بزرگترین زنجیره انسانی حمایت از “کارون” و اعتراض به اجرای طرح های محرمانه انتقال آب های خوزستان در اهواز برگزار شد

زنجیره انسانی مردم اهواز بویژه فعالان اجتماعی و حوزه محیط زیست در اعتراض به اجرای محرمانه طرح های انتقال آب سرشاخه رودخانه های خوزستان و در حمایت از رودخانه کارون بعد از ظهر امروز پنج شنبه 18 آذر ماه با حضور صدها نفر از مردم اهواز و شهرهای اطراف درساحل رود کارون برگزار شد. به […]

زنجیره انسانی مردم اهواز بویژه فعالان اجتماعی و حوزه محیط زیست در اعتراض به اجرای محرمانه طرح های انتقال آب سرشاخه رودخانه های خوزستان و در حمایت از رودخانه کارون بعد از ظهر امروز پنج شنبه 18 آذر ماه با حضور صدها نفر از مردم اهواز و شهرهای اطراف درساحل رود کارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما دهها زن و مرد خوزستانی با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «ما کارون را نجات می‌دهیم»، «من یک کشاورزم و یک قطره از کارون را نمی‌دهم» «خوزستان بدون کارون یعنی مرگ» “تونل بهشت آباد تیرخلاص بر پیکر بی جان کارون” ، “با انتقال آب خوزستان را جهنم نکنید”«کلنا لِکارون»، «هوا را از من بگیر، کارون را نه»، «کارون را نجات می دهیم»، «کلنا کارون»، «نحن معاک یا کارون»، «کارون، شاهرگ ایران زمین»، «بلروح بلدم نفدیک یا کارون» اعتراض خود را که طرح انتقال آب از سرچشمه‌های کارون نشان دادند.هشتمین زنجیره نمادین مردم اهواز برخلاف زنجیره‌های اعتراض‌آمیز پیشین با سکوت همراه بود و مردم به صورت نوشتاری و در قالب شعار و با در دست داشتن تصاویر مقام معظم رهبری اعتراض خود را اعلام کردند.

حضور تعداد بسیاری از مردان و کودکان با لباس‌های محلی از نکات بسیار پررنگی بود که در این تجمع به چشم می‌خورد. یکی از تجمع کنندگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت : تجمع کنندگان بر ضرورت توجه جدی مسئولان کشور و دولت به سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست تاکید کرده و همچنین از حرکت مدنی نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در روز 14 آذر ماه حمایت خود را اعلام کردند. نمایندگان محترم بدانند هرگاه با اراده جمعی بدنبال دفاع از حقوق استان باشند مردم تمام قد از آنها حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین تعدادی از شرکت کنندگان با حمل پلاکاردی حاوی بخشی از سخنان آیت الله حیدری از همراهی و اقدامات ارزشمند نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری بویژه آیات عظام موسوی جزایری ، حیدری ، کعبی و فرحانی تقدیر و تشکر کردند.به گفته بسیاری از تجمع‌کنندگان تا زمانی که طرح انتقال آب از سرچشمه‌های کارون متوقف نشود و تکلیف نامه محرمانه مشخص نگردد برگزاری زنجیره های حمایت از کارون در امتداد این رودخانه تکرار خواهد شد. این زنجیره انسانی بعد از ظهر پنج شنبه از ساعت 15 و 30 از محل کتابخانه مرکزی (پارک دولت ) واقع درساحل رود کارون دراهواز در سکوت شروع شد و در ساعت 18 و 30 دقیقه خاتمه یافت .

نقش نیروی انتظامی در ایجاد نظم و احترام آنان به تجمع کنندگان بسیار مورد توجه مردم بود که همه شرکت کنندگان از رفتار ارزشمند پلیس و فرماندهی آن و همچنین فرمانداری اهواز تقدیر و تشکر کردند.

000  61 66 68

00 0 1 2 3 4 5 7 8 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 50رین