توهین و دشنام به دولتمردان از نظر قانونی و شرعی جایز نیست

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس یازدهم، گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که روابط مجلس با دولت باید مطابق قانون و شرع باشد اما توهین و دشنام و نسبت بدون علم به دولتمردان به هیچ وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است.ذبیح اله اعظمی ساردویی در گفت وگو با […]

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس یازدهم، گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که روابط مجلس با دولت باید مطابق قانون و شرع باشد اما توهین و دشنام و نسبت بدون علم به دولتمردان به هیچ وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است.ذبیح اله اعظمی ساردویی در گفت وگو با ایرنا درباره اظهارات ذوالنوری نماینده مردم قم علیه رییس جمهوری گفت: نمایندگان مجلس در چهار سال خدمت خود آزاد هستند که مسائل و مشکلات کشور را مطرح کنند و در این راه ممکن است انتقادهایی هم به دستگاه‌هایی اجرایی داشته باشند اما واقعیت این است که سخنانی که از سوی برخی از نمایندگان از تریبون مجلس مطرح می‌شود، انتقاد نبوده و توهین است که این موضوع به صلاح نظام و کشور نیست.

وی با تاکید بر این که شماری از نمایندگان حتی به فرمایش رهبر معظم انقلاب هم توجه نمی‌کنند، تصریح کرد: رهبری پیش از این در سخنان خود خطاب به نمایندگان مجلس تأکید کردند که روابط مجلس با دولت باید مطابق قانون و شرع باشد. سوال و تفحص حق مجلس است اما توهین و دشنام و نسبت بدون علم به دولتمردان به هیچ وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با بیان اینکه دولت‌ها در سال پایانی کار خود مشکلات خاصی دارند، خاطرنشان کرد: بعضی از نمایندگان به جای اینکه دولت را در این مقطع حساس که کشور درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی و مبارزه با کرونا است، درک کرده و با همدلی به رفع مشکلات کمک کنند، بیشتر حاشیه سازی می‌کنند.اعظمی ساردویی درباره ورود هیات نظارات بر رفتار نمایندگان به موضوع توهین به رییس جمهوری، گفت: به جز بعضی از موارد، بیشتر انتقادهایی که به توهین نمایندگان مربوط می‌شود درباره مشکلات حوزه انتخابیه است ولی در صورتی که لازم باشد هیات نظارت این موارد را رصد کرده و تذکر می‌دهد.

تحریم و کرونا به اقتصاد کشور ضربه زد

وی به شعارهای انتخابی نمایندگان پیش از حضور در مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: همه مردم انتظار داشتند مجلس یازدهم با توجه به شعارهایی که نمایندگان پیش از انتخابات سر دادند، مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها حل شود. اما شعارهای نمایندگان هنوز برآورده نشده است و مردم می پرسند مجلس انقلابی این بود؟ این شرایط به خود نمایندگان فشار وارد می‌کند تا آنها هم مجبور شوند به دولت، رییس جمهوری یا سایر مسوولان فشار بیاورند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس با بیان این که هیات رییسه مقابل بسیاری از بحران‌هایی که احتمال داشت درمجلس یازدهم توسط همین تعداد نماینده رخ دهد، گرفته است، یادآور شد: در جلسات غیرعلنی، رییس مجلس تذکرات خوبی به نمایندگان داده و اعتراض‌های آنها را مدیریت کرده است. ولی به نظرم وقتی سران قوا در جلسات سه قوه از ریز مشکلات آگاه هستند و برای بر طرف کردن مشکلات تلاش می‌کنند، نباید نمایندگان با سخنان شعارگونه، توهین و دشنام‌های خود خود علیه دولت و رییس جمهور صحبت کرده و سبب خوشحالی دشمنان شوند.

در سال ۱۴۰۰ از بحران اقتصادی عبور می‌کنیم

اعظمی ساردویی افزود: به‌رغم قیمت مایحتاج، کالاهای اساسی مردم ۳ برابر و کودشیمیایی و نهاده های دامی ۵ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است ایمان دارم به رغم همه تنگناها، سال ۱۴۰۰ از این بحران‌ها عبور می‌کنیم.وی خاطرنشان کرد: بر این باورم که رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰ مثبت خواهد شد البته اگر قرار باشد کوتاه مدت به مشکلات اقتصادی نگاه کنیم، آن وقت نسل‌های آینده ما را نخواهند بخشید ولی باید در زمان حال مقاومت کنیم.این نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر این که در جنگ اقتصادی با آمریکا و جهان باید اقتصاد مقاومتی و صبر و حوصله در پیش گرفت، ادامه داد: به عنوان مثال در زمان هشت سال دفاع مقدس که همه دنیا با کشور در حال جنگ بودند، شرایط بسیار سخت تر و تهیه کالاها در کشور کوپنی بود، ولی اگر آمار روزنامه‌ها و گفتمان مردم را در آن زمان استخراج کنید، متوجه می‌شوید، مردم و مسوولان شرایط جبهه و جنگ را درک می‌کردند و علیه یکدیگر شعار نمی‌دادند.اعظمی ساردویی شرایط حاضر را جنگ اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: از مردم برای شرایط بد اقتصادی عذرخواهی می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم شرایط حاضر را درک کرده و صبر و حوصله در پیش گیرند.

ترامپ یا بایدن هیچکدام قابل اعتماد نیستند

وی همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تصریح کرد: ‌طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، در هر شرایطی دولت‌مردان آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه قابل اعتماد نیستند و این رویکرد را در ۴۰ سال گذشته نشان دادند. از طرفی چه ترامپ یا بایدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود، سیاست ایالات متحده که حمایت از رژیم صهیونیستی است، تغییر نخواهد کرد.نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم ادامه داد: دشمنی آنها با جهان اسلام و فلسطین از دیگر سیاست‌های آمریکا است که همیشه وجود داشته و فقط تفاوت در نحوه اجرای این دشمنی است که جمهوری خواهان آمریکا مانند ترامپ این دشمنی را علنی نشان می‌دهند و دموکرات‌ها با فتنه انگیزی و مخفی کاری این سیاست را علیه نظام و جهان اسلام در پیش می‌گیرند.