چالش سفر پارلمانی به خورستان و پاسخ به خواست انقلابیون جدید

محمدرضا چمن نژادیان:در سفر یکروزه ای که تعدادی از نمایندگان محترم و انقلابی دوره ی  یازدهم مجلس به خوزستان داشته اند.و در حرکتی جهشی،ابداعی و دلسوزانه اما ناپخته و شاید مچ بگیرانه تحت عنوان فراکسیون محرومین وارد استان و منطقه ی محروم و بحرانی غیزایه شده اند، چالشهایی را ایجاد کردند.که هر کدام را می […]

محمدرضا چمن نژادیان:در سفر یکروزه ای که تعدادی از نمایندگان محترم و انقلابی دوره ی  یازدهم مجلس به خوزستان داشته اند.و در حرکتی جهشی،ابداعی و دلسوزانه اما ناپخته و شاید مچ بگیرانه تحت عنوان فراکسیون محرومین وارد استان و منطقه ی محروم و بحرانی غیزایه شده اند، چالشهایی را ایجاد کردند.که هر کدام را می توانند بارقه ی امید و کلیدواژه هایی برای حل اساسی مشکلات استانی و ملی قلمداد کرد.این تحرکات مدنی و تقنینی را بیشتر اگاهان با وجود برخی نتایج و مواضع سطحی در بدو کار مجلس جدید بسیار عالی و میمون می دانند.و جای تشکر و قدردانی دارد.

زیرا بنابر توصیه رهبری به مجلس و متن سوگند نامه یک‌ نماینده در خانه ی ملت متعلق به همه ی کشور است، و باید در تمام امور فرآیندی، فرا بخشی و منطقه ای دخالت و موثر باشد.همگان چنین سفرهای راهبردی و حیاتی را با این قصد و غرضها منوط به هدفمندی، برنامه ریزی ونظامندی اثربخش عقلانی، مدنی و صرورت هوشمندانه می دانند،و بر استمرارشان اصرار می ورزند. اما توقع و انتظار اصالتی و کارشناسانه از این سفر بود که:

♦️۱-نمایندگان عاقل و فهیم انقلابی بنابر رسالت ذاتی، ملی ودیدار میدانی با معترضین محروم، مرهمی بر زخمهای کهنه و دردهای مزمن باشند.

♦️۲- از نزدیک با شنیدن درد دل مردم زجر کشیده محلی و مشکلات از طریق اهالی و متولیان استانی مساعدت عاجل در رسیدگی موضعی و موضوعی مثل آب نمایند.

♦️۳-ره آوردهای هوشمندانه و سوغات واقعی سفر باید رساندن نگاههای عمیق راهبردی،آسیب شناسی فرآیندی و ضعفهای مدیریتی به مراکز عالی با دوری از هیجانات وگفتار درمانی منسوخ شده باشد..

♦️۴-رفع فوری ضعفها و آسیبهای مدیریتی و مشکلات بنیادین در میان مدت یا بلندمدت در خور جایگاه قانونگذاری مجلس ملی و انقلابی چاره اندیشی تاریخی گردد.

♦️۵-و در آخر دامن به آنارشیسم مدیریتی، بازکردن زخمهای بدخیم شده و احساسات مقطعی دل خوشکنکی زده نمی شد.

لذا با رعایت موارد فوق الذکر، ما اهالی فعال فرهنگی، مدیریتی ، سیاسی و اجتماعی خاص اصحاب رسانه و قلم بدست خوزستانی نگاه خوشبینانه به این تحرکات پارلمانی داریم.و کمال تشکر و قدردانی خود را نسبت به همدردی و بیان احساسات انقلابی نمایندگان خانه ی ملت ابراز می داریم.لیکن نتیجه ی دردسر ساز مقابله ای و غیر تعاملی با گفتمان آنارشیسم پروری مدیریت منفعتی تحت عنوان انقلابیگری و پاسخ تقابلی عذر آوری امنیتی بدتر از گناه متولیان را هم نمی پسندیم،و محکوم می کنیم.

در عین حال ما جامعه ی مطالبگر و روشنفکری ایرانی و خوزستانی از این فرصت نهایت استفاده کرده و تاکید اکید داریم.که فرافکنی و آنارشیسم گرایی در تصمیمات مدیریتی که مسبوق به سابقه با ایجاد چالشهای جدی در مراکز عالی تصمیم سازی، تصمبم گیری و اجرایی بوده است.راه حل اساسی برای حل مشکلات لاینحل خوزستان و ملی با توجه به فضای باز شده توسط نمایندگان تحت عنوان انقلابی درجامعه و رسانه ها نبوده و نیست.بلکه ما بنابر تاکیدات مدنی، انقلابی و خواست نمایندگان محترم  مجلس انقلابی یازدهم پیشنهاد داریم.که؛ تا دیرتر نشده است، در اولین فرصت قانونی شدن نظام مدیریتی فدرالیته را با سازکارهای قانونی و مدنی برای جلوگیری از فراگیری وحاد شدن بحرانهای محلی و ملی کلید بزنند.و با همان خیزش انقلابی که ریاست محترم مجلس برای تغییرات جدی سیاسی و حل مشکلات مردم مد نظر دارند عملیاتی نمایند.