نایب رئیس مجلس: بگذاریم شاکی، متشاکی و متهم از خود دفاع کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی علیه نایب رییس مجلس شورای اسلامی شکایت کرد باید براساس عدالت شکایتش بررسی شود، بگذاریم شاکی، متشاکی و متهم دفاع خود را انجام دهد چه از طریق خودش یا وکیلش.«مسعود پزشکیان» روز سه‌شنبه در همایش کانون وکلا اظهار کرد: جامعه‌ای که مردم بترسند اگرسخنی بگویند یا گلایه‌ […]

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی علیه نایب رییس مجلس شورای اسلامی شکایت کرد باید براساس عدالت شکایتش بررسی شود، بگذاریم شاکی، متشاکی و متهم دفاع خود را انجام دهد چه از طریق خودش یا وکیلش.«مسعود پزشکیان» روز سه‌شنبه در همایش کانون وکلا اظهار کرد: جامعه‌ای که مردم بترسند اگرسخنی بگویند یا گلایه‌ و شکایت خو را ابراز کنند برای آنها پروندها تشکیل می‌شود، آن جامعه روی سعادت نخواهد دید. امام علی (ع) می‌فرمایند؛ بپذیر از آنها اگر تند یا خشن حرف زدند و فریاد بکشد و تحمل کن نه اینکه وی را به زندان بیندازی چرا که ممکن است ظلمی به وی روا شده باشد. اگر این کار را کردی و بستر رحمت خدایی شامل حال تو خواهد شد و ثواب اطاعت تو از سوی خداوند بر تو نازل می‌شود.

وی افزو: چرا یک وکیل نمی تواند بدون لکنت زبان از موکل خود دفاع کند، ما از چه می‌ترسیم؟ باید در مقابل حرف حق سر خم کنیم و سخن بی‌ربط را با دلیل و قانون رد کنیم. معتقدم اگر کسی تحت ستم قرار گرفت خودش و وکیلش باید جسارت داشته باشند با قدرت حرفشان را بزنند و هیچ قدرتی حق ندارد مانع شود.پزشکیان یادآور شد: مدعی دفاع از مستضعفان جهان هستیم، چطور می‌خواهیم اینکار را انجام دهیم؟ در حالی که اگر مستضعفی تحت ستم قرار می گیرد اجازه دفاع او را سلب می کنیم. آیا این نقص غرض نیست؟

وی خطاب به کارشناسان حوزه قضاوت و حقوق گفت: کسانی که تخصص حقوقی دارند طرحشان را ارائه کنند و بدانند ما از این نگاه دفاع می‌کنیم و ترسی هم نداریم. شیعه معتقد است همه امامان معصوم هستند کسی نیز در این شکی ندارد. روزی حضرت علی (ع) از یک شخص مسیحی به دادگاه شکایت می‌کند که شمشیر و زره ایشان را برداشته است و کار به دادگاه می‌کشد.پزشکیان ادامه داد: وقتی قاضی دلایل ادعای حضرت علی (ع) را می پرسد و ادله ای ندارند، دادگاه حکم به برائت شخص مسیحی می‌دهد و تبرئه می‌ شود. می‌گویند وقتی آن شخص مسیحی از دادگاه بیرون آمد به پای حضرت علی (ع) ‌افتاد.نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر براساس عدالت عمل کنیم همه می‌فهمند که ما براساس عدالت عمل کرده‌ایم. امروز کسی جرات ندارد به یکی از این آقایان بگوید که بالای چشمت ابروست، چرا که می ترسد روزگارش را سیاه کنند، این باید درست شود.وی با بیان اینکه اگر کسی علیه نایب رییس مجلس شورای اسلامی شکایت کرد باید براساس عدالت شکایتش بررسی شود، اظهار کرد: بگذاریم شاکی، متشاکی و متهم دفاع خود را انجام دهد چه از طریق خودش یا وکیلش.