حاشیه‌های چهارمین روز نام‌نویسی داوطلبان انتخابات مجلس

چهارمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شد که تا پایان وقت اداری روز گذشته سه هزار و ۸۰ داوطلب ثبت‌نام کردند. نام نویسی داوطلبان در چهارمین روز ثبت نام بیشتر از روزهای قبل بود و افراد عادی و چهره‌های بسیاری در همان ساعات اولیه برای نام‌نویسی به […]

چهارمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شد که تا پایان وقت اداری روز گذشته سه هزار و ۸۰ داوطلب ثبت‌نام کردند. نام نویسی داوطلبان در چهارمین روز ثبت نام بیشتر از روزهای قبل بود و افراد عادی و چهره‌های بسیاری در همان ساعات اولیه برای نام‌نویسی به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند.«کارن خانلری» نماینده ارامنه شمال در دور دهم مجلس شورای اسلامی، «مجید فهمیده» برادر شهید حسین فهمیده، «علی ادیانی» نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم شورای اسلامی، «علیرضا منادی» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، حجت الاسلام «حمید رسایی» نماینده تهران در دوره های هشتم و نهم مجلس، حجت الاسلام «مهدی شیخ» نماینده تهران در مجلس دهم، «داوود محمدی» نماینده تهران در دوره دهم مجلس، «علی یعقوبی» نماینده بهار و کبودرآهنگ، «مهرداد لاهوتی» نماینده لنگرود، «نادر فریدونی» نماینده سابق فیروزآباد، «محمدرضا راه چمنی» دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، «جلال میرزایی» عضو فراکسیون امید، «هادی غفاری» عضو مجمع نیروهای خط امام، «معصومه آقاپور علیشاهی» نماینده شبستر و «علی جلیلی شیشوانی» نماینده مراغه، «احمد کرمی» دبیرکل حزب جامعه اسلامی کارگران، «جمشید ایرانی» رئیس فراکسیون اعتدالگرایان خانه احزاب و دبیرکل حزب فرزندان ایران از جمله چهره هایی هستند که پیش از ظهر چهارشنبه برای نامزدی نمایندگی مجلس ثبت نام کرده اند.

همچنین یک منبع آگاه به ایرنا گفت که مدرک تحصیلی یکی از افراد به نسبت شناخته شده که برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد، کامل نبود و ثبت نام او نهایی نشد.

در ادامه «حسین الله کرم» فعال سیاسی و از نیروی حزب الله برادر شهید فهمیده را مشایعت و در جمع خبرنگاران مطالبی عنوان کرد.

«مجید فهمیده» نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایرنا که اگر در فهرست ائتلاف نیروهای انقلابی قرار نگیرید از انتخابات کنار می کشید، افزود: اگر در فهرست قرار نگیرم حوزه انتخابیه خود را عوض می‌کنم و به شهر دیگری می‌روم و در آنجا اقدام می‌کنم. فعلا تهران داوطلب شدم اگر در لیست تهران نباشم به شهر مقدس قم می‌روم چون اصالت من قمی است.

وی که خود را کارشناس ارشد علوم قضایی معرفی کرد، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم با این گام دوم انقلاب که آقا فرمودند برابر ابزار دشمن همان جنگ اقتصادی بایستیم و مبارزه کنیم.

مجلس جای استراحت نیست
حسین الله کرم در جمع خبرنگاران ائتلاف را یک اصل در سیاست دانست و اعلام کرد، هرکسی کار سیاسی می کند باید نگاه اصلی‌اش به ائتلاف باشد.
به گفته وی مجلس جای کسی است که چند شیفت کار کند، جای استراحت نیست و جای حرکت است و به نظر من دهه اولی ها اگر این توان را هم داشته باشند چند صباحی است و نمی توانند آن را ادامه دهند. لذا تاکید می کنم جوانان روی کار بیایند و وارد صحنه شوند.
همچنین «معصومه آقاپور علیشاهی» نماینده شبستر در مجلس دهم در حاشیه حضورش در ستاد انتخابات برای ثبت نام از همان حوزه انتخابیه قبلی، در مورد اعلام لیست اموال و دارایی‌اش به قوه قضائیه اعلام کرد که بخشی از کارهای این موضوع را انجام داده و کد ورود را هم دریافت کرده است اما به دلیل قطعی اینترنت در اغتشاشات اخیر، ثبت نهایی این لیست اموال انجام نشده است.

