منتقدان تلاش های دولت در شرایط تحریم و کرونا را نمی بینند

نماینده سابق ایلام در مجلس گفت: منتقدان دولت در مجلس، کاهش رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته در اثر شیوع کرونا را نمی بینند و بدون توجه به تلاشهای دولت، آن را متهم به ضعف مدیریت می کنند.«جلال میرزایی» عملکرد مجلس یازدهم را متاثر از برداشت های بعضی از چهره های اصلی آن نسبت به مسائل کشور […]

نماینده سابق ایلام در مجلس گفت: منتقدان دولت در مجلس، کاهش رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته در اثر شیوع کرونا را نمی بینند و بدون توجه به تلاشهای دولت، آن را متهم به ضعف مدیریت می کنند.«جلال میرزایی» عملکرد مجلس یازدهم را متاثر از برداشت های بعضی از چهره های اصلی آن نسبت به مسائل کشور و دولت عنوان کرد و گفت: استدلال برخی از چهره های مجلس این است که مشکلات موجود کشور صرفا ناشی از عملکرد دولت است. این افراد غیر از این استدلال، فاقد برنامه مشخص برای حل مشکلات کشور هستند.

نماینده سابق ایلام با بیان اینکه نمایندگان منتقد دولت توجه چندانی به مسائل اصلی کشور ندارند، افزود: این افراد باید واردات و صادرات کشور، نرخ تورم، اشتغال، کاهش و افزایش تولید ناخالص داخلی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و بجای پرداختن به مسائل حاشیه ای با کمک گرفتن از متخصصین حوزه اقتصاد و توجه به منابع و امکانات کشور برای برون رفت از وضعیت فعلی تصمیم گیری کنند.وی گفت: این در حالی است که این افراد به بدیهیات اولیه در امور مدیریتی علم اقتصاد توجه ندارند و در سطح موضوع مانده و مشکلات کشور را ناشی از ضعف مدیریت می دانند.میرزایی گفت: نمایندگان مجلس یازدهم فعلا چون نتوانستند کاری از پیش ببرند و پاسخگوی مطالبات مردم و شعارهای خود باشند، می خواهند توجه مردم را از عملکرد مجلس به انتخابات ۱۴۰۰منحرف کنند.

نماینده پیشین مجلس یادآور شد: تحریم های حداکثری آمریکا علیه ایران، حوادث طبیعی و شیوع ویروس کرونا دولت را در شرایط سختی از نظر اقتصادی قرار داده است. در این شرایط نمایندگان اگر به جای پرداختن به حواشی، تعامل بیشتری با دولت داشته باشند، می توانند تا حدودی از فشار مشکلات اقتصادی بر مردم بکاهند.وی افزود: منتقدین دولت کاهش رشد اقتصادی ناشی از شیوع کرونا بر اقتصاد کشورهای پیشرفته را می بینند و به راحتی از کنار این موضوعات عبور می کنند. این رفتار نشان می دهد که این افراد با مشکلات کشور برخورد سیاسی می کنند و این فضاسازی برای انتخابات ۱۴۰۰است.

این فعال سیاسی اضافه کرد: این افراد نگاهشان به ۱۴۰۰ است در حالی که رییس جمهوری کاندیدای ۱۴۰۰نیست و قصد حمایت از شخص خاصی را ندارد. منتقدان دولت در مجلس بجای اینکه از فرصت نمایندگی برای کمک به بهبود کشور کنند و آرامش را به بازار برگردانند، با موضع گیری های خود باعث تنش در فضای سیاسی کشور می شوند.میرزایی با یادآوری اینکه اگر مجلس یازدهم با همین دست فرمان پیش رود و در رویکرد خود تجدید نظر نکند ناکارآمدی خود را تثبیت می کند، تصریح کرد: در راس امور بودن مجلس صرفا با موضع گیری های منفی علیه دولت به دست نمی آید. آن چیزی که در راس امور بودن مجلس را تقویت می کند این است که بحث نظارتی خود را بیشتر کند و قوانین کارآمدی را تصویب کند.

نماینده سابق ایلام گفت: دولتمردان با وجود کمبود منابع، تحریمها و مشکلات عدیده در حال فعالیت هستند. مجلس هم به عنوان یکی از ارکان قدرت اگر در حوزه ای ضعفی می بیند و اگر به زعم آنان ابهامی در قانون وجود دارد، با رفع ابهام قانون به دولت کمک کنند و این شیوه می تواند به توسعه کشور کمک کند.نماینده سابق ایلام در پایان گفت: کلی گویی در مورد سوء مدیریت کشور نمی تواند به پیشرفت کشور کمک کند اگر مورد خاص از ناکارآمدی وجود دارد مجلس آن را به مردم اعلام کند تا با تعامل مجلس و دولت بتوان راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی پیدا کرد.