در بازار سکه و ارز چه می گذرد ؛ یکی تنگه بانک مرکزی را ببندد!!

از اوایل اردیبهشت ماه ۹۷ و در آستانه خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته ای (برجام) و اعلام جنگ وزارت خزانه داری آمریکا ، بدون هیچ توجیه اقتصادی و فرمول علمی در حوزه اقتصاد کلان و مقررات پولی ، شاهد لجام گسیختگی و نافرمانی بازار ارز و سکه و تحمیل هزینه های سنگین روانی […]

از اوایل اردیبهشت ماه ۹۷ و در آستانه خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته ای (برجام) و اعلام جنگ وزارت خزانه داری آمریکا ، بدون هیچ توجیه اقتصادی و فرمول علمی در حوزه اقتصاد کلان و مقررات پولی ، شاهد لجام گسیختگی و نافرمانی بازار ارز و سکه و تحمیل هزینه های سنگین روانی و مادی بر جامعه و تشدید بی اعتمادی شهروندان نسبت به مسئولان هستیم. بطوریکه باگذشت حدود سه ماه از این بحران فراگیر ، اما تاکنون هیچ کدام از وعده ها و نسخه های آرامش بخش مدیران ، جامه عمل نپوشانده و بیشتر بر نابسامانی ها و نارسائی ها بازار افزوده است.

گویا این روزها بازار تهران و بانک مرکزی به پایگاه های عملیاتی وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا در داخل کشور تبدیل و هر لحظه بر حجم نارضایتی ها و ناروایی ها بر مردم افزود و اسباب طمع دشمن را فراهم می سازند.آنچه که در میان باعث رنجش و نگرانی و بی اعتمادی شهروندان شده است اینست که :

?۱- اصولا چه کسانی و با چه اشتهایی این میلیون ها و میلیاردها سکه و ارزهای تصاعدی را با هر قیمت و نرخی خریداری و انبار می کنند ؟ آیا اصولا ۶۰ درصد مردم که زیر خط فقر هستند ، توان خریداری و انباشت همه دلار و سکه را دارند؟

?۲- چرا قیمت سکه و ارز در کف خیابان ها تعیین می شود و لحظه به لحظه قیمت آن به ده کوره ها و آبادی ها مخابره می شود ؟ آیا شبکه های ماموریت دار با نقشه از پیش تعیین شده در این حوزه فعالیت دارند ؟

?۳-اگر همه بر این باوریم که دشمن از مدت ها پیش نقشه جنگ اقتصادی را طراحی و در حال پیشبرد راهبردهای آن با تاکتیک های مختلف می باشد ، چرا در داخل راهبردها و تاکتیک متقابل و موثر را طراحی و اجرا نکرده ایم ؟ چرا کاربلدهای این مرحله را به مدد نطلبیدیم و با برنامه پیش نمی رویم ؟ چرا بانک مرکزی ، برخی رسانه ها ، مجموعه هایی در بازار و تعدادی از کارگزاران قوای سه گانه به بخشی از ماشین جنگی وزارت خزانه داری آمریکا تبدیل و بر حجم مرارت های مردم می افزایند؟

?۴- وقتی بدانیم که دشمن در کمین ماست ، چرا بدون حساب و کتاب این همه سکه و ارز را دو دستی تقدیم محتکران و عوامل احتمالی وزارت خزانه داری آمریکا می کنیم تا جبهه خودی را در مقابل دشمن آسیب پذیرتر بکنند؟

?۵- اگر عرضه این همه سکه و دلار و دامن زدن به این بی ثباتی و نگرانی و نابسامانی مشکوک و در راستای نقشه دشمن است چرا دستگاه های نظارتی و قهری سکوت کرده و مدیران متخلف را به جرم خیانت محاکمه نمی کنند؟ هر کس در خلال جنگ (هر نوع و شکل ان) با دشمن همدستی یا در راستای راهبردهای آن عمل کند خائن و مستحق اعدام است

در پایان باید گفت ؛ مردم و افکار عمومی دیگر طاقت تحمل این همه بی مبالاتی در حوزه پولی و اقتصادی از سوی دستگاه های مسئول در قوای سه گانه را ندارد و باید چاره ای فوری اندیشه شود و همه از فرماندهی واحد دستور بگیرند ، خائنین و مسببان این وضعیت فورا معرفی و محاکمه شوند .قرار نیست انقلاب اسلامی، آرمان های شهدا و امام راحل و مصالح نظام به پای فزون خواهی و کلاهبرداری عده ای آقا زاده و مقربان مسئولان در قوای سه گانه قربانی و رهنمودهای مقام معظم رهبری به فراموشی سپرده شود. انقلاب و مردم بدهکار امثال نوبخت ها ، واعظی ها ، نهاوندیان ها و تاجگردون ها ، حسنوندها ، و….. نبوده و نیست.

امروز بجای سخن راندن از بستن تنگه ها ، مردم خواهان بستن تنگه خطرناک “بازار و بانک مرکزی: هستند تا دشمن به کشور طمع نورزد . این کار بزرگ با شعار و گفتار درمانی به سرانجام نمی رسد و باید از همین لحظه با زالوهای اقتصادی وارد جنگ تمام عیار شد

نعیم حمیدی