شیخ مهدی طرفی ؛ خطیب نامدار و فقیه اخلاق مدار

چهارم بهمن یادآور سالگرد ارتحال خطیب نامدار خوزستان و فقیه جهان تشیع و محبوب مردم خطه دشت آزادگان زنده یاد شیخ مهدی طرفی است . به بهانه بیستمین سالگرد وفات این فقیه مردم مدار ، خلاصه ای از زندگی سراسر خیر و برکت ایشان را تقدیم می کنیم. مرحوم شیخ مهدی طرفی، فرزند شیخ عبدالعالی […]

چهارم بهمن یادآور سالگرد ارتحال خطیب نامدار خوزستان و فقیه جهان تشیع و محبوب مردم خطه دشت آزادگان زنده یاد شیخ مهدی طرفی است . به بهانه بیستمین سالگرد وفات این فقیه مردم مدار ، خلاصه ای از زندگی سراسر خیر و برکت ایشان را تقدیم می کنیم.

مرحوم شیخ مهدی طرفی، فرزند شیخ عبدالعالی طرفی، به سال ۱۳۵۵ هجری قمری به دنیا آمد و تا دوم دبستان در مقطع ابتدائی تحصیل نمود، اما پدر وی شیخ عبدالعالی طرفی او را به همراه دو برادرش یعنی شیخ صالح و شیخ حسین، به نجف اشرف برد. پیش از عزیمت به نجف اشرف، تلاوت قرآن را به ایشان آموزش داد. از همان آغاز طلبگی، استعداد خطابه و وعظ و منبر، در شیخ مهدی پدیدار گشت. وی، به ایران بازگشت و در حوزه ی علمیه ی آیه الله انصاری به تحصیل علوم دینیه پرداخت و به سلک خادمان اهل بیت عصمت و طهارت درآمد.

صدای رسا و شجاعت کم نظیر شیخ مهدی، او را در شمار برجسته ترین خطبای زمان خود قرار داد. منبرهای وعظ و خطابه­ ی وی چونان مدرسه ای، عاشقان اهل بیت علیهم السلام را گِرد هم می­آورد. مردم دشت آزادگان ، حویزه، اهواز، خرمشهر، شادگان، آبادان، خلف آباد ، قم، مشهد مقدس، امارات متحده­ ی عربی، لبنان و کویت، هنوز هم از مجالس پربار فقیدِ منبر به نیکی یاد می­کنند.

شیخ مهدی طرفی در حفظ قصیده های بلند، بی نظیر بود. توانایی وی در خواندن مجالس متعدد در یک روز، از موهبت های دیگر وی بود.شیخ مهدی طرفی، نزد علمای بزرگی هم چون علامه شیخ محمد کرمی تلمذ کرد و خود نیز سال ها در حوزه علمیه بهبهانی اهواز به تدریس و تربیت طلاب و فضلا پرداخت.خطیب نامدار جهان تشیع ، سال ۱۳۷۷ در کویت در گذشت. و مراسم خاکسپاری وی همچنان زبان­زد خاص و عام است.