نماینده ولی فقیه در خوزستان : قلم خبرنگار باید در چارچوب شرع مقدس اسلام زده شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که باید امید را به جامعه تزریق کنیم، گفت: قلم خبرنگار باید حساب شده باشد و در چارچوب شرع مقدس اسلام زده شود. حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در نشست با اصحاب رسانه استان که امروز (۱۴ مردادماه) در مصلای مهدیه اهواز در آستانه ۱۷ مرداد، روز خبرنگار […]

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که باید امید را به جامعه تزریق کنیم، گفت: قلم خبرنگار باید حساب شده باشد و در چارچوب شرع مقدس اسلام زده شود. حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در نشست با اصحاب رسانه استان که امروز (۱۴ مردادماه) در مصلای مهدیه اهواز در آستانه ۱۷ مرداد، روز خبرنگار برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر خم و روز خبرنگار، اظهارکرد: در این ماه سرنوشت بشریت با انتخاب امام علی(ع) به عنوان ولایت مسلمانان تعیین شد. دشمنان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز که امکان نفوذ در رای و اندیشه امام را نمی‌دیدند، به این امید داشتند که پس از ارتحال ایشان بتوانند کشور را مورد طمع قرار دهند ولی انتخاب شایسته مقام معظم رهبری باعث شد که آن‌ها از این‌که بتوانند از بیرون مرزها خللی به ایران اسلامی وارد کنند، ناامید شوند.

وی در ادامه گفت: زمانی که انقلاب پیروز شد، بازرگان به خدمت امام (ره) آمد و درخواست کرد، باتوجه به این‌ که ارتزاق جامعه روحانیت قبل از انقلاب از سوی مردم بود، حالا که دولت اسلامی شده است، تغییری در وضعیت ایجاد شود. امام (ره) به شدت با این موضوع مخالفت کرد که این موضوع هم برای ما و هم برای جامعه خبرنگاری مفید است؛ اگر سالیان متمادی است که روحانیت توانسته برابر تمام ظلم‌ها و ستم‌های تاریخ ایستادگی و انقلاب ایجاد کند، به دلیل عدم وابستگی آن‌ها به دولت‌های هر عصر و زمانی است، در حالی که علما در عربستان هرگز پیشتاز میدان نیستند و علت این مهم، وابستگی آن‌ها به دولت است.امام جمعه اهواز تاکید کرد: این را هم باید بگویم که جامعه روحانیت ریالی از دولت دریافت نمی‌کند و ارتزاق کثیری از روحانیت به واسطه کمک‌های مردمی است که تحت عناوین گوناگون در اختیار حوزه علمیه قرار داده می‌شود. گاهی مشاهده می‌شد، برخی امامان جمعه کارهای اقتصادی انجام می‌دادند که مقام معظم رهبری نیز به شدت با ورود امامان جمعه به مسایل اقتصادی مخالفت کردند.

وی خطاب به خبرنگاران با بیان این‌که برای حل مشکلات، راهکار ارائه دهید تا بتوانیم موانع را برطرف کنیم، اظهارکرد: نظام اسلامی با تمام فراز و فرودها در چهل سال گذشته توفیقات خوبی داشته است. استکبار جهانی تنها قدرتی را که اکنون برابر خواسته‌های خود می‌بیند، جمهوری اسلامی است.حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان این‌که وظیفه ما و شما به عنوان رسانه این است که فضا را به گونه‌ای طراحی کنیم که مردم در انتخابات آگاهانه انتخاب کنند، گفت: نباید به گونه‌ای باشد که مردم بر اساس یک شعار دست به انتخاب بزنند زیرا متاسفانه برخی انتخاب‌های ناآگاهانه باعث می‌شوند که همه جامعه به زحمت بیفتند. اگر در انتخاب بتوانیم مجلس قوی انتخاب کنیم، دولت قوی نیز شکل می‌گیرد.وی بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی عملکردها فراوان است و باید نکات مثبت را ببینیم. در واقع باید امید را به جامعه تزریق کنیم و وقتی مردم صفحه یک روزنامه‌ای را باز می‌‌کنند و خبر می‌خوانند، باید سراسر امید باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: مسوولانی که کار خوب انجام دهند کم نداریم، البته برخی مسوولان به شدت ناتوان هستند و لایق نیستند و خوب کار نمی‌کنند. در هر صورت باید در تبیین مشکلات، اول نکات مثبت را بیان کنیم و بعد نیز اعلام کنیم که چه مقدار کار برای انجام باقی مانده است و در همین جا است که جامعه رسانه بسیار می‌تواند نقش مطالبه‌گری خود را نشان دهد. خیلی مهم است مشکلات به صورتی بیان شود و الفاظ به گونه‌ای باشد که برای خود خبرنگاران بار حقوقی به همراه نداشته باشد.وی خاطرنشان‌کرد: به عنوان رسانه‌های کشور اسلامی باید آبرو و حیثیت افراد و نظام و جامعه برای‌مان مهم باشد این درحالی است که رسانه‌های غیرمسلمان این موضوع برای‌شان اهمیتی ندارد. قلم خبرنگار باید حساب شده باشد و در چارچوب شرع مقدس اسلام زده شود. توجه کنیم همان گونه که برابر الفاظ جاری شده بر زبان، در آخرت باید پاسخگو باشیم، نسبت به آن‌چه قلم‌مان هم می‌نویسد، از ما بازخواست خواهد شد.حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان این‌که به جزء‌جزء مشکلات مردم آشنا هستیم، گفت: در خطبه‌ها نمی‌توانیم تمام مشکلات را بیان کنیم و باید مطالبی را به گونه‌ای بگوییم که مشکلات برطرف شوند، نه این‌که بر مشکلات بیافزاییم.