کرونا جان ۱۰۱ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسید.سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به […]

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسید.سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( یازدهم شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۸۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۲۵ هزار و ۱۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۲۵۶ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۱۳ استان در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار( زرد) کرونا هستند، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری با تشریح وضعیت کرونا در استان سمنان گفت: در این استان در اسفند ۹۸ شاهد خیز شدید موارد ابتلا و بستری کرونا بودیم اما از فروردین امسال موارد ابتلا و بستری کرونا در استان سمنان روند کاهشی پیدا کرد و این روند تا اواخر خرداد ادامه داشت اما از نیمه تیر ماه مجدد روند صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا در استان سمنان مشاهده شد و گر چه در مرداد تا حدی از موارد ابتلا و بستری کاسته شد اما اکنون اغلب شهرستانهای این استان در وضعیت حساس و شکننده کرونا هستند.

وی افزود: هم اکنون شهرهای دامغان، شاهرود، مهدی شهر و میامی استان سمنان در وضعیت قرمز و شهرهای سمنان و گرمسار در وضعیت هشدار هستند.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات، سازمانها و اماکن عمومی استان سمنان ۸۵.۳ درصد و میزان استفاده از ماسک توسط مردم در وسایل حمل و نقل عمومی ۹۵ درصد است، در اماکن عمومی نیز به طور کلی ۹۰ درصد مردم این استان و ۹۰ درصد کارمندان ادارات و بانکها نیز از ماسک استفاده می کنند.وی افزود: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده حداکثری مردم استان سمنان از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد خروج شهرستانهای استان سمنان از وضعیت قرمز و هشدار کرونا باشیم.

لاری گفت: تاکنون ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و ۸۵۵هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند. همه گیری کرونا در دنیا همچنان رو به شتاب است و مهمترین راه پیشگیری و کنترل آن رعایت سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متری و شست و شوی مداوم دستهاست. امیدواریم را رعایت حداکثری مردم به این اصول شاهد شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.