مراسم معارفه مدیرعامل جدید فولاد خوزستان انجام شد

مراسم معارفه مدیرعامل جدید فولاد خوزستان روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۹۸ در سالن کنفرانس ساختمان مدیرعامل با حضور غلامرضا روزبهانی معاون مالی اداری سازمان ایمیدرو، مهدی رضایی رییس هیات مدیره، امیر حسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، سید نوراله حسن زاده معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان، اعضای هیات مدیره، معاونان، مشاوران و […]

مراسم معارفه مدیرعامل جدید فولاد خوزستان روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۹۸ در سالن کنفرانس ساختمان مدیرعامل با حضور غلامرضا روزبهانی معاون مالی اداری سازمان ایمیدرو، مهدی رضایی رییس هیات مدیره، امیر حسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، سید نوراله حسن زاده معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان، اعضای هیات مدیره، معاونان، مشاوران و مدیران شرکت انجام شد.
بر پایه این گزارش، مهدی رضایی رییس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان در این مراسم اظهار داشت: این شرکت بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد، دومین قطب تولید فولاد خام در کشور و همچنین اولین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی می‌باشد. بنابراین این شرکت، یکی از بازیگران مهم و مؤثر در صنعت فولاد کشور و در نهایت اقتصاد کشور به شمار می‌رود.
وی افزود: فولاد خوزستان نه تنها به عنوان یک شرکت تولیدی به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و خلق ثروت کمک نموده، بلکه با بکارگیری از توان شرکت‌های تابعه خود در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی تا فرهنگی و ورزشی، گروهی منسجم را تشکیل داده و در حال ارائه خدمات مختلف به جامعه ملی و محلی فعالیت می‌کند.مهدی رضایی در ادامه اذعان کرد: بر اساس نقشه استراتژی فولاد خوزستان، این شرکت تا سال ۱۴۰۰ باید به یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادی یکپارچه در کشور و منطقه تبدیل شده است و نقشی محوری در توسعه صنعتی و اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی مردم داشته باشد.

وی تاکید داشت: دستیابی به اهداف یادشده با سودآوری پایدار گروه و با تحقق برنامه‌هایی همچون افزایش بهره‌وری منابع، صادرات پایدار محصولات فولادی، مدیریت اثر بخش بهای تمام شده و فروش بهینه محصولات فولادی میسر می‌گردد. از این رو تلفیق دو تفکر صنعتی و سرمایه‌گذاری برای توسعه فولاد خوزستان اهمیت دارد. چرا که این شرکت باید تمهیداتی برای تکمیل زنجیره تولید فولاد از استخراج سنگ آهن تا تولید ورق و قطعات فولادی را در نظر بگیرد.رضایی با اشاره به توسعه شرکت‌های معدنی برای تولید گندله و آهن اسفنجی در سال‌های آتی خاطر نشان کرد: طرح تولید کنسانتره و گندله گهر زمین، طرح تولید گندله و آهن اسفنجی در زیر مجموعه گل‌گهر و طرح‌های شرکت‌هایی همچون چادرملو، صبانور، ارفع و … به بهره‌برداری می‌رسد و باعث می‌شود سنگ آهن استخراجی این شرکت‌های معدنی در خود شرکت و زیرمجموعه آن‌ها مصرف شود و به این ترتیب فولاد خوزستان با مشکل تامین سنگ آهن مصرفی برای تولید مواجه خواهد شد. در نتیجه کاهش تولید را در پی خواهد داشت. در این راستا بایستی گروه فولاد خوزستان گسترش یابد و زنجیره ارزش آن تکمیل شود و در حوزه‌های مربوطه به تأمین سنگ آهن ورود کند.

