شهید علی حمیدیان مقدم: رامردی از تبار کربلائیان

شهید علی حمیدیان مقدم در یک خانواده مذهبی و انقلابی در سال ۱۳۴۸ در شهر ملاثانی مرکز شهرستان باوی متولد شد . تحصیلات ابتدائی و راهنمایی را در مدارس ملاثانی گذراند و در هنرستان کشاورزی اهواز ادامه تحصیل داد. همراه با خانواده خود و در سنین کودکی در راهپیمایی و فعالیت های انقلابی مشارکت می […]

شهید علی حمیدیان مقدم در یک خانواده مذهبی و انقلابی در سال ۱۳۴۸ در شهر ملاثانی مرکز شهرستان باوی متولد شد . تحصیلات ابتدائی و راهنمایی را در مدارس ملاثانی گذراند و در هنرستان کشاورزی اهواز ادامه تحصیل داد. همراه با خانواده خود و در سنین کودکی در راهپیمایی و فعالیت های انقلابی مشارکت می کرد .

با شروع جنگ تحمیلی همراه با برادر بزرگ خود مرحوم حاج کاظم و برادر همسر برادرش حاج قاسم ناصری جهت دفاع از اسلام و ایران به خیل رزمندگان اسلام پیوست. علی رغم سن کم دلاوری بی همتا در جبهه جنگ و زاهدی عارف در شب بود. در عملیات های مختلف شرکت کرد و از رزمندگان غواص بود . در عملیات های والفجر ۸ ، کربلای ۴ و کربلای ۵ حضور داشت و یک بار هم از ناحیه پا مجروح گردید اما تا لحظه شهادت جبهه را رها نکرد . شهید علی حمیدیان مقدم در کربلای پنج بر اثر اصابت ترکش راکت هلیکوپتر دشمن بعثی در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مهمترین توصیه شهید علی حمیدیان مقدم در وصیت نامه خود باقی ماندن در خط حسینی ، انقلاب و تنها نگذاشتن امام خمینی( رض) است.یادی که در دلها هرگز نمی میرد یاد شهیدان است.

سعید حمیدیان مقدم