سردار صفوی: بالاترین قدرت ما قدرت داخلی است

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت:بالاترین قدرت ما قدرت داخلی است، تقویت هماهنگی قوای سه‌گانه و هماهنگی قوای سه‌گانه با رهبری اساس پیروزی ما است.سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی درباره چهل سالگی دوم دفاع مقدس و نکته حائز اهمیت در این چهل سال دوم ضمن تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ملت بزرگ […]

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت:بالاترین قدرت ما قدرت داخلی است، تقویت هماهنگی قوای سه‌گانه و هماهنگی قوای سه‌گانه با رهبری اساس پیروزی ما است.سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی درباره چهل سالگی دوم دفاع مقدس و نکته حائز اهمیت در این چهل سال دوم ضمن تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ملت بزرگ شجاع و دلیر خصوصا جوانان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در ۴۰ سالی که گذشت، پدران، برادران بزرگ شما از این انقلاب، ملت، منافع ملی و امنیت ملی کشور به خوبی دفاع کردند و بقای ملی، ارزش‌ها، آرمان‌ها و استقلال کشور محفوظ مانده و ۴۰ سال دوم بر عهده این جوانان است و باید به میدان بیایند.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس درباره مسیر حرکت جوانان در ۴۰ سال دوم افزود: من از جوانان می‌خواهم که در ابتدا مولفه‌های اقتصادی و جغرافیایی سرزمینی، سیاسی و علمی و همه آنچه که ما آن را عوامل منابع قدرت ملی می‌نامیم را به‌خوبی تشخیص بدهند. این بدان معناست که ما ملتی هستیم که فرهنگ و تمدن چند هزارساله داریم. ایران جزء ۵ فرهنگ و تمدن جهانی است یعنی فرهنگ و تمدن چین، هند، ایران، مصر و یونان بنیانگذار تمدن هستند و این عقبه تمدنی و فرهنگی که ما داریم عقبه بسیار مهم و ریشه‌های ما است.

جوانان باید مولفه‌های انقلاب و دفاع مقدس را بشناسند

رحیم‌صفوی عنوان کرد: ما کشوری هستیم که انقلاب بزرگ اسلامی، دفاع مقدسی و جنگ ما در جهان بی‌نظیر است و جوانان باید مولفه‌هایی که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس – در مقابل جنگی که ۳۴ کشور در یک طرف و جمهوری اسلامی به‌تنهایی در طرف دیگر بود- را به پیروزی رساند، به خوبی بشناسند.وی خاطرنشان کرد: ‌زمانی که جنگ آغاز شد ظرفیت تهدید، بالاتر از ظرفیت ارتش و سپاه بود. حضرت امام راحل دو میلیون بسیجی را به میدان آورد. همان‌هایی که شاه را از ایران بیرون کردند، همان‌ها در زمان جنگ صدام را از ایران بیرون کردند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: جنگ ما الان جنگ اقتصادی است و دولت به‌تنهایی و بدون حضور مردم و انسجام و وحدت گروه‌های سیاسی برای پیروزی در جنگ اقتصادی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. بنابراین آن وحدت و انسجامی که ما در زمان جنگ داشتیم و به طور خاص حضور بخش خصوصی، منابع و سرمایه‌های خصوصی در بخش رونق اقتصادی که امسال هم سال آن است، را اکنون نیز باید داشته باشیم.رحیم‌صفوی یادآور شد: سرمایه‌دارانی که با سرمایه‌هایشان از ایران فرار می‌کنند، مفسدان فی‌الارض و آنهایی که احتکار می‌کنند، بزرگترین خیانت را به کشور انجام می‌دهند.

وی با اشاره به مولفه سرزمینی به عنوان مولفه دیگر اظهار داشت: ایران قلب جهان یا هارت‌لند دنیا و جهان اسلام است. قاره اروپا به آسیا و آفریقا به آسیا، محور ایران از شمال به جنوب و شرق به غرب، موقعیت جغرافیایی ایران را به موقعیت بی‌نظیری تبدیل کرده است. ما ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر ساحل در جنوب و شمال داریم و این موقعیت به ما اجازه صادرات می‌دهد.رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تصریح کرد: ما در همسایگی خود، ۱۵ کشور داریم و ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند. روسیه حدود ۱۴۵ میلیون جمعیت دارد. زمانی که من به دزفول رفته بودم دیدم دو هواپیمایی روسی که هر کدام ۷۰ تن ظرفیت حمل بار داشت به آنجا آمده بودند و سبزی خوردن، کاهو و پرتقال و لیموی دزفول را به مسکو می‌بردند چرا که در مسکو به دلیل سرمای هوا، پرتقال و کاهو وجود ندارد.

