شیخ: اصلاح‌ طلبم اما مستقل آمدم

نماینده مردم تهران در مجلس دهم و داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم گفت: اصلاح‌طلب هستم اما به صورت مستقل آمده‌ام.حجت الاسلام «مهدی شیخ» روز چهارشنبه در حاشیه ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور در گفت وگو با ایرنا، افزود: در هیچ حزبی نیستم مستقل آمدم اما اصلاح طلبم.وی در پاسخ به اینکه چرا در لیست […]

نماینده مردم تهران در مجلس دهم و داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم گفت: اصلاح‌طلب هستم اما به صورت مستقل آمده‌ام.حجت الاسلام «مهدی شیخ» روز چهارشنبه در حاشیه ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور در گفت وگو با ایرنا، افزود: در هیچ حزبی نیستم مستقل آمدم اما اصلاح طلبم.وی در پاسخ به اینکه چرا در لیست قرار نمی گیرد، ادامه داد: دور قبل در لیست فراکسیون امید بودم اما هنوز لیست بسته نشده و بسته شدن لیست ساز وکار خاص خود را دارد.این نماینده اصلاح طلب در واکنش به انتقادات برخی داوطلبان به عملکرد مجلس دهم، اظهار داشت: باید دید اشکال چه است. اگر اشکالات به صورت کلی باشد معلوم است که سیاسی است.

وی افزود: اما راجع به موضوع معیشتی باید بگویم که دوره ما متاثر از تحریم بود. اوایل کمی میدان باز بود در دوره تحریم شد. همه تلاش برای مردم بود تا کمترین آسیب به آنان وارد نشود.شیخ مهمترین اولویت خود را در دوره یازدهم، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم عنوان و تصریح کرد: مجلس باید در این زمینه حرکت کند.مردم در کلان شهرها پایگاه سیاسی که به آن معتقدند را انتخاب می کنند.وی درباره لیستی رای دادن مردم بدون ارزیابی سابقه فعالیت داوطلب و اینکه آیا این کار پسندیده است یا نه، گفت: احزاب همین است، طرف حزب را انتخاب می کند. احزاب در کلان شهرها بدین صورت است چون افراد تک تک داوطلبان را نمی شناسند.

وی ادامه داد: بلکه به حزبی که به آن معتقدند رای می دهند؛ آن پایگاه و حزب سیاسی را انتخاب می کنند و پیرو آن لیستی که معرفی شده رای می دهند. این امر مذمومی نیست.شیخ نگاه به سابقه سیاسی و فعالیت های داوطلب را هم خوب دانست و خاطرنشان کرد: همه مردم سیاسی نیستند که سوابق را ارزیابی کنند اما هر چه انتخاب با بصیرت بیشتر باشد بهتر است.به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه دوم اسفند امسال برگزار می شود و مردم در ۲۰۸ حوزه انتخابیه ۲۹۰ نماینده خود را در بهارستان و در ۵ حوزه انتخابیه ۷ نماینده خود را در مجلس خبرگان انتخاب می کنند.