نگاهی به حوادث چهارشنبه آخر سال در مناطق مختلف کشور

براثر انفجار مواد آتش زا سه شنبه شب در مناطق مختلف کشور، عده زیادی مصدوم و راهی بیمارستان ها شدند. ** مدیر مرکزحوادث و فوریت های پزشکی استان فارس گفت: از آغاز مراسم چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۲۲ تعداد ۱۵ مصدوم توسط امدادگران اورژانس ۱۱۵به بیمارستان های شیراز منتقل شدند.دکتر ˈکامران فیروزیˈ افزود: این افراد […]

براثر انفجار مواد آتش زا سه شنبه شب در مناطق مختلف کشور، عده زیادی مصدوم و راهی بیمارستان ها شدند.

81094149-5580031

** مدیر مرکزحوادث و فوریت های پزشکی استان فارس گفت: از آغاز مراسم چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۲۲ تعداد ۱۵ مصدوم توسط امدادگران اورژانس ۱۱۵به بیمارستان های شیراز منتقل شدند.دکتر ˈکامران فیروزیˈ افزود: این افراد بیشتر از ناحیه صورت، دست، چشم و گوش آسیب دیده اند.وی یادآور شد: بیش از ۷۰ تیم اورژانس فارس و هشت تیم از بهداری نیروی انتظامی و آمبولانس های خصوصی در آماده باش هستند.

** رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه نیز گفت: ۳۰ نفر براثر انفجار مواد محترقه در استان در چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند.عبدالرحمان پرنا گفت: از این تعداد ۲۲ نفر به صورت سرپایی مداوا و هشت نفر در بیمارستان بستری شدند.وی از آماده باش ۷۰ دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت: ۳۰۰ نفر از عوامل اجرایی اورژانس استان، امشب آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

** یک منبع آگاه در قم نیز گفت: یک مرد جوان که در حوادث چهارشنبه آخر سال به دلیل اصابت مواد محترقه به چشمانش مصدوم شده، در بیمارستان کامکار قم بستری است.وی بیان داشت: شدت جراحات وارده به چشمان این جوان به حدی است که او باید برای ادامه درمان به تهران منتقل شود.

** مدیر مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کردستان از مصدومیت ۳۷ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در استان خبر داد.دکتر سعید بیگلری افزود: ز این تعداد هشت نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که چهار نفر انها وضع مناسب ندارند و بقیه سرپایی درمان شدند.وی از آماده باش ۳۸ پایگاه امدادی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۱ پایگاه در جاده های استان مستقر هستند.

** یک منبع آگاه در البرز اعلام کرد: براثر وااژگونی یک دستگاه موتورسیکلت و انفجار مواد محترقه در شهرستان نظرآباد، سه شنبه شب دو موتورسوار در دم جان سپردند.این منبع آگاه که خواست نامش ذکر نشود، افزود: این موتورسیکلت که حامل مقادیری مواد محترقه بود هنگام عبور از دست انداز واژگون شد و با انفجار مواد محترقه دو جوان سرنشین آن کشته شدند.

** رییس مرکز مدیریت سوانح و فوریت های پزشکی استان قزوین از مصدومیت ۷۴ نفر در استان براثر حوادث چهارشنبه سوری خبر داد.حبیب الله بهتویی افزود: از بین مصدومین ۵۸ نفر مرد و ۱۶ نفر زن بودند.وی ادامه داد: بیشترین آسیب های چهارشنبه سوری امسال ۲۴ مورد مربوط به سوختگی، ۳۳مورد آسیب های چشمی و ۳۰ مورد آسیب دیدگی از ناحیه دست بود.این مسوول یادآور شد: ۶۰ نفر از مصدومان در محل سرپایی درمان و بقیه به مراکز درمانی اعزام شدند.

** مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز از کاهش شمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال، نسبت به سال های گذشته در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: در حوادث سه شنبه شب سه نفر مصدوم شدند.محمد اطهری افزود: کاهش شمار مصدومان این حوادث در این استان بیانگر مشارکت و همکاری مردم است.وی گفت: این سه نفر نیز براثر سوختگی دست و صورت مصدوم شدند که توسط نیروهای اورژانس امدادرسانی شدند.

** مدیر مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ۲۳۸ مصدوم و یک قطع عضو، پیامد حوادث چهارشنبه آخر سال ۹۲ در این استان بود.محمدرضا فروتنی افزود: از ۲۳۸ نفر مصدوم در استان ۵۸ نفر دچار سوختگی، ۸۶ نفر آسیب چشم و یک نفر قطع عضو داشتیم.وی اظهار کرد: یک مورد قطع عضو در ماکو، سوختگی دختر سه ساله در خوی و دو بیمار دارای آسیب چشم در مهاباد و شاهین دژ از جمله مهمترین حوادث چهارشنبه آخر سال ۹۲ در آذربایجان غربی بوده است.

