حکیمی‌پور: تریبون صدا و سیما نباید در اختیار جریانی خاص قرار گیرد

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: صدا و سیما از بیت المال استفاده می کند و تریبون آن نیاید در اختیار افرادی از یک جریان خاص قرار گیرد.احمد حکیمی‌پور روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره توهین میهمان یکی از برنامه‌های صداو سیما به رییس جمهوری، اظهار کرد: متأسفانه بددهنی و بداخلاقی در فضای عمومی […]

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: صدا و سیما از بیت المال استفاده می کند و تریبون آن نیاید در اختیار افرادی از یک جریان خاص قرار گیرد.احمد حکیمی‌پور روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره توهین میهمان یکی از برنامه‌های صداو سیما به رییس جمهوری، اظهار کرد: متأسفانه بددهنی و بداخلاقی در فضای عمومی شیوع پیدا کرده و به‌ راحتی اتهاماتی زده می‌شود که میان مردم تبعات منفی زیادی دارد و به اعتماد عمومی آسیب می‌زند.

دبیرکل حزب اراده ملت این نوع ادبیات را از منظر انسانی و اسلامی درست ندانست و گفت: متاسفانه شاهدیم که در تریبون‌ رسمی صدا و سیما و جاهای دیگر در قالب مصاحبه و مناظره اینگونه اتفاقات می‌افتد.حکیمی‌پور درباره به‌کارگیری روش‌های غیراخلاقی از سوی برخی افراد برای تخریب دولت تصریح کرد: این جنگ لفظی و استفاده از عبارت‌های توهین‌آمیز از مدت‌ها قبل و تقریباً از دوره رییس دولت دهم میان برخی مسوولان شکل گرفت.گاهی هم شاهد این رفتار در تریبون مجلس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سمت و جایگاه مسوولان احترام و حرمتی دارد و وقتی از یک تریبون عمومی به راحتی و با چنین ادبیات سخیف و توهین‌آمیز، یک مقام مسوول را خطاب قرار می‌دهند، عوارض اخلاقی منفی در جامعه دارد و به بی اعتمادی و تنش در جامعه دامن می زند.خوشبختانه صدا و سیما در رابطه با رفتار غیراخلاقی و دور از شان مهمان برنامه موضع گرفت و آن را تقبیح کرد و قرار شد این شخص رفتار توهین‌آمیز خود را جبران کند.این فعال اصلاح‌طلب از مسوولان و مدعیان دلسوزی برای کشور و انقلاب خواست «کمک کنند تا فضا بیشتر آرام و امیدوارکننده شود» چرا که «مردم اکنون به حد کافی در گرفتاری و فشار قرار دارند.»

توهین به مسوولان به سیستم اداره ضربه می‌زند

حکیمی‌پور ادامه داد: اینکه در چنین شرایطی و هر روز به بهانه‌ای، مسوولان به ویژه مسوولان اجرایی کشور مانند وزرا و رییس جمهوری را تخریب کنند و با الفاظ منفی و توهین‌آمیز مورد خطاب قرار دهند به سیستم اداری کشور ضربه می‌زند.وی عنوان کرد: از کسانی که در کسوت روحانی قرار دارند و وظیفه‌ آنها بیشتر توصیه‌های اخلاقی و ترویج رفتار و مناسبات اخلاقی و انسانی میان مردم است توقع می‌رود، رعایت لازم را در به‌کار بردن واژه‌ها و کلمات داشته باشند.

دبیرکل حزب اراده ملت خاطرنشان کرد: روحانیونی که مردم را به رعایت اخلاق و تقوی دعوت می‌کنند خودشان باید الگو باشند. وقتی که این چنین اتهام و رفتاری را متوجه شخص اول اجرایی کشور و مسوول یک قوه می‌کنند، معلوم است که تبعات و آثاری منفی در سطح جامعه خواهد گذاشت.حکیمی‌پور گفت: امیدوارم این فرد رفتار توهین‌آمیز خود را جبران کند. صدا و سیما باید در پخش برنامه‌های زنده بیشتر دقت کند و تریبون را در اختیار کسانی قرار دهد که ظرفیت این کار را دارند و حریم‌ها و شئونات اخلاقی را رعایت می کنند.

وی ادامه داد: این تریبون متعلق به مردم و بیت‌المال است و از بودجه عمومی استفاده می‌کند .صدا و سیما نباید آن را در اختیار افراد و جریان‌های خاص قرار دهد که اینگونه یکطرفه هر چه دلشان می‌خواهد بگویند و بعد هم هیچ حساب و کتاب و بازخواستی نباشد.این فعال اصلاح‌طلب اضافه کرد: این کار بیشتر به سرمایه اخلاقی و اجتماعی که برای حیات یک جامعه لازم است، آسیب می‌زند . فقط بحث یک فرد نیست. این آسیب‌ها، آسیب‌هایی است که فرهنگ جامعه و اخلاق عمومی را تهدید می‌کند.

روی فعالیت حزبی خودمان متمرکز شدیم و ورود مستقیم به سازوکار جدید اصلاح‌طلبان نداریم

حکیمی‌پور درباره اینکه ساز و کار اجماعی پیش بینی شده اصلاح‌طلبان چه زمانی فعالیت خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آغاز می کند، گفت: این ساز وکار در حال رسیدن به مرحله پایانی است و امیدواریم هر چه زودتر به مرحله نهایی برسد و جریان اصلاحات با شمایلی جدید در عرصه سیاسی به فعالیت ادامه دهد.دبیرکل حزب اراده ملت درباره امکان راجماع بر سر نامزد واحد اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این بحث‌ها مربوط به ماه‌های آینده است چراکه در شرایط فعلی بیشتر افرادی که خود را در اندازه جایگاه ریاست جمهوری می‌دانند کارهایی را به شکل تیمی با افراد نزدیک خود شروع می کنند.

حکیمی‌پور گفت: هنوز زود است که یک جریان سیاسی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا برنامه و نفر نهایی خود را اعلام کند. به نظر من به بعد از بهمن ماه که یک مقدار فضای سیاسی کشور شفاف‌تر می شود.وی تصریح کرد: گمانه‌زنی‌ها فعلا رسانه‌ای است و رفتار برخی‌ نشان می‌دهد که خود را برای ریاست جمهوری آماده می‌کنند اما اینکه چه کسی نامزد جریان سیاسی و احزاب اصلی و احزاب مؤثر جریان اصلاحات و اصولگرا هست، به نظرم باید یک مقدار زمان بگذرد تا مشخص شود.