همچنین با توجه به ارزش افزوده‌ای که فرآیند نورد، ریل‌سازی و قطعات فولادی ایجاد می‌کند، فولاد خوزستان در این خصوص نیز بایستی اقدامات بیشتری انجام دهد.مهدی رضایی در بیان اهمیت ارتباط هیات مدیره جدید با سرمایه‌گذاران توصیف نمود: هیات مدیره روابط با سرمایه‌گذاران را برای جریان بهتر اطلاعات، افزایش شفافیت اطلاعاتی و معرفی نقشه راه شرکت، بسیار با اهمیت می‌داند. روابط سرمایه‌گذاران اشکال مختلفی دارد، به عنوان مثال می‌تواند شامل نشست با سرمایه‌گذاران، نشست با تحلیل گران‌، انتشار اخبار مربوط به شرکت، گزارش های سالانه، ارتباط مؤثر با رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها باشد.رییس هیات مدیره با اشاره به سالروز عرضه سهام شرکت در بورس اوراق بهادار تهران خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه شرکت در بازار سرمایه و استفاده از فرصت‌های این بازار یکی از اهداف هیات مدیره است. برای نمونه، هیات مدیره تلاش می‌کند امتیاز کسب ‌شده شرکت از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی بهبود یابد.

وی در بیان برنامه هیات مدیره جدید در توسعه شرکت گفت: توسعه صنعتی شرکت بر مبنای توسعه زیرساخت‌های مالی و حاکمیتی شرکت است. بر این اساس بخش مالی شرکت و ساختار سازمانی، پشتیبان سیاست‌های صنعتی و تولیدی خواهد بود و دستیابی به اهداف شرکت تسهیل خواهد شد.رضایی افزود: با توجه به برنامه‌ها و رویکردهای جدید در تغییر سیاست‌های مدیریتی شرکت، سهامدار عمده تصمیم گرفت از خدمات برادر ارجمند جناب آقای محمد کشانی در بخش‌های دیگری استفاده نماید. ایشان از مدیران توانمند و دلسوز کشور هستند که خدماتشان در زمان تصدی سمت مدیرعاملی فولاد خوزستان قابل تقدیر است. برای ادامه مسیر و دستیابی به اهداف تعیین شده برادر گرامی جناب آقای علی محمدی به عنوان مدیرعامل انتخاب شد. آقای محمدی از بدنه فولاد خوزستان هستند که سوابق و کارنامه ارزشمندی دارند و در کنار فعالیت به عنوان یک مدیر صنعتی و مالی، از دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز برخوردارند. اینجانب برای هر دو عزیز آرزوی توفیق روزافزون، سلامتی و موفقیت دارم.

در ادامه این مراسم غلامرضا روزبهانی معاون مالی اداری سازمان ایمیدرو با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم با تشکر از زحمات محمد کشانی مدیر عامل اسبق و تبریک به علی محمدی به عنوان مدیرعامل جدید گفت: فولاد خوزستان با عملکرد بسیار عالی در صنعت کشور و استان خوزستان، اقدامات بزرگی در ارتباط با شرکت صنعتی، معدنی سناباد در بالادست، فعالسازی و به ثمر رساندن واحد احیای شادگان، طرح‌های توسعه‌ای برای تولید پترولیوم کُک در فولاد اندیمشک در پایین دست زنجیره ارزش تولید فولاد ایفا می‌نماید.

امیر حسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با آرزوی توفیق و سربلندی برای علی محمدی مدیر عامل جدید فولاد خوزستان اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان به عنوان نماد اشتغال و مادر صنعت در استان و چه بسا در ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.وی با اشاره به نقش این شرکت در تولید ناخالص ملی، صادرات و ارزآوری در شرایط سخت کنونی کشور افزود: با وجود حساسیت‌هایی که در فولاد خوزستان وجود دارد، سازمان‌های دولتی را به این نکته متوجه می‌سازد که حمایت بیشتری از این شرکت نمایند. در این راستا سازمان صمت تلاش نموده که برای رونق تولید این شرکت گام‌هایی موثری برداشته شود. همچنین باید سعی شود مشکلاتی نظیر تامین مواد اولیه که بر بر سر راه این شرکت قرار می گیرد، برطرف بشود.نظری تاکید داشت: با وجود دیدگاه باز از طرف دکتر غریب‌پور در راس سازمان ایمیدرو، انتظار می‌رود که مشکلات این شرکت خصوصا در تامین مواد اولیه حل گردد.رئیس سازمان صمت خوزستان در پایان سخنان خود تصریح نمود: سازمان صمت استان وظیفه خود می داند که از شرکت فولاد خوزستان حمایت نماید.

