مدیریت افکار عمومی به روش شریعتی و دوستان

حمزه سلمان‌پور :پرده اول فروردین ۹۸: در گیر و دار سیل ویرانگر خوزستان، پیرمردی سیل زده، با دیدن استاندار و‌ همراهانش، لب به شکوِه می‌گشاید و از نبود خدمات به سیل‌زدگان سخن می‌گوید؛ شریعتی بدون تأمل و ظرف چند ثانیه او را به ضدیت با نظام متهم، و تهدید می‌کند که می‌دهم چنین و چنانت […]

حمزه سلمان‌پور :پرده اول فروردین ۹۸: در گیر و دار سیل ویرانگر خوزستان، پیرمردی سیل زده، با دیدن استاندار و‌ همراهانش، لب به شکوِه می‌گشاید و از نبود خدمات به سیل‌زدگان سخن می‌گوید؛ شریعتی بدون تأمل و ظرف چند ثانیه او را به ضدیت با نظام متهم، و تهدید می‌کند که می‌دهم چنین و چنانت کنند!

پرده دوم: بعد از گاف پرده اول و جنجال رسانه‌ای که در پی داشت، استاندار و‌ مشاوران رسانه‌ای او، طی نمایشی غیر حرفه‌ای، شخصی شبیه به پیرمردی که در پرده اول مورد اتهام و تهدید استاندار قرار گرفته بود جلوی دوربین می‌برند. دو روز بعد، پیرمرد اصلی در کلیپی که فعالان رسانه‌ای تهیه کردند تصریح کرد که شوی دلجویی استاندار، یک دروغ بزرگ است.

پرده سوم اردیبهشت ۹۸: استاندار خوزستان، در مصاحبه با شبکه خبر، ادعا می‌کند که کارشناسان صلیب سرخ جهانی به حجم بیش از حد خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان کرخه و کارون اعتراض کرده‌اند و آن را فراتر از پروتکل‌های جهانی می‌دانند آنها به شریعتی گفته‌اند “نباید اینقدر رسیدگی کنید”.

پرده چهارم مرداد ۹۸: اظهارات شریعتی درباره اعتراض صلیب سرخ آنقدر مایه تعجب، خنده و تمسخر مردم و رسانه‌ها شد که علی ضیا در شبکه یک سیما، از استاندار خوزستان که میهمان تلفنی بود با طعنه و کنایه می‌پرسد: جناب شریعتی، اگر من ضد انقلاب نیستم و صلیب سرخ هم ناراحت نمی‌شود، می‌خواهم سؤالی بپرسم، آیا در خوزستان قطعی آب و قطعی برق دارید؟ و شریعتی بلافاصله پاسخ می‌دهد: نه قطعی آب داریم نه قطعی برق.علی ضیا هم رو به دوربین می‌کند و می‌گوید، “طبق اعلام سایت خود سازمان برق اهواز، برق پنج منطقه خوزستان طی دو روز گذشته قطع شده است حالا خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!”

پرده پنجم: مهر ۹۸: استاندار خوزستان طی بازدید از خط آب غیزانیه اعلام می‌کند “تغییر نرخ ارز و برخی کوتاهی‌ها باعث تاخیر در پروژه آب‌رسانی غیزانیه شده‌ است”.

پرده ششم، آبان ۹۸: پس از اعتراضات و اعتصابات مکرر کارگران کشت و صنعت هفت‌تپه و بازداشت عده‌ای از آنها، احسان‌الله اسدبیگی عضو هیأت مدیره و پدر مدیر‌عامل جوان این شرکت، طی مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها ادعا می‌کند که اعتراضات کارگران هفت‌تپه بوسیله عناصر داعشی و جدایی‌طلب و مرتبط با کشورهای خارجی سازماندهی می‌‌شود و آنها مشکل شغلی و معیشتی ندارند.

پرده هفتم، اردیبهشت ۹۹: در دادگاه مدیران شرکت هفت‌تپه، نماینده دادستان اعلام می‌کند که مدیرعامل این شرکت، ۲۵هزار دلار به همسر شریعتی استاندار خوزستان پرداخت کرده است تا همراه با خانواده، به مسافرت خارج از کشور برود. مبلغ یک میلیارد و چهارصد و ۴۸ میلیون دلار حجم ارزی است که اسدبیگی‌ها به بهانه خرید ابزار تولید از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند و آن را در بازار آزاد فروخته‌اند.

پرده هشتم، اواخر اردیبهشت ۹۹: مردم غیزانیه در اعتراض به سال‌ها بی‌آبی و بدقولی مسئولان، جاده را می‌بندند و پلیس به شدت با آنها برخورد می‌کند، عده‌ای زخمی و عده‌ای دستگیر می‌شوند.
استاندار خوزستان و مشاورانش، چندین شوی رسانه‌ای تدارک می‌بینند. عده‌ای از اهالی غیزانیه را برای اعلام حمایت به استانداری می‌آورند، حقیقی‌پور و شریعتی با حضور در تأسیسات آب بر سر پیمانکار پروژه غیزانیه داد می‌زنند و از این قبیل نمایش‌های عوام‌فریبانه.

پرده نهم، خرداد ۹۹: عباس گلرو، نماینده مردم سمنان در مجلس که به همراه عده‌ای از نمایندگان به غیزانیه رفته بود طی اظهاراتی جنجالی به استاندار خوزستان توصیه می‌کند بهتر است ثروت‌های خوزستان، ابتدا نصیب مردم این استان شود.شریعتی اما خوشش نمی‌آید و روز بعد در واکنش به صحبت‌های گلرو، مشکل خوزستان را الاحوازیه و کشور عربستان و دشمنان خارجی ذکر می‌کند و نه محرومیت.

پرده دهم، ۱۰ خرداد ۹۹: در چهارمین جلسه دادگاه هفت‌تپه، نماینده حقوقی بانک کشاورزی اعلام می‌کند که از چند نفر از جمله غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان شکایت کرده است.
وی اتهام شریعتی را وساطت و کمک به امید اسدبیگی برای دریافت ارز عنوان کرده و تصریح می‌کند ۲۶۹ میلیون یورو از شعبه سلمان فارسی اهواز و ونک تهران به اسدبیگی پرداخت شده است.

منتظر پرده‌ بعدی هستیم…

 

 

🔶پی‌نوشت‌۱: پروژه آب غیزانیه ۳۰ کیلومتر لوله بود که ۴ سال پیش شروع، و تا کنون تمام نشده است.
🔶 پی‌نوشت‌۲: شریعتی همچنان استاندار خوزستان است.