سلام الله علی فاطمه

خجسته زاد رو بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن، یعنی روزی که در آن بهترین دختر، بهترین همسر، و بهترین مادر به دنیا آمد، بر همه بانوان و مسلمان جهان مبارک باد.با گزیده ای از کلمات صدّیقهٔ کبری و فاطمهٔ زهرا سلام الله علیها، روز زن را گرامی میداریم: *آن […]

خجسته زاد رو بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن، یعنی روزی که در آن بهترین دختر، بهترین همسر، و بهترین مادر به دنیا آمد، بر همه بانوان و مسلمان جهان مبارک باد.با گزیده ای از کلمات صدّیقهٔ کبری و فاطمهٔ زهرا سلام الله علیها، روز زن را گرامی میداریم:

*آن حضرت در دفاع از حکومت علوی فرمود: …… و تالله لو مالوا عن المحجّه اللاّئحه و زالوا عن قبول الحجّه الواضحه به خدا سوگند (اگر أمیرالمؤمنین به خلافت می رسید)، هرگاه که مردم از حجج و راههای واضح و آشکار رویگردان می شدند،

*لردّهم إلیها و حملهم علیها آن حضرت آنها را به راه روشن بر میگرداند و آنان را به صراط مستقیم وادار می نمود .[عجب تفاوت آشکاری است بین حکومتی که مردم را به دین نزدیک می کند و حکومتی که نتیجه اش دین گریزی پیر و جوان است].

* و لسار بهم سیراً سجحاً و سیر و حرکت میداد مردم را به سیر و حرکتی ملایم و نرم [سیر و سلوک ملایم و نرم با سیر و سلوک خشونت آمیز قابل مقایسه نیست. بعض رفتار خودخواهان و خشونت طلبان، انسان را به گریه وامیدارد].

*لا یکلم خشاشه به گونه ای که خونی از دماغی ریخته نمی شد و مردم آسیب نمی دیدند.[حکومت علوی نسبت به مردم شدیداً مهربان است و با شدّت و غلظت با آنان برخورد نمیکند].

*ولا یکلّ سائره و سیر کننده با آن خسته نمی شد.[در حکومت علوی مردم از آنچنان آسایش و آرامشی برخوردارند که هرگز احساس خستگی نمیکنند و تا آخر با حکومت می مانند].و لا یملّ راکبه و آنکه بر مرکب راهوار حرکت اجتماعی سوار بود، احساس نگرانی و ملالت نمی کرد.[تمام نگرانی ها و درد و رنج های جوامع بشری، محصول حاکمیت ظلم و جور و فساد است و مولینا أمیرالمؤمنین علیه السّلام از همهٔ پلیدیها مبرّا بود].

*روز زن بر همهٔ زنانی که الگو و أسوه شان فاطمه زهراست مبارک باد.خدایا مادران زنده را محبّ، و مادران به دیار باقی شتافته را و بخصوص مادر مرا همنشین فاطمه زهرا قرار بده