به نام قائمشهر به کام تهران
«علی ادیانی» نماینده مردم قائمشهر در دور دهم مجلس است که امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه تهران نام نویسی کرد. او که به قول خود به اصرار درخواست برخی در تهران داوطلب نمایندگی شده است، به خبرنگار ایرنا اعلام کرد در مجلس در هر چهار طرح شفافیت سهم داشته و حتی یک طرح را خودش طراح بوده است

داوطلبی با اسم بزرگ
اما «هادی غفاری» نماینده ادوار مجلس امروز بدون همراه داشتن مدارک مورد نظر برای ثبت نام به ستاد انتخابات مراجعه کرد.این نماینده ادوار مجلس گفت: دنبال جبهه یا حزب خاصی نیستم من “هادی غفاری” هستم؛ متکبرانه بگویم اسم من از اسم این احزاب بزرگتر و گنده‌تر است.وی افزود: اولویت نخست خود را وضع معیشت مردم عنوان و خاطرنشان کرد: حرف اول نظام اسلامی معیشت مردم است.

تبعیت از تصمیم اصلاح طلبان
«داوود محمدی» عضو فراکسیون امید مجلس دهم در حاشیه ثبت نام خود اعلام کرد که سعی می‌کنم دوباره در ائتلاف قرار بگیرم اما اگر چنین نشد از تصمیم اصلاح طلبان تبعیت می کنم.محمدی شفافیت هزینه‌های انتخاباتی، را مطالبه مردم دانست و گفت: شفافیت هزینه های انتخاباتی اقدام خوبی است. مسائلی که مطرح و هزینه هابی که صرف می شود باید شفاف باشد و اطلاعات لازم به مردم داده شود.وی ادامه داد: این حق مردم است که باید بدانند داوطلبان و کسی که قرار است به او رای دهند چقدر هزینه کرده است.

شیخ اصلاح طلب مستقل
حجت الاسلام «مهدی شیخ» هم در حاشیه ثبت نام خود از حوزه انتخابیه تهران اعلام کرد که در هیچ حزبی نیست مستقل آمده اما اصلاح طلب است.او با تایید اقدام مردم در رای دادن به یک لیست به ویژه در کلان شهرها معتقد است این مردم به پایگاه و حزبی که آن را قبول دارند رای می دهند؛ البته به گفته وی هر چه انتخاب با بصیرت بیشتر باشد بهتر است.

نظارت ضعف اصلی ادوار مجلس
«مهرداد لاهوتی» نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی، نظارت بر اجرای قوانین را مهمترین ضعف مجلس در ادوار مختلف به ویژه در دور دهم دانست و گفت: اولویت نخست در دور یازدهم باید نظارت باشد.وی تاکید کرد: در بحث قانونگذاری در کشور نیاز به این حجم از قانون نداریم؛ مجلس باید به طرف نظارت بر اجرای قانون برود.این داوطلب دور یازدهم مجلس شورای اسلامی درباره شفافیت هزینه های انتخاباتی معتقد بود که اگر مملکت می خواهد بحث فساد را ریشه کن کند در همه چیز باید مردم را محرم نظام دانست. فلسفه حاکمیت برای مردم است پس هر تصمیمی در مجلس گرفته می شود باید برای مردم باشد.

شفافیت رای همراه با شفافیت مالی

«محمد رضا خباز» استاندار سابق سمنان و نماینده مردم کاشمر در ادوار گذشته هدفش از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را حضور چند دوره ای خود در مجلس از حوزه انتخابیه کاشمر برشمرد و اعتقاد دارد مجلس در راس امور است، فساد و صلاح جامعه، به مجلس بر می گردد، یعنی اگر تمامی مجلس اراده کنند تا جامعه را اصلاح کنند.وی افزود: نه تنها با شفافیت مالی و شفافیت هزینه انتخاباتی بلکه با شفافیت رای هم موافق است.مردی که می خندد و موجب خنده می شود«حمید رسایی» نماینده ادوار مجلس هم مانند بیشتر داوطلبان انگشت روی حادترین مساله موجود کشور یعنی وضع معیشتی و اقتصاد گذاشت و این موضوع را اولویت برنامه های خود عنوان کرد.

او که برای خندیدن و خنداندن حاضران دسته کلید در دست داشت معتقد بود که آمده تا کلید را از دست رئیس جمهوری بردارد. شفافیت هزینه انتخاباتی موضوع دیگری بود که رسایی مطرح کرد و گفت که در مجلس هشتم و نهم در زمره طراحان و مدافعانی بوده که اعلام شفاف هزینه‌های انتخاباتی را خواستار شد.
امروز افراد زیادی برای ثبت نام به ستاد انتخابات مراجعه کرده اند؛ استقبال به قدری گسترده است که بسیاری از داوطلبان باید دو ساعت در نوبت باشند تا نام آنان برای ارائه مدارک خوانده شود. حضور جوانان هم همراه با حضور نمایندگی فعلی و ادوار مجلس در نوع خود جالب‌تر است. داوطلبان به نسبت چهره متفاوتند یکی بدون در دست داشتن مدرکی به ستاد مراجعه کرد و آن یکی مدرک کارشناسی ارشدش را هنوز دریافت نکرده است.همچنین عصر امروز محمدرضا شوشتری رئیس مرکز حراست و مشاورز وزیر کشور از روند نام نویسی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات بازدید کرد.