موحدی کرمانی: گول شعارها را در انتخابات نخورید

امام جمعه موقت تهران گفت: فصل انتخابات نزدیک است مواظب باشید، چرا که همه به میدان می آیند و ادعا می‌کنند و شعار می‌دهند که چنان و چنین و فلان می‌کنیم؛ بنابر این گول شعارها را در انتخابات نخورید.به گزارش ایرنا، آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» در خطبه‌ دوم این هفته نماز جمعه تهران که […]

امام جمعه موقت تهران گفت: فصل انتخابات نزدیک است مواظب باشید، چرا که همه به میدان می آیند و ادعا می‌کنند و شعار می‌دهند که چنان و چنین و فلان می‌کنیم؛ بنابر این گول شعارها را در انتخابات نخورید.به گزارش ایرنا، آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» در خطبه‌ دوم این هفته نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: یکی از نکته هایی که در امر دفاع باید به آن تاکید کنم دشمن شناسی است، دشمن را باید شناخت اگر دشمن بود و شما نفهمیدید که این دشمن است ضربه می خورید. اگر ساده لوح و ساده اندیش باشید این بزرگترین خطر است.

وی ادامه داد: دشمن‌ترین دشمن ها کسانی هستند که مکر و خیانت خود را پنهان کند و شما این مکر را متوجه نشوید و یکدفعه در آن قرار بگیرد، این نفاق است بنابراین خیلی باید مواظب بود ، خیلی شعارها داده می شود و این شعارها خیلی قشنگ است اما یک عنصر خائن، دزد، دشمن انقلاب دارد این شعار را می دهد برای این که خودش را جذب کند.امام جمعه موقت تهران با اشاره به نزدیکی فصل انتخابات تاکید کرد: در فصل انتخابات مواظب باشید، چرا که همه به میدان می آیند، همه ادعا می کنند و شعار می دهند که چنان و چنین و فلان می کنیم، گول شعارها را در انتخابات نخورید و خود طرف را بشناسید و اگر مطمئن شدید که آدم راستگو ، پاک دست و امینی است به آن رای دهید، این دانه دانه رای ها جواب دارد بنابراین باید مواظب کیدهای مخفی منافقین باشید.

وی در ادامه به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: دانش آموزان چند ساعت در اختیار آموزگاران هستند، آنها امانت های وزین الهی هستند. اینها در فصلی هستند که به دست آموزگاران ساخته می شوند. این دوران عمر، روحشان و قلبشان مانند زمین خالی آماده برای کِشت است. اگر خدای ناکرده از زبان شما برخی از مبانی دین تشکیک و متزلزل شد آنها متزلزل بار می آید. دانش آموزان می توانند به دلیل بی توجهی آموزگار از ابتدا آلوده شوند.امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: بدانید این نوجوانان بیش از آن مقداری که به پدر و مادر شنوایی دارند به استاد خود شنوایی دارند و برای او احترام قائل است بنابراین آموزگاران به خودتان رحم کنید چرا که وقت عبور از صراط مرتب از امانت و صله رحم سوال می شود که با امانت الهی، انقلاب و بچه ها چه کار کردید؟

موحدی کرمانی با بیان این که آموزش و پرورش دو مسئولیت دارد گفت: بار پرورش خیلی سنگین است و این قضیه ساده نیست. اگر به پرورش و تربیت توجه شود نوجوانانی ساخته می شوند که مایه افتخار اسلام، قرآن و انقلاب می شوند. اگر دانش آموزان انقلابی پرورش پیدا کنند که روحیه شهادت طلبی داشته باشند آن وقت دیگر آمریکا و پست ترین و لعین ترین از او هیچ غلطی نمی تواند بکند.وی تاکید کرد: آموزگاران افتخار بیافریند و اینگونه دانش آموزان پرورش دهند.امام جمعه موقت تهران در ادامه هفته دفاع مقدس و اهمیت توجه به مساله دفاع اشاره کرد و گفت: اگر دفاع نکنید دیگر نه مسجد و نه رافت و نه عبادت ندارید. هیچ چیز برایتان نمی گذارند. اگر مردم دفاع نکنند به تعبیر قرآن زمین فاسد می شود.موحدی کرمانی با بیان این که کسانی که از دین، عصمت و امانت دفاع می کنند خدا حفظشان کند یادآور شد: دفاع میدان های مختلفی دارد که گاهی جنگ در میدان رزم و دفاع رزمی است و گاهی جنگ نیست و مشکل فرهنگی است.

