24 شهید حادثه حله قطعاً ایرانی است/دستور وزیر بهداشت برای آماده باش 3 تیم واکنش سریع

رئیس اورژانس کشور از دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آماده باش سه تیم واکنش سریع با هماهنگی هوانیروز خبر داد و گفت: از مجموع 71 شهید قطعی انفجار حله در عراق 24 نفر ایرانی است. «پیرحسین کولیوند»با اعلام این خبر افزود: بر اساس آخرین اخبار در حادثه انفجار در شهر حله عراق […]

رئیس اورژانس کشور از دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آماده باش سه تیم واکنش سریع با هماهنگی هوانیروز خبر داد و گفت: از مجموع 71 شهید قطعی انفجار حله در عراق 24 نفر ایرانی است. «پیرحسین کولیوند»با اعلام این خبر افزود: بر اساس آخرین اخبار در حادثه انفجار در شهر حله عراق تاکنون 71 نفر شهید شده اند که 24 نفر آنها قطعاً ایرانی است؛ 14 فرد دیگر نیز مشکوک به ایرانی بودن هستند که در مجموع احتمالاً تا 41 نفر این شهدا ایرانی هستند. وی ادامه داد: از مجروحان این حادثه نیز که 30 نفر هستند، 24 نفر افغانستانی و 6 نفر ایرانی هستند.

کولیوند گفت: در شهرک شوملی عراق نیز تعدادی بر اثر این حادثه مجروح شده اند که به صورت سرپایی درمان و مرخص شده اند و فقط دو مجروح هنوز نیاز به خدمات درمانی دارد. وی افزود: البته در محل انفجار تعداد زیادی دست و پا و اعضای قطع شده وجود دارد که مسئولان عراقی مشغول جمع آوری آنها هستند و تا دو ساعت آینده می توانیم اخبار دقیق تری از تعداد شهدا و مجروحان این حادثه اعلام کنیم. مشاور وزیر بهداشت و رئیس ستاد بهداشت و درمان اربعین اضافه کرد: دکتر هاشمی وزیر بهداشت به بنده دستور داده است که یک تیم 30 نفره واکنش سریع با حضور متخصص ارتوپدی، جراح عمومی، متخصص مغز و اعصاب، بیهوشی و آی سی یو به سرپرستی دکتر «مصطفی صادقی» آماده شوند و برای کمک به بیمارستانهای عراق به این کشور اعزام شوند.

رئیس اورژانس کشور گفت: البته با تماسی که بنده با رئیس اورژانس عراق داشتم، اعلام کردند که فعلاً نیازی به اعزام این تیم نیست با این حال این تیم در حالت آماده باش است. وی افزود: یک تیم واکنش سریع دیگر نیز با آمبولانس هوایی آماده شده و در مرز ایلام مستقر است که در صورت نیاز اعزام می شود. علاوه بر آن یک تیم واکنش سریع دیگر نیز با دستور سرتیب «هوشنگ یاری» فرمانده هوانیروز آماده شده و در مرز کرمانشاه مستقر و در حالت آماده باش است و منتظر تماس هستند تا اقدامات لازم را انجام دهند. کولیوند گفت: اکنون با دستور وزیر بهداشت، سه تیم واکنش سریع به حالت آماده باش است و منتظریم تا با هماهنگی مسئولان عراقی هر کدام از سناریوها و اقدامات لازم را در سریعترین زمان ممکن برای انتقال مجروحان یا خدمات رسانی به آنان انجام دهیم.