جوابیه روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس به خبر عصرما

در پی درج خبری تحلیلی تحت عنوان “حکایت خرید تجهیزات خارجی پالایشگاه بیدبلند2” روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس جوابیه ای را برای این پایگاه خبری ارسال کرده که عین آن به شرح ذیل همراه با توضیحات این پایگاه درج می گردد:   عطف به خبر مورخ 8/9/94 منتشر شده در آن پایگاه خبری مبنی […]

در پی درج خبری تحلیلی تحت عنوان “حکایت خرید تجهیزات خارجی پالایشگاه بیدبلند2” روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس جوابیه ای را برای این پایگاه خبری ارسال کرده که عین آن به شرح ذیل همراه با توضیحات این پایگاه درج می گردد:

 

عطف به خبر مورخ 8/9/94 منتشر شده در آن پایگاه خبری مبنی بر” خرید تجهیزات پالایشگاه گاز بید بلند 2″ توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارسال می گردد. لذا لازم است در اسرع وقت منتشر شود.پیرو تاکید مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در خصوص رعایت قانون استفاده حداکثری از توان داخلی ” و همچنین در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی تمامی تجهیزات مربوطه به پروژه های نفت گاز و پتروشیمی ” که امکان ساخت آن در داخل وجود دارد بدون استثناء از سازندگان ایرانی خریداری می گردد. موضوعی که در مورد شرکتهای سازنده داخلی صادق بوده و از سوی آنان قابل استعلام می باشد.

tm.aspx

ولی آن بخش از تجهیزاتی که به دلیل تکنولوژی پیچیده و انحصاری بودن ، امکان ساخت آن در داخل کشور وجود ندارد ، طبق آئین نامه معاملات شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پس از طی تشریفات کمیسیون مناقصات در شرایط برابر و بصورت رقابتی از بهترین سازندگان خارجی خریداری می گردد. هرچند طی چند سال اخیر و با تشدید تحریم ها امکان مذاکره و خرید از شرکتهای بین المللی نیز با مشکلات عدیده ای مواجه شده است . توضیح اینکه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست کلان این شرکت مبنی بر استفاده حداکثری از توان داخلی ، انتقال دانش فنی ، ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخلی ، این شرکت هم اکنون طرح پالایشگاه گاز بید بلند 2 را بصورت EPC ( شامل مهندسی ، خرید ، اجرا) به یک کنسرسیوم ایرانی واگذار نموده است .

بطوری که بر مبنای قرارداد منعقده فیمابین، مسئولیت مستقیم تامین تجهیزات این پروژه بزرگ ملی بر عهده کنسرسیوم ایرانی ( سازه – جهانپارس ) می باشد.لذا به کار بردن تعابیر و اتهامات واهی مبنی بر تشکیل باند و گروه و سناریو سازی برای منافع خاص کذب بوده و اتهام های وارده از نظر حقوقی قابل پیگرد می باشد. لازم به ذکر است این شرکت حق پیگیری قانونی را برای خود محفوظ می دارد.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

توضیحات پایگاه خبری عصرما :

1-اصولا دفاع از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و اتکاء به توان صنعت گران داخلی جز لاینفک خط مشی این رسانه است و در راه تحقق رهنمودهای ولی امر مسلمین هر تهدیدی را بجان می خریم .دستگاهها و شرکت های دولتی و خصوصی باید سخنان مقام معظم رهبری را معیار فعالیت خود بویژه در عرصه اقتصادی در راستای نیل به استقلال قرار دهند.

2-دولت تدبیر و امید که با رای قاطع مردم و در حماسه 24 خرداد زمام امور اجرایی را بدست گرفت مهمترین سیاست خود را در حوزه اقتصادی بر بهره جستن از توان داخلی بنا نهاد و در دوره پسا تحریم نیز بر آن تاکید کرد.لذا هیچ دستگاهی نباید ساز مخالف با دولت محترم بزند . خود را یک جزیره مستقل از بدنه نظام بداند

3-تهدید رسانه ها به شکایت بویژه در دوره حاکمیت گفتمان تدبیر و امید برخلاف سیاست های جناب آقای دکتر روحانی و خط مشی دولت است و براساس قانون اساسی و همچنین قانون مطبوعات نوعی تحدید و تهدید رسانه های عمومی است و قابل پیگرد خواهد بود

4-سیاست خبری ما بر طرح و انتشار اخبار مستند و مبتنی بر واقعیت هاست.نمی توان برخی واقعیت های تلخ را با تهدید و ارعاب رسانه ها از چشم مردم دور نگه داشت.انتقاد و سوال حق قانونی رسانه ها  و پاسخگویی مستند و محترمانه از تکالیف مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.