وی اضافه کرد: فکر نمی کنید فرهنگ غربی می خواهد اسلام و دین را از ما بگیرد؟ احساس نمی کنید؟ وضع عفاف و حجاب نگاه کنید چگونه است؟ اگر کسی بخواهد امر به معروف و نهی از منکر کند چگونه با او برخورد می کنند؟ از فرهنگ دین و عاشورا دفاع کنید، شهید مطهری یک مدافع قوی فرهنگی بود.خطیب جمعه تهران در ادامه به جنگ اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و گفت: دیگر میدان های دفاع اقتصادی و سیاسی است. آمریکا فکر می کند که می تواند فشار اقتصادی را زیاد کند تا به تواند مردم ما را به زانو درآورد؟ نه! به قول یکی از آقایان آنها دیدند فشار اقتصادی اثر ندارد به فشار دروغ‌گویی روی آورده اند تا می تواند دروغ می گویند و متهم می کنند.موحدی کرمانی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمود که به میدان بیایید و با فشار اقتصادی مبارزه کنید و امیدتان را از بیرون قطع کنید چرا که دشمن خیر شما را نمی خواهد و دنبال حفظ منافع خود است. دشمن حاضر است که هزاران دروغ بگوید تا یکی از منافع خود را تامین کند.وی در ادامه به دانشکده عقیدتی سیاسی ارتش اشاره کرد و گفت: در نیروهای مسلح ما دانشکده عقیدتی و سیاسی ایجاد شده است یعنی کسانی که اهل رزم هستند و فنون جنگی را یاد می گیرند در کنار آن از نظر دینی و اخلاقی ساخته می شوند که این امر مهمی است. چرا که این بینش عقیدتی است که می توان بر دشمن غالب شد.

برخورد قاطع رئیس قوه قضائیه با دزدان بیت المال ستودنی است

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه نیز گفت: رئیس قوه قضائیه با گرفتن مچ دزدان بیت المال، قاطعانه با آنان برخورد می‌کند که امیدواریم خداوند برای ادامه این موضوع یاریش کند.آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که یاد خداوند دل‌ها را نورانی و سیقلی می‌ کند و آنان که از یاد خدا غافل می شوند مورد حمله شیطان قرار می گیرند، افزود: ما باید عملکرد خود را مرور کنیم تا یادمان بیاید چرا به پدر و مادر بی احترامی کرده ایم چرا ناله مظلومی را شنیدیم و پاسخ ندادیم و فریادرسی نکردیم، چرا انقلابی که انقدر شهید داد و می دهد را به بازی گرفتیم وچرا با خون شهدا بازی می کنیم.وی اظهارداشت: مسئولان ما از خود بپرسند با بیت المال چه کرده اند؟ آیا به همان اندازه که حقوق برداشتند به همان اندازه برای مردم کار انجام داده اند؟

موحدی کرمانی اضافه کرد: آیا مسئولان ما می دانند ناله مظلومین و درد مردم ما چیست، هر مسئولی از خود سوال کند اگر دید اشتباه کرده است، از این راه بازگردد.وی می گوید: هر که اشتباه کرد انقدر ناله یارب یارب سردهد شاید خداوند به دادش برسد.بی‌بند و باری دشمن امام حسین و اسلام استخطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر این که مسلمانان باید در هر لحظه به یاد خدا باشند گفت: شیطان فرهنگ عفاف، حجاب و غیرت را از مردان و زنان می گیرد، این کشور امام زمان و امام حسین (ع) است.وی با بیان این که بی بند و باری دشمن امام حسین (ع) است، افزود: امام حسین کشته شد برای این که بی بند و باری رایج نشود.به گفته وی، تصور نکنید این چیز کوچکی است بی عفتی و بی غیرتی کشور اسلامی را ساقط می کند همانگونه که اندلس که یک کشور اسلامی بود ، ساقط شد و در دست مسیحیت افتاد.وی خطاب به مسئولان گفت: قدری دقت کنید با خون شهدا و بیت المال کشور اسلامی بازی نکنید تا قلب مردم مسلمان و متدین جریحه دار نشود.وی افزود: «مراقب باشیم، شیطان وسوسه می کند که مال مفتی گیرت آمده می توانی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیارد بدزدی در خارج از کشور بخوری، اما خوردن بیت المال و غارت دام شیطان است که نباید از آن غافل شد».موحدی کرمانی گفت: مسئولان و مردم باید لحظه ای از یاد خداوند غافل نشوند، زیرا شیطان در کمین است.به گزارش ایرنا، در حاشیه نماز جمعه امروز تهران شعار “مرگ برخورنده بیت المال” سرداده شد.