کرونا جان ۸۶ نفر دیگر را در کشور گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسیده است.سیما […]

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسیده است.سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسید.لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۸۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۷۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۰ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۱۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

ماسک مهم‌ترین عامل بازدارنده در برابر کروناست

معاون وزیر بهداشت گفت: همان طور که می‌دانیم استفاده از ماسک به عنوان مهمترین عامل بازدارنده از ابتلا به کووید ۱۹ شناخته می‌شود. ولی باید توجه داشت که اگر ماسک‌ مورد استفاده به‌درستی روی صورت قرار نگیرد، با عبور احتمالی ویروس از کناره‌های ماسک، خطر ابتلا به کووید ۱۹ افزایش خواهد یافت.وی افزود: همچنین توصیه می‌شود در صورتی که از دو ماسک استفاده می‌کنید، از یک ماسک سه لایه از زیر و یک ماسک پارچه‌ای روی آن استفاده شود.لاری اظهار کرد: مجدد تاکید می‌کنیم که ماسک سه لایه زیرین باید به صورت کامل روی صورت قرار گرفته و از عدم ایجاد هرگونه شکاف بین ماسک زیرین و صورت اطمینان حاصل شود. مطمئناً ماسک دوم هم می‌تواند به بستن درزهای موجود در ماسک اول کمک کند.