبود مدرسه و فضای آموزشی در روستاها و شهرها مطلب منتشر می‌شود . در روستاهای عنافچه بدلیل نبود مدرسه بچه ها باید با قایق به ملاثانی بروند و ما فقط اظهار تأسف میکنیم .این نگاه که این کار وظیفه حاکمیت است شکی در آن نیست و نمایندگان مجلس و مسولین استان باید اولویت اولشان حل مشکلات آموزش و پرورش باشد ، ولی در این راستا وظیفه نخبگان چیست؟ در این استان پزشک و مهندس و تاجر و وکیل و…توانمند از نظر مالی چه تعداد وجود دارد؟

چرا نهضت مدرسه سازی با کمک خیرین در این استان بخصوص مناطق عرب نشین به راه نمی افتد؟ این همه متمکنین چرا برای مناطق خودشان دست به کار نمی شوند.سازمان نوسازی مدارس متعهد شده است نصف هزینه ساخت مدرسه را تقبل کند و نصف دیگر را خیرین به عهده بگیرند. غیرت و همیاری عربی را برای ساخت مدارس هدایت کنیم .با کمک های کوچک و مشارکت همه فرهیختگان و نخبگان میتوان انقلابی در مدرسه سازی ایجاد کرد.همه استانها از خوزستان جلوترند.انها حتی بیمارستان و کارخانه خیریه احداث کرده اند.به پا خیزیم که این قوم ثابت کرده ،میتواند با اتحاد و همبستگی بسیاری از ناممکن ها را ممکن کند.

سیدکریم سعیدی