خطیب جمعه تهران : جامعه دوقطبی اقتدار خلق نمی کند

امام جمعه موقت تهران گفت:‌جامعه دوقطبی نمی‌تواند اقتدار خلق کند و همه باید در کنار هم و در کنار رهبر صالح، شجاع و مقتدر بایستیم، آنان که فاصله دارند، دستشان را بفشاریم و به قله‌ها نزدیک کنیم.نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن ابوترابی فرد» در دانشگاه […]

امام جمعه موقت تهران گفت:‌جامعه دوقطبی نمی‌تواند اقتدار خلق کند و همه باید در کنار هم و در کنار رهبر صالح، شجاع و مقتدر بایستیم، آنان که فاصله دارند، دستشان را بفشاریم و به قله‌ها نزدیک کنیم.نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن ابوترابی فرد» در دانشگاه تهران برگزار شد.امام جمعه موقت تهران درخطبه دوم با بیان تبلور نگاه تربیتی عاشورا در چهره سه شخصیت برجسته عاشورایی تبلور یعنی حضرت عباس (ع)، زهیر بن قین و حضرت زینب کبری (س)، اظهار داشت: عاشورا را آنها ساختند. انسان‌ هایی که تربیت یافته مدرسه قرآن و پیامبر اعظم (ص) هستند. پیام عاشورا برای جامعه انسانی، خلق چنین انسان‌هایی است.

ابوترابی فرد با استناد به دو ویژگی برجسته حضرت عباس (ع) بصیرت و ایمان سخت به نقل از امام صادق (ع)، گفت: جوانان انقلابی و ملت عزیز باید همچون حضرت عباس(ع) در قله بصیرت باشند و اگر بصیرت نبود، پیروزی‌های بزرگ در دستان ما نبود و اگر این بصیرت ارتقا یابد، چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم، از بین خواهد رفت.وی افزود: ایمان سخت و استوار دومین ویژگی است که امام صادق (ع) به آن اشاره کردند. شهید حججی‌ها، مدافعان حرم و مقاومان ایستاده در شرایط سخت اقتصادی نماد این اندیشه هستند. بصیرت و ایمان مرز نمی‌شناسد. ما باید در مرز بصیرت، ایمان و معرفت حرکت کنیم. ثمره این تفکر و اندیشه در حضرت عباس (ع) تجلی یافت و از او مجاهد امام‌شناس ساخت. مجاهدت آنگاه اثرگذار است که در رکاب رهبر و امام صالح تحقق یابد؛ این مجاهدت می‌تواند افتخارآفرین باشد و عاشورا را مبدل به یک منظومه فرهنگی مولد کند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: حضرت عباس (ع) جان خود را تقدیم امام خود کرد و این اندیشه قدرت آفرین و خالق عزت است. اگر عنصر مقاومت و وفاداری به امام نبود، امروز جبهه مقاومت اسلامی شکل نمی‌گرفت.ابوترابی فرد در خصوص زهیر بن قین گفت: زهیر بن قین تا چند روز پیش از عاشورا از امام حسین (ع) فاصله داشت، اما منطق عاشورا او را زهیری ساخت که در رکاب امام به شهادت رسید. جامعه دوقطبی نمی‌تواند اقتدار خلق کند و همه باید در کنار هم و در کنار رهبر صالح، شجاع و مقتدر بایستیم. آنان که فاصله دارند، دستشان را بفشاریم و به قله‌ها نزدیک کنیم. نباید خود را برتر از دیگران ببینیم.وی افزود: حسینی که عاشورا ساخته است، زهیر تربیت می‌کند. زهیر با چهره نگران وارد خیمه اباعبدالله شد و با چهره درخشان، اراده مصمم و قلبی نورانی به محبت حسین (ع) خیمه را ترک کرد. این مکتب دغدغه هدایت انسان را دارد. عاشورا یعنی اینکه با اخلاق، رفتار و منطق حسینی، انسان تربیت کنید. منطقه اباعبدالله حر ساخت و عده‌ای از یاران حر نیز به جبهه اباعبدالله بازگشتند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر شناخت حق و باطل و قرار گرفتن در کنار حق، یادآور شد: ملت‌های مسلمان باید یزیدشناس باشند. روی سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر استکبار برگرفته از کلام امام حسین (ع) است. یزید زمان نظام سلطه و آمریکای صحنه‌گردان است.ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: هرچند به قول برژینسکی این قدرت رنگ باخته است اما همین آمریکا امروز نگران مقاومت و پیروزی جبهه عاشورایی حق است. بن سلمان هویتی ندارد و حتی نقش عروسک را هم از دست داده است. این نظام سلطه و مزدوران او هستند که در یمن ظلم می‌کنند.وی تصریح کرد: این که جبهه مقاومت پیش می‌رود به این دلیل است که قلب فساد را نشانه رفته است. امام حسین (ع) در سخنان خود یک کلمه از ابن‌زیاد نمی‌گوید و مخاطبش یزید است.امام جمعه موقت تهران افزود: ما نیازمند انقلاب روحی، فکری و اعتقادی زهیر هستیم. زهیر خطاب به امام قسم خورد که اگر همیشه در دنیا باقی باشیم، جدایی از دنیا را به خاطر یاری تو برمی‌گزینیم.ابوترابی فرد با استناد به سخنانی از امام سجاد (ع) درباره شخصیت حضرت زینب (س) گفت: این بانوی بزرگ نماز شب خود را در شام عاشورا نشسته خواندند. نماز شب ایشان و مجاهدتشان هیچگاه ترک نشد. بانوان عاشورایی آیا این مساله جامعه اسلامی است که خانم‌ها در آن حوزه بیایند یا نیایند؟ حضرت زینب (س) بانوی شجاع و حجاب‌نشین است که در برابر یزید ایستادند.وی افزود: حضرت زینب کبری (س) محصول مدرسه طهارت هستند و در برابر این‌زیاد فریادشان بلند است و می‌گویند من در کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم. تاریخ خواهد دانست که حادثه انقلابی مولد کربلا، منظومه پیروز تاریخ است.