رحیم‌صفوی افزود: یک زمانی هم که استان گیلان رفته بودم و استاندار گیلان عنوان کرد که ما امسال ۵ میلیون کیوی و سیر از محصولات شمال و حتی مقداری مازاد مرغ را با حفظ استانداردهای روسیه به این کشور فرستادیم ضمن اینکه ما هر سال چند تن پسته، بادام و انجیل به روسیه صادر می‌کنیم.وی ادامه داد: آیا ما نمی‌توانیم از این ۶۰۰ میلیون نفر جمعیتی که در همسایگی ما قرار دارند، ۱۰-۲۰ میلیون نفر را به عنوان گردشگر برای ایران جذب کنیم؟ در بخش گردشگری حدود دو سال گذشته، حدود ۵ میلیون خارجی به ایران آمده‌اند. من پیش از انقلاب را به خاطر دارم. ایران ظرفیت ۲۰ میلیون گردشگر خارجی را دارد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به برقراری روابط ایران و چین اظهار داشت: چین حدود یک میلیارد و ۳۰۰ نفر جمعیت دارد که حتی تعداد کمی از این جمعیت می‌توانند به ایران بیایند و از شیراز و اصفهان و دیگر شهرهای مورد علاقه‌شان دیدن کنند که با تلاش بخش گردشگری این کار امکانپذیر است.رحیم‌صفوی با بیان اینکه ما یک رهبر خردمند داریم، افزود: رهبران خردمند ملت‌ها و کشورها را به پیروزی می‌رسانند و رهبران بی‌خردی مانند ترامپ ملت‌ها و کشورها را تضعیف می‌کند. ما ۲۰۰ کشور مستقل داریم که دانشجویان، روشنفکران می‌توانند خردمندی، حکمت، مهربانی، دلسوزی و فهمشان برای مردم، خصوصیات شخصیتی، اندیشه و تفکر اخلاق و رفتار و عملکرد روسای جمهوری و پادشاهان کشورها را با امام راحل که ۱۰ سال و رهبر انقلاب اسلامی که ۳۱ سال حکومت کردند را مقایسه کنند.

وی یادآور شد:‌ البته در بخش راهبردهای اقتصادی، سیاست خارجی و راهبردهای مختلف به معنای برنامه‌های ۲۰ و ۳۰ ساله در کشور مشکلاتی داریم.رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس عنوان کرد: سخن من با نسل دوم این است که ما ظرفیت‌های بسیار بالایی در کشور داریم، ۱۰ میلیون دانشجوی فارغ‌التحصیل، ۶ میلیون دانشجو در حال تحصیل و ۱۲۰ هزار استاد دانشگاه و همچنین منابع طبیعی فراوانی در کشور داریم.

رحیم‌صفوی بیان داشت: ایران یک کشور چهار فصل است و به آن معناست که می‌توانیم تنوع کشاورزی داشته باشیم. در چابهار هیچ‌گاه دما از ۲۲ درجه پایین‌تر نمی‌آید و ما می‌توانیم در آنجا در طول سال سه کشت داشته باشیم. استان خوزستان ۶۴ هزار کیلومتر وسعت دارد و ۴ برابر کویت است. در این استان برنج و گندم کاشته می‌شود. ما آب، سرزمین، جمعیت و خورشید داریم. در کشورهای اروپایی نور خورشید نیست ولی ما از ۳۶۰ روز ۳۳۰ روز انرژی خورشیدی داریم که می‌توانیم از آن برق بگیریم.

وی ادامه داد: به فضل الهی هم اکنون سند آمایش ملی سرزمینی ایران برای سال ۱۴۲۴، و ۲۵ سال آینده در حال تنظیم است و خود من هم در آنجا نقشی دارم. جمعیت ما تا ۲۵ سال آینده به بالای ۱۱۰ میلیون می‌رسد. ما باید بتوانیم رضایت این جمعیت را جلب کنیم که پشتیبان حکومت باشند و حکومت و ملت همچون زمان انقلاب و جنگ با یکدیگر باشند.دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: بالاترین قدرت ما قدرت داخلی است چسبندگی ملت و حکومت، تقویت هماهنگی قوای سه‌گانه و هماهنگی قوای سه‌گانه با رهبری اساس پیروزی ما است.