حسین زاده : صنایع خوزستان مسئولیت اجتماعی خود را در قبال مردم محقق کنند

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: اگر قرار است بخشی از عقب‌ماندگی‌های خوزستان جبران شود و گامی جهش‌دار در توسعه مناطق کم‌برخوردار برداشته شود، باید صنایع خوزستان از جمله نفت، پتروشیمی و فولاد مسئولیت اجتماعی خود را در قبال این مردم محقق کنند. علی‌حسین حسین‌زاده در جلسه شورای اجتماعی که امروز (۲۴ شهریورماه) در استانداری […]

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: اگر قرار است بخشی از عقب‌ماندگی‌های خوزستان جبران شود و گامی جهش‌دار در توسعه مناطق کم‌برخوردار برداشته شود، باید صنایع خوزستان از جمله نفت، پتروشیمی و فولاد مسئولیت اجتماعی خود را در قبال این مردم محقق کنند. علی‌حسین حسین‌زاده در جلسه شورای اجتماعی که امروز (۲۴ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری اعتباراتی جهت خرید محلی برای دفاتر تسهیل‌گری که در خوزستان راه‌اندازی شده‌اند، در نظر گرفته شده که تعدادی از محل‌ها خریداری شده است. این موضوع نشان از عزم جدی وزارت کشور بر فعالیت دفاتر تسهیل‌گری است بنابراین راه‌اندازی و فعالیت این دفاتر را به فال نیک می‌گیریم.وی افزود: باید دقت شود که دفاتر تسهیل‌گری به اداره دیگری تبدیل نشوند و مصیبت دیگری به این قضایا اضافه نکنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: تنها با نصب تابلوی توسعه، امر توسعه محقق نمی‌شود. آنچه در دنیا اتفاق افتاده و ما امروز از آن الگوبرداری کرده‌ایم، این است که دفاتر محلی ضمن برقراری ارتباط بیشتر، به ظرفیت‌های موجود مناطق اتکا کنند بنابراین باید ظرفیت‌ها در راستای بحث توسعه فعال شوند زیرا منابع دولت محدود است.حسین‌زاده تصریح کرد: در چگونگی استفاده از منابع باید به تجربیات توجه شود و رویکردمان در جهت ایجاد وابستگی جدید به دولت نباشد.وی با اشاره به اهداف دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار بیان کرد: با توجه به جدیت وزارت کشور در خصوص دفاتر تسهیل‌گری، باید گام‌هایی برداریم تا از اهداف اصلی جدا نشویم.معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: بحث پیشنهادات و راهکارها برای این مناطق باید به شکل معقول و بر اساس نظرسنجی و شناسایی اولویت‌ها انجام شود.

وی با انتقاد از نوع بررسی‌های انجام شده در محلات حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار خوزستان، تصریح کرد: چه کسی نمی‌داند که سرمایه اجتماعی در منطقه “عین ۲” پایین است یا میزان بیکاری بالا است؟ نظرسنجی در این محلات در مورد آسیب‌ها و یا میزان اعتماد انجام شده است در حالی که مثلا اعتماد اجتماعی ابعاد مختلفی دارد و می‌توانستیم ابعاد اعتماد اجتماعی را در منطقه بسنجیم نه اینکه درباره میزان آن نظرسنجی شود.حسین‌زاده ادامه داد: بنابراین اگر قرار است کار علمی انجام شود، باید نظرسنجی‌ها در مورد گویه‌های مختلف در منطقه باشد. در انجام مسائل علمی باید دقت شود تا اگر کاری انجام می‌شود، قابلیت استفاده داشته باشد.

وی بیان کرد: نخستین جلسه دفاتر تسهیل‌گری در هفته جاری با رئیس سازمان برنامه و بودچه خوزستان باید برگزار شود. همچنین اگر سنددار کردن منازل مناطق کم‌برخوردار اولویت مردم است، ماهیانه یک تا دو جلسه در خصوص بحث سنددار کردن منازل این مناطق تشکیل شود تا به نتیجه برسیم و در نهایت موضوع در شورای اجتماعی مصوب شود.معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تاکید کرد: شورای اجتماعی باید به این سمت و سو برود که مسئولیت اجتماعی صنایع در خوزستان محقق شود. اگر قرار است بخشی از عقب‌ماندگی‌های خوزستان جبران شود و گامی جهش‌دار در توسعه مناطق کم‌برخوردار برداشته شود، باید صنایع خوزستان از جمله نفت، پتروشیمی و فولاد مسئولیت اجتماعی خود را در قبال این مردم محقق کنند. این موضوع در برنامه توسعه ششم نیز دیده شده است.