قوه قضاییه فصل جدیدی را در حل معضلات اجتماعی گشود

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از این خطبه با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله طالقانی و قدردانی از دستگاه قضا بابت تکریم از خانواده آسیب‌دیده در حادثه اخیر و اقدامات در مبارزه با پدیده فساد و ارتقای سلامت قوه قضاییه گفت:‌ این قوه با تکریم از خانواده آسیب دیده فصل جدیدی در حل معضلات اجتماعی گشود.وی ابراز امیدواری کرد با اتخاذ روش‌های مناسب در جهت حل چالش‌ها گام برداریم که سید آزادگان در دوران اسارت طولانی خود با الهام از این روش‌های تربیتی و انسان‌ساز بسیاری از چالش‌ها را به فرصت تبدیل کردند.

انقلاب اسلامی با کشتی عاشورا فتوحات ماندگاری داشته است

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران نیز با عرض‌ تسلیت به مناسبت شهادت سالار شهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه اسلام و خاندان آن حضرت، ‌به تشریح عاشورا این پدیده زنده مولد موثر و استثنایی تاریخ اسلام و حیات انسانی و آثار و ثمرات ارزشمند و انسان ساز آن پرداخت و تصریح کرد :‌ ۴۰ سال است انقلاب اسلامی با کشتی عاشورا فتوحات ماندگاری را بدست آورده است.وی افزود: این منظومه فکری با تمام ارزش ها یک جریان عظیم و قدرتمند سیاسی و اجتماعی است که با مرواریدهای غلتان اشک جرعه- جرعه معرفت، بصیرت، شجاعت و معنویت را در کام جان و روان انسان می ریزد و مهم ترین منبع حیات امت اسلامی در طول تاریخ بوده و خواهد بود.امام جمعه موقت تهران حماسه عاشورا را منظومه فکری توصیف کرد که هم راه را می نمایاند و هم بستر پرشتاب انسان و جامعه را به مقصد می رساند.

ابوترابی فرد یادآور شد: عاشورا به صورت شفاف جنگ بین دو اسلام یزیدی و اسلام دین مدار و اخلاق مدار عزت مدار و در یک کلمه اسلام ناب محمدی و انقلابی است.وی همچنین گفت:‌ این مدرسه عاشورا است که با درس استقامت، ایستادگی و بصیرت، فرهنگ مسلط امروز جوامع بشری را به یک فرهنگ انقلابی و مقاوم و پیروز تبدیل کرده است.خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: اگر مدرسه عاشورا نبود، انقلاب اسلامی تولد نمی یافت اگر این مدرسه نبود از گردنه سخت دفاع مقدس با قدرت عبور نمی کردیم و امروز سوریه پیروز، عراق مقتدر لبنان مقاوم و خط شکن بحرین ایستاده و صبور و یمن افتخارآفرین تولد نمی یافت.ابوترابی فرد ادامه داد:‌ با برافراشتن پرچم سرخ عاشورا جنگ تمام عیار اقتصادی غرب، ‌نردبان رشد و جهش اقتصادی ایران اسلامی خواهد بود. عاشورا رمز حیات دین در عصر جدید است، این پدیده مولد هر سال با درخشش نو، ‌ ظهور می کند و انوار فروزانش را برجوامع انسانی می تابد. عاشورا بزرگ ترین پیروزی تاریخ اسلام است.

وی به نظرات یک مورخ اسکاتلندی درباره عاشورا اشاره کرد و گفت: این مورخ می گوید که امام حسین (ع) و یارانش ثایت کردند تفوق ادبی در جایی که حق و باطل روبرو می شوند، اهمیتی ندارد و پیروزی آن حضرت با وجود اقلیتی که داشت باعث شگفتی من است.وی تاکید کرد:‌ پیروز صحنه عاشورا، حسین بن علی (ع) است نه از دیدگاه ما بلکه از دیدگاه صاحب نظران ومتفکران غربی که شرق را مورد تحلیل قرار داده اند.امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:‌ تمدن اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان را به آراستگی علمی، اخلاقی و رفتاری برای فراهم آوردن زمینه ظهور این تمدن در گام دوم انقلاب دعوت کرده اند بدون تردید جان مایه خود را از عاشورای حسینی گرفته است.

ابوترابی افزود:‌ در عاشورا شاخصه های حیات اسلامی تمدن اسلامی تبلور یافته است، عاشورا تبلور انسان؛ ‌ جامعه و حاکمیت در تراز اسلامی است و ما تفکر عاشورا و اندیشه عاشورا را در بستر خلق و تربیت انسان در تراز دین، ساختن جامعه در تراز قرآن و شکل گیری نظام اسلامی مبتنی بر قران و وحی و سنت پیامبر اسلام (ص) می دانیم.وی خاطرنشان کرد:‌ استکبار جهانی بداند نگاه امت های به پا خاسته در سراسر دنیا به نگاه حسین بن علی (ع) است.خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد:‌ ایران اسلامی باید نماد یک جامعه عاشورایی باشد و تمام ظرفیت های آن را در خود به نمایش بگذارد. این راه رسیدن به اقتدار و عزت است و این مسیر خلق قدرت را هموار می کند.ابوترابی فرد یادآور شد: مدرسه عاشورا یعنی مدرسه عزت، ایستادگی، اخلاق، معرفت و عبادت. جامعه عاشورایی ما باید در همه این عرصه ها نماد و مظهر عاشورا باشد.