سید نوراله حسن زاده معاون امور اقتصادی استاندار با ابلاغ پیام استاندار خوزستان اظهار داشت: فولاد خوزستان با وجود مشکلات زیاد در تامین مواد اولیه خود، جایگاه ویژه‌ای در استان دارد. اثر بخشی این شرکت از سایر شرکت‌های بزرگ در استان بیشتر است.وی با اشاره به سخنان استاندار درباره این شرکت اظهار داشت: فولاد باید به طرح های توسعه‌ای خود ادامه بدهد و این شرکت همواره کمک‌رسانی خود را در استان به انجام رسانده است.حسن زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه بومی‌سازی به میزبانی فولاد خوزستان در هفته آتی تصریح نمود: هدف این شرکت از برگزاری نمایشگاه حمایت از صنایع بومی قطعه‌ساز است. این امر را به فال نیک گرفته و بیشترین حمایت خود را از این امر خواهیم داشت.وی در ادامه گفت: فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی موفق بوده و عملکردی مناسب ارائه نموده است.معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در زمینه توسعه و امور دیگری که فولاد خوزستان نیاز به کمک داشته باشد، استانداری خوزستان حمایت خود را از این شرکت اعلام می‌نماید. امیدواریم شرکت فولاد اکسین با توجه به شرایط سپری شده، هرچه سریعتر به فولاد خوزستان بپیوندد.

در ادامه رضا طاهری عضو هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: هیات مدیره فولاد خوزستان تصمیم بر سرعت بخشی به طرح‌های توسعه‌ای نظیر کُک‌سازی اندیمشک، زمزم و اسلب در استان دارد.وی اذعان کرد: اولویت ما حمایت از صنایع بومی در استان است و هیات مدیره بر تامین قطعات و تجهیزات ساخت درون استان تاکید دارد؛ سهامدار عمده و رئیس هیات مدیره در آینده از توسعه فولاد خوزستان حمایت می‌نماید و با ایجاد مشارکت میان شرکت‌های گل‌گهر، کک اندیمشک، فولاد خوزستان طرح‌های توسعه‌ای در استان پیشرفت چمشگیری خواهد نمود.

علی محمدی مدیرعامل جدید فولاد خوزستان در جمع حاضران گفت: خداوند را شاکریم که فرصت خدمت گذاری در صنعت فولاد کشور و استان خوزستان، استانی که در دوران جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی نماد مقاومت بود، به بنده داده شد.وی با اشاره به مسیر پیشرفت فولاد خوزستان افزود: مدیران فولاد خوزستان سهم بسزایی در پیشرفت این شرکت ایفا نموده‌اند. تاریخ فولاد خوزستان حتما نام و یاد محمد کشانی را در تکمیل زنجیره بالادستی و پایین دستی فولاد به یاد خواهد داشت. امیدواریم که در مسئولیت‌های آتی نیز موفق باشند.محمدی در ادامه تاکید داشت: موفقیت های بدست آمده حاصل تلاش‌های هیات مدیره، مدیرعامل، معاونان، مدیران و تمامی کارکنان در همه سطوح بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی شرکت اذعان داشت: اولویت برنامه‌های فولاد خوزستان ادامه توسعه در بالادست زنجیره برای تامین پایدار سنگ آهن و کنسانتره و همچنین تسریع در اجرای طرح‌های پروژه‌ای شامل افزایش ظرفیت‌های تولید و بهینه‌سازی طرح‌های زیست محیطی است.

مدیر عامل ادامه داد : زحمات بسیاری برای مالکیت مجدد فولاد اکسین و تکمیل زنجیره ارزش فولاد خوزستان و یکپارچگی خط تولید فولاد از معدن تا نورد کشیده شده است و این مهم تا کسب نتیجه مثبت ادامه خواهد داشت.وی درباره بکارگیری سرمایه‌های انسانی افزود: در استراتژی گروه فولاد خوزستان از ابتدای سال بر توانمندسازی سرمایه‌های انسانی، رضایت‌مندی و بهبود نگرش نیروی انسانی در فولاد خوزستان تاکید شده است و حمایت از آن جزو برنامه‌های اصلی شرکت خواهد بود.مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان سخنان خود از تلاش‌های کارکنان در فضایی مملو از اعتماد و خودباوری به ‌همراه توجه به ایده‌ها و نظرات سازنده، ارتقای شادابی و انگیزه کاری سایر کارکنان سازمان تشکر نمود و آینده ای روشنی را با همت کارکنان تلاشگر فولاد خوزستان پیش بینی نمود.