هراس افکنی با چه نیّتی؟

سید نشعان آلبوشوکه : طبق معمول خواستم موضوع این مقاله را در قالب طنز بنویسم اما انصافا، آنقدر تلخ بود که نشد، شاید بخاطر اینکه جریان مقابل ما را جدی نمیگیرد و یا اساسا توانایی و درک منطقی از وضعیت جاری را ندارد. ▫️نقطه آغازین” بخش غیزانیه و حدود ۸۵ روستای تابعه سالهاست که از […]

سید نشعان آلبوشوکه : طبق معمول خواستم موضوع این مقاله را در قالب طنز بنویسم اما انصافا، آنقدر تلخ بود که نشد، شاید بخاطر اینکه جریان مقابل ما را جدی نمیگیرد و یا اساسا توانایی و درک منطقی از وضعیت جاری را ندارد.

▫️نقطه آغازین”

بخش غیزانیه و حدود ۸۵ روستای تابعه سالهاست که از بحران بی آبی، آنهم آب شرب، رنج میبرند، موضوع از این جهت درد ناک است که این منطقه نه در کویر واقع شده و نه در کوهستانهای صعب العبور، آری در جلگه هموار خوزستان آنهم در ۳۵ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان، چند سال قبل هم مردم که از بحران بی آبی مستاصل شده بودند برای اینکه صدایشان به گوش مسئولین مرکز برسد اقدام به بستن جاده مواصلاتی مرکز استان کردند و البته با وعده و وعید مسئولین محلی بحران در آن دو مرحله قبلی به قول حضرات مدیریت شد!!! مدیریت بحران از منظر مسئولین محلی ماهمان وعده سر خرمن خودمانی است، تنها کاری که انصافا مسئولین محلی در آن خبره هستند، اما این بار قضیه فرق کرد، فضای مجازی به کمک این مردم خسته وتشنه و بریده از همه چیز آمد، خیلی ها جا خوردند و هر چند در این دو سه سال گذشته تجارب مشابهی را گذر کرده بودند اما درس عبرت از آن نگرفتند، وطبق معمول وقتی وارد گود میشوند که دیگر کارد به استخوان رسیده، همانند قضیه مدیریت سیل سال گذشته.

▫️مدیریت بحران یا بحران مدیریت

مثل همیشه در هنگامه بحران های اجتماعی مسئولین شتابزده در محل حاضر میشدند و چنان اظهار تاسف وهمدردی میکنند، تو گویی از کشوری دیگر آمده اند و با بحران کاملا بیگانه هستند ودستورات از بالا به پایین کاملا پوپولیستی و مشمئز کننده به نظر میرسد، مثلا آنجا که استاندار خطاب به مدیران میگوید که اگر ظرف دوهفته معضل آب غیزانیه حل نشود مدیران را در خانه حبس و آب شرب آنها را قطع میکند!!!

▫️اوج بحران

تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم دیگر استانها در قالب فراکسیون مناطق محروم از خوزستان و بویژه غیزانیه و منطقه حصیرآباد در قلب اهواز بازدید میکنند، وقتی با حجم محرومیت در این مناطق مواجه میشوند، شوکه میشوند، در میان نمایندگان، نماینده سمنان بشدت از مدیریت استان و دولت در رسیدگی به مناطق محروم و رفع تبعیض در استان انتقاد میکند، شاید اظهار نظر ایشان جوری بیان شد که شبه تبلیغاتی باشد اما چیزی از حقیقت کم نداشت،‌‌ و عجیب تر از آن پاسخ استاندار خوزستان بود، ایشان چنان تصویری امنیتی از استان در حضور نمایندگان فراکسیون مناطق محروم نشان دادند که نماینده سمنان از موضع خود فورا عقب نشینی کرد!!! بله همان ابزار معمول همیشگی که سالهاست همچون پتکی گران بر سر فعالان حوزه های مختلف، آماده خورد کردن جمجمه های آنها بوده و هست، هر چند اینگونه اظهار نظرها تازگی نداشت اما از جهاتی برای نگارنده و دیگر فعالان علامت سوالی بزرگ باقی گذاشت، سوالاتی که لازم است ایشان به صراحت به آن پاسخ دهند. البته اگر خودشان را در مقام پاسخگویی به افکار عمومی بدانند!!

چرا از میان این همه جریانهای معاند وبرانداز که در خارج از کشور با پشتوانه شبکه های خبری بسیار قوی ومدرن و حمایت کشورهای بیگانه غربی ایشان با چند ثانیه مکث!!! تنها نام شبکه الاحوازیه و شخص حبیب نبگان را بر زبان آورد وبه همین اکتفا کرد؟!!!

ایشان در ادامه میفرمایند ما میدانیم اگر عربستان با ما جنگ کند قطعا میدان نبرد آنها خوزستان خواهد بود، استدعا دارم اقای شریعتی صریح وبی پیرایه این جمله را بسط و تفسیر کند، اصلا چرا باید عربستان بخواهد با ما بجنگد و چرا اگر خدایی ناکرد جنگی صورت بگیرد میدان نبرد استان خوزستان خواهد بود؟! آیا خوزستان با عربستان مرز مشترک زمینی دارد؟ آیا استان هرمزگان ویا بوشهر از نظر فاصله به کشور عربستان نزدیکتر نیست؟

آقای دکتر شریعتی خود بخوبی میداند که دارد از حربه، کثیف هراس افکنی استفاده میکند والا هم او وهم ما بخوبی میدانیم که نامهایی که ذکر کردند به هیچ وجه نمیتوانند تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران باشند، ایشان باید به این نکته توجه کنند که امنیتی کردن فضا و هراس افکنی به هیچ وجه ابزاری مناسب برای مدیریت استان خوزستان نخواهد بود.▫️براستی نقش نمایندگان اهواز که در نیم متری استاندار نشسته بودند و سخنان سراسر بی پایه و اساس ایشان را می شنیدند ، چه بود؟! این نمایندگان چرا در مقابل فرافکنی استاندار و پاسخگو نبودن به مشکلات مردم سکوت کردند و حربه امنیتی استاندار را درهم نشکستند!؟