جهانگیری: کمک به خبرنگاران مسئولیتی همگانی است

معاون اول رییس‌جمهوری با بیان اینکه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری، حرفه‌ای پردغدغه، خطیر، دشوار و موثر است، گفت: کمک به خبرنگاران مسئولیتی همگانی است. «اسحاق جهانگیری» طی پیامی در توئیتر به مناسبت روز خبرنگار نوشت: روز خبرنگار را به خبرنگاران، ‌روزنامه‌نگاران، دست‌اندرکاران رسانه‌ها و همه شهروند خبرنگاران تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی زندگی با نشاط، پرامید […]

معاون اول رییس‌جمهوری با بیان اینکه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری، حرفه‌ای پردغدغه، خطیر، دشوار و موثر است، گفت: کمک به خبرنگاران مسئولیتی همگانی است. «اسحاق جهانگیری» طی پیامی در توئیتر به مناسبت روز خبرنگار نوشت: روز خبرنگار را به خبرنگاران، ‌روزنامه‌نگاران، دست‌اندرکاران رسانه‌ها و همه شهروند خبرنگاران تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی زندگی با نشاط، پرامید و ثمربخش دارم.

وی تصریح کرد: طبیعتاً روزنامه‌نگاری به طور عام و خبرنگاری به‌طورخاص حرفه‌ای پردغدغه، خطیر، دشوار و در عین حال موثر است. درک این ویژگی‌ها مسئولیتی همگانی است یعنی اینکه هم مسئولان قوای سه‌گانه و هم فعالان مدنی و شهروندان باید این ویژگی‌ها را بدانند و همه ما، خبرنگاران را در انجام وظایفشان کمک کنیم.در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مردادماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نام‌گذاری کرد.