چه تفاوتی بین شهرهای خوزستان وجود دارد؟

ورود نمایندگان چند استان به خوزستان و غافلگیری از حجم محرومیت در غیزانیه و حصیرآباد، همدردی آنها با مردم را به دنبال آورد و از مطالبات به حق مردم حمایت قاطع شد. استاندار اما در کمال تعجب بحران بی‌آبی غیزانیه که منجر به تحصن و تیراندازی به مردم شد را نتیجه دسیسه دشمن خواند و […]

ورود نمایندگان چند استان به خوزستان و غافلگیری از حجم محرومیت در غیزانیه و حصیرآباد، همدردی آنها با مردم را به دنبال آورد و از مطالبات به حق مردم حمایت قاطع شد. استاندار اما در کمال تعجب بحران بی‌آبی غیزانیه که منجر به تحصن و تیراندازی به مردم شد را نتیجه دسیسه دشمن خواند و چند سخنرانی و مصاحبه متوالی خود را به بحث امنیت خوزستان اختصاص داد!

او علاوه بر غیزانیه اهواز ، اعتراض و مطالبه مردم خرمشهر و آبادان در سال ۹۷ و اعتراض کارگران هفت‌تپه شوش را هم دسیسه دشمن عنوان کرد و گویی که مطالبات مردم خوزستان ارتباطی با ناکارآمدی و بی‌کفایتی مسوولان آن ندارد!

 در سال ۹۸ و پس از حادثه گرانی بنزین، شهرهای مختلف کشور و از جمله شهر بهبهان نیز با اعتراض و اغتشاشات گسترده‌ای مواجه شد اما استاندار خوزستان تا این لحظه عامل آن را دسیسه خارجی نخوانده است.هرچند که بدخواهی دشمنان امری غیرقابل انکار است اما سوالی که مطرح می‌شود آن است که از دیدگاه استاندار، شهرهای استان چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ و چرا باید مطالبات به‌حق مردم برای رفع مشکل آب و فاضلاب و بیکاری به سرعت به تجزیه طلبان و دشمن نسبت داده شود؟

 در یکی از کلیپ‌هایی که در بحران بی‌آبی غیزانیه، انتشار گسترده‌ای داشت، فریاد مردی عرب بود که می‌گفت “درد بی‌آبی موجب فراموشی سایر دردهای ما شده؛ به ما برچسب وهابیت نزنید ما مقلد رهبری هستیم”.