** رییس فوریت های پزشکی اندیمشک در استان خوزستان گفت: هشت نفر در حوادث چهارشنبه سوری در این شهرستان به دلیل انفجار مواد محترقه دچار سوختگی شدند.علیرضا محمودی افزود: مصدومان به بیمارستان منتقل و درمان شدند.

** جانشین مرکز اورژانس استان زنجان گفت: ۵۲ نفر مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال به مراکز درمانی این استان مراجعه کردند.مرتضی ترابی ایرنا افزود: از مجموع این مصدومان ۴۲ نفر مرد و ۱۰ نفر زن بودند که ۱۴ نفر آنان در مراکز درمانی بستری و ۳۸ نفر سرپایی مداوا شدند.

** مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران نیز گفت: اورژانس به ۲۳ نفر از مصدومان شب چهارشنبه آخر سال در تهران تا ساعت ۲۱ امدادرسانی کرد.حسن عباسی افزود: از این تعداد ۹ نفر به بیمارستان های شهید مطهری و لقمان منتقل و بقیه سرپایی مداوا شدند.وی با اشاره به اینکه هشت نفر از مصدومان بستری شده دچار سوختگی از ناحیه دست و سر و صورت شده اند، افزود: یک کودک یک ساله نیز براثر ترکیدگی نارنجک از ناحیه صورت مجروح شد که به بیمارستان لقمان منتقل شد.

این درحالی است که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از پذیرش ۴۴ مصدوم در دو بیمارستان سوانح و سوختگی و یافت آباد تهران خبر داده است.

** رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: انفجار مواد آتش زا در مراسم چهارشنبه سوری دو دست و دو چشم نوجوان تویسرکانی را از او گرفت.دکتر حبیب معصومی آمار کل مصدومان استان را در شب چهارشنبه سوری ۶۴ نفر اعلام کرد و گفت:۵۷ نفر از این افراد به مراکز درمانی مراجعه و هفت نفر نیز توسط فوریت های پزشکی به مراکز درمانی منتقل شدند.وی اضافه کرد: تعداد حادثه دیدگان در چهارشنبه سوری امسال نسبت به چهارشنبه آخر سال پارسال ۱۰ نفر افزایش داشته است.

** مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان گفت: ۲۰ نفر در حوادث چهارشنبه سوری در اهواز مصدوم شدند.رضا رفیعی اظهارکرد: ۱۵ نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شده و پنج نفر در محل درمان شدند.وی با بیان اینکه حوادث دراثر ترقه، پرتاب سنگ، فشفشه و نارنجک دستی رخ داد؛ گفت: مصدومان از نواحی دست، چشم، پا و سر آسیب دیدند.

** رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۲ نفر در حوادث چهارشنبه سوری امسال در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین مصدوم شدند.دکتر محسن رعنایی افزود: از این تعداد ۱۱ نفر مرد و یک نفر زن بودند که از سوی پایگاه اورژانس ۱۱۵ پذیرش و تحت درمان قرار گرفتند.وی گفت: مصدومیت ۱۱ نفر از ناحیه دست، صورت و گردن و دو مورد از ناحیه چشم بود که سرپایی درمان و ترخیص شدند.وی افزود: یک مورد از این حوادث به قطع یک بند انگشت جوانی ۱۷ ساله براثر انفجار ترقه انجامید.

** معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت : ۹۲ نفر در حوادث چهارشنبه سوری در گیلان مصدوم شدند.مرتضی رهبر طارمسری افزود : از این تعداد مصدوم ۶۲ نفر مرد و ۳۰ نفر زن هستند که ۱۷ نفر در بیمارستان بستری شده و دیگر مصدومان پس از اقدامات درمانی به صورت سرپایی، مرخص شدند.وی اظهار کرد: بیشترین آسیب ها از ناحیه چشم، دست و صورت گزارش شده است.

** مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان بوشهر گفت: حوادث چهارشنبه آخر سال در این استان پنج مصدوم برجا گذاشت.دکترعبدالرحیم دادجو افزود: این میزان حوادث نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش نشان می دهد.وی اضافه کرد: افراد حادثه دیده یک جوان ۲۲ ساله در بوشهر و چهار مرد در برازجان بودند که دچار سوختگی شدند.

** رییس کمیته درمان ستاد راهبری سلامت نوروزی استان مرکزی گفت: حوادث شب چهارشنبه پایان سال در این استان ۳۴ مصدوم داشت.دکتر سیامک راکعی افزود: امکانات ۴۸ پایگاه اورژانس استان برای امدادرسانی درحال آماده باش بود و مصدومان بسرعت به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.وی بیان کرد: ۷۰ درصد از حادثه دیدگان مرد و ۳۰ درصد زن بودند و بیشترین آسیبها در ناحیه چشم ، دست و گوش به صورت سوختگی، خراش و پارگی بوده است.

رییس کمیته درمان ستاد راهبری سلامت نوروزی استان مرکزی با بیان اینکه حوادث شب چهارشنبه پایان سال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش دارد ادامه داد: ۲۰ درصد حادثه دیدگان بدلیل شدت جراحات بستری شده و ۸۰ درصد سرپایی مداوا شدند.