پیشتازان نهضت!

در ابتدای یک قیام یک نهضت یاران کم هستند چون امید هیچ غنیمتی ، گرفتن پست ومقامی در تصور نمی گنجد در ابتدا آزار است وشکنجه و دربدری ،امید فتح وپیروزی نمی رود باید جان را در طبق اخلاص بگذاری ، افقی روشن نیست در تنهایی وغربت بی آ نکه کسی بفهمد باید تازیانه شلاق […]

در ابتدای یک قیام یک نهضت یاران کم هستند چون امید هیچ غنیمتی ، گرفتن پست ومقامی در تصور نمی گنجد در ابتدا آزار است وشکنجه و دربدری ،امید فتح وپیروزی نمی رود باید جان را در طبق اخلاص بگذاری ، افقی روشن نیست در تنهایی وغربت بی آ نکه کسی بفهمد باید تازیانه شلاق ابوجهل ها را بجان بخری برای این است که خدا به این تیپ اجتماعی می بالد.

“السا بقون السابقون” آن پیشگامان آن اولی ها آنها که بی چشم داشت پست وپول ومقام در زمانی که از در و دیوار وحشت می بارید سینه سپر کردند واز حق دفاع کردند.آنها که در سلولهای انفرادی در زیر شکنجه های وحشتناک فرعونیان حسرت یک آه را بردل طا غوتیان گذاشتند “السابقون السا بقون اولئک المقربون”اینها نزدیکترین به خدا هستند وقتی نهضت قدری پا گرفت و امید در چشم ها برق زد بتدریج افرادی به نهضت می پیوندند بعد که طاغوت به نفس نفس افتاد فوج فوج افراد می آیند.اینها البته اجر دارند وپیش خدا عزیز هستند اما ویژگی مقربون را ندارند.علی ع ، عمار ، یاسر، سمیه، بلال ودیگران از مقربون هستند.”والسابقون الاولون من المهاجرین والانصار والذین اتبعوهم با احسان رضی الله عنهم ورضوا عنه” توبه ۱۰۰

پیشگامان از مهاجرین وانصار

بعد برای اینکه امتداد تاریخی بدهد” والذین اتبعوهم باحسان” را می آورد یعنی کسانی که در طول تاریخ خواهند آمد ودر احسان مطابق با اعمال پیشگامان حرکت خوهند کرد از مقربون هستند.در مورد سابقون آورده که در طول تاریخ ” قلیل من الاخرین” تعدادشون کم است در آخر ولی در آنها که بعدا به نهضت می پیوندند می گوید.”ثُله من الا ولین وثله من الاخرین” هم در ابتدای نهضت بعد از جان گرفتن اولیه تعدادشان زیاد است هم بعدا در قرنهای بعد در طول تاریخ این تیپ اجتماعی جمعیت شان قابل توجه است.فرصت از دست نرفته با احسان مطابق عمل پیشتازان می توانیم خود را در همسایگی دیوار به دیوار خدا قرار دهیم می توانیم عمار باشیم می توانیم میثم تمار باشیم ومی توانیم با قدری وسواس از اصحاب یمین باشیم وخوش یُمن واز اصحاب مشئمه وشوم دور باشیم این به ما بستگی دارد

حسین ملک خدایی