خبرنگار پاسدار وجدان عمومی

رسانه را انعکاس وجدان عمومی نیز گفته اند . وجدان عمومی که در طول زمان شکل گرفته و در ناخودآگاه جمعی عمیقا نفوذ کرده است و بدون توجه مورد تعلق قرار می گیرد ممکن است واجد امور خوب و بد زیادی باشد مانند استبداد، فریب کاری ، آزادی خواهی ، اخلاق مداری ، ایمان و […]

رسانه را انعکاس وجدان عمومی نیز گفته اند . وجدان عمومی که در طول زمان شکل گرفته و در ناخودآگاه جمعی عمیقا نفوذ کرده است و بدون توجه مورد تعلق قرار می گیرد ممکن است واجد امور خوب و بد زیادی باشد مانند استبداد، فریب کاری ، آزادی خواهی ، اخلاق مداری ، ایمان و امثال آن ( سیاوش حمادی . روزنامه شهروند . شماره ۴۶۲٫ مورخ ۱۳۹۳/۱۰/۹ ) .

رسانه یا وسائل ارتباط جمعی با انعکاس خواسته ها ، مطالبات و انتظارات عمومی جامعه و انتقال به موقع همراه با امانت داری نقش بسزایی در پاکیزه نگه داشتن وجدان عمومی دارند. اما رسانه بدون پاسداری مومن و متعهد به حقیقت و اخلاق بیش از وسیله ای سرد و بی روح نخواهد بود و این پاسدار همیشه بیدار و این روح رحمانی خبرنگار خداجو و حق طلبی است که با حضور مجاهدانه در صحنه های خطرناک کازار و حتی با فدا کردن جان خود از گرانبها ترین گوهر خلقت یعنی حقیقت و انتقال صحیح آن به جامعه محافظت می کند. خبرنگار آن قلب تپنده رسانه است که حتی فدا شدنش هم موجب توقف گردش حق در رگ های حقیقت جوی جامعه نمی گردد بلکه انسان ها را برای رهایی از بند بندگی غیر خدا مشتاق تر می کند.

خبرنگار مظهر آزادی بیان و پاسدار آن است. آزادی متخلقانه ای که برای انسان بال پرواز به سوی تعالی و کمال و برای دیو استبداد ، سلطه گری و غارتگری زنجیری پای بند است. از این رو لازم است از تمامی پیش کسوتان ، شاغلین و فعالین عرصه خبرنگاری بابت ایستادگی ها ، جانفشانی ها و اطلاع رسانی نزیه و صحیح تشکر کنیم و در حمایت و پشتیبانی آنها چه بلحاظ معیشتی ، امنیت شغلی ، حرمت وجایگاه اجتماعی و حقوق حرفه ای و خصوصی اهتمام بورزیم. هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و هشت تن از اعضای کنسولگری کشورمان در شهر مزار شریف افغانستان به دست تروریست های تکفیری در سال ۱۳۷۷ را گرامی میداریم.

سعید حمیدیان مقدم