من شرمنده ا م !

در سفر اخیررییس جمهور که نتایج بسیار ارزشمندی از جهت فرهنگی و اجتماعی برای خوزستان داشت نشست های متعددی در حاشیه آن با مشاوران و دستیاران وی و همچنین برخی وزراء برگزار شد که در صورت پیگیری جدی و تعهد به آن وعده ها می توان گام های بلندی در زمینه توسعه متوازن استان خوزستان […]

در سفر اخیررییس جمهور که نتایج بسیار ارزشمندی از جهت فرهنگی و اجتماعی برای خوزستان داشت نشست های متعددی در حاشیه آن با مشاوران و دستیاران وی و همچنین برخی وزراء برگزار شد که در صورت پیگیری جدی و تعهد به آن وعده ها می توان گام های بلندی در زمینه توسعه متوازن استان خوزستان برداشت .

00

از جمله برنامه های جانبی سفر نشست صمیمانه سه مقام عالی رتبه دولت با صاحب نظران ،اندیشمندان و فعالان فرهنگی – اجتماعی قوم مومن و ولایتمدار عرب خوزستان است. در این جلسه گزارش های مفصلی از وضعیت بیکاری ،بهداشت و درمان ،شرایط و میزان استخدام ها در سازمان های دولتی و غیره ارائه شد.پس طرح مشکلات ،چالش ها،تبعیض های روا شده و مطالبات شهروندان این بخش بزرگ بافت اجتماعی خوزستان ، یکی از مسئولان بلند مرتبه حاضر در نشست به طرح پرسشی از شرکت کنندگان پرداخت و گفت :ما ملاک واضحی داریم اگر این  ملاک برای ما مشخص شود بسیاری از مسائل مطرح شده برما  روشن می گردد؟ شرکت کنندگان نیز با استقبال از این نگاه فراخ اعلام کردند جوابگوی هر سئوال آن عزیز دردانه هستند.وی پرسید: تعداد شورای اداری استان چند نفر ند واز این تعداد چند نفرآنها از قوم عرب هستند؟
در پاسخ به پرسش یکی از حاضرین گفت :اعضای شورای اداری تقریبا  ۹۷ نفرند که از این تعداد صرفا ۷ نفر از قوم ولایتمدار و شهید پرور بوده که آنهم منصوب دوره دولت محمود احمدی نژاد می باشند.!
ناگهان ایشان در حالی که سرش را پایین ودستهایش را به معنای تسلیم بالا برده بود ،فرمودند:« من فقط می توانم بگم که شرمنده ام !» پس از آن سخنانی در رابطه با رفع تبعیض  و کم کردن شکاف های بوجود آمده  بیان کردند.
اما برخلاف رویه حاکم بر آن جلسه و گفتگوی صمیمانه آن سه مقام ارشد کشور بویژه در حوزه امور امنیتی پس از اتمام سفر ریاست محترم جمهور ضمن تهاجم گسترده رسانه ای به دکتر روحانی بخاطر ۱۰ دقیقه سخن گفتن ایشان بزبان قرآن در زمینه تحقق نتایج آن نشست هیچ گام مثبتی برداشته نشد.
و اکنون این پرسش اساسی میان افکار عمومی ، محافل علمی و فرهنگی این قوم بزرگ که از مقلدان راستین  امام راحل (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند ،باقی است .چرا استاندار محترم و مدیران کل منصوب شده وی ،برخلاف  رویکرد رییس محترم و محبوب جمهور  به اقوام و نیز وعدهای وزرا و مشاوران ارشد دولت یازدهم عمل نموده و راه دیگری متابین با همبستگی ملی را در پیش گرفته اند؟
در اینجا لازم است خطاب به آقایان یونسی ،علوی و شمخانی بگویم، پس از سفر هیات دولت به خوزستان علاوه بر اینکه وضع مورد نقد نسبت به گذشته بهتر نشد بلکه بدتر نیز شده است. انتصابات دسته جمعی و یک شبه آنهم از یک نحله اجتماعی خاص از رهگذر نفی دیگر اقوام در سطح مدیران کل  ،معاونین ، روسای دانشگاه ها و معاونین  آنها گواه صادقی بر این مدعاست.بقول ظریفی! مهتری از ما خواست کتابی از شاخص های توسعه نیافتگی خوزستان و تبعیض های روا شده در حق این مردم بنویسیم، اما اینک وقتی به فصل مفصل انتصابات دولت یازدهم رسیدیم بیخود قلم از کف فرو افتاد و عرق شرم بر جبین ما نمایان شد…..گویا این کتاب همچنان بی انتهاست..
اما حداقل انتظار ما از مسئولین حاضر در نشست مذکور بویژه از آن عزیز بزرگواری که ابراز شرمندگی کرد،اینست که مجدد نگاهی به خوزستان بیاندازد و با سفری هرچند کوتاه ، اوضاع را ببیند و واکنشی محسوس در برابر اقدامات صورت گرفته در طول این مدت از خود بروز دهد تا شاید مرهی بر زخم های این مردم رنجور اما صبور ،ولایتمدار و انقلابی باشد در پایان میخواهم به مسئولین ردبالای کشور اعلام می دارم که اگر توان سامان بخشی و تعدیل اقدامات استاندار محترم و دوستان ایشان ندارید،لااقل در میان بزرگان ،اندیشمندان و فرهیختگان این قوم دلداده اهل بیت (ع) توقع و انتظار غیر قابل اجرا دامن نزنید و مصداق ضرب المثل معروف « از طلا گشتن پشیمان گشته ایم،مرحمت فرموده ما را مس کنید.» نشوند.

سیدجاسم موسوی – فعال فرهنگی اجتماعی خوزستان