علت حادثه سایت هسته‌ای نطنز زمان مناسب اعلام می‌شود

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده علت وقوع حادثه در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن نطنز را به‌شکل دقیق مشخص کرده است، افزود: به‌دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام می‌شود.به گزارش دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، «کیوان خسروی» روز […]

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده علت وقوع حادثه در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن نطنز را به‌شکل دقیق مشخص کرده است، افزود: به‌دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام می‌شود.به گزارش دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، «کیوان خسروی» روز جمعه با اشاره به حضور و فعالیت کارشناسان بخش‌های مختلف مسئول ارزیابی و رسیدگی به حادثه در سایت نطنز که از نخستین ساعات وقوع این رخداد انجام شد، تصریح کرد: فرضیه‌های مختلف در مورد علت این رخداد با بررسی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب ایجاد شده، علت اصلی حادثه مشخص شده است.

سخنگوی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی افزود: به‌دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.خسروی با تاکید بر محدود بودن خسارت وارد شده به سوله در دست ساخت در مجتمع هسته‌ای نطنز، گفت: در محل وقوع حادثه هیچ‌گونه مواد هسته ای وجود نداشته و موضوع نشت مواد رادیو اکتیو در وقوع این رخداد کاملا منتفی است.

مجتمع هسته ای شهید احمدی روشن در نطنز بامداد پنجشنبه -۱۲ تیرماه – دچار حادثه شد. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در این باره گفته است که این حادثه در یکی از سوله‌ها واقع شد که در فضای باز و فاقد مواد هسته ای بود که در واقع آلودگی هم ندارد. این سایت غیر فعال بوده است و مواد رادیواکتیو در اینجا نبود و از نظر نیروی انسانی هم کسی حضور نداشته و تلفاتی نداشتیم. البته خسارات مالی و مادی داریم که در حال ارزیابی هستیم.