امام جمعه اهواز : پیش‌بینی‌ های لازم برای وقوع سیل احتمالی انجام شود

امام جمعه اهواز گفت: مسئولین پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند تا در صورت وقوع سیل، مدیریت خوبی داشته باشیم.حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (سوم آبان‌ماه) اهواز، اظهار کرد: انجام واحبات و مستحبات باید در قالب سنت پیامبر (ص) و بر گرفته از آیات قرآن کریم باشد. باید اعمال و رفتار […]

امام جمعه اهواز گفت: مسئولین پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند تا در صورت وقوع سیل، مدیریت خوبی داشته باشیم.حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (سوم آبان‌ماه) اهواز، اظهار کرد: انجام واحبات و مستحبات باید در قالب سنت پیامبر (ص) و بر گرفته از آیات قرآن کریم باشد. باید اعمال و رفتار ما طبق سنت و در چارچوب آن باشد و اگر مجموعه اعمال ما در قالب سنت باشد، مقبول خداوند خواهد بود. بعد از هزار و ۴۰۰ سال از ظهور اسلام، می‌بینیم که نماز ما همان نمازی است که در زمان پیامبر برپا می‌شد.

وی با اشاره به عوامل موثر در بقای سنت نبوی، گفت: این عوامل سه مجموعه هستند؛ اولین مجموعه، آیات قرآن کریم است و مقدمات اصلی سنت را باید در قرآن جست‌وجو کرد. مجموعه دوم آیاتی هستند که مبین سنت قرآن کریم هستند و مجموعه سوم آیاتی هستند که پیامبر و امامان معصوم را اسوه قرار داده‌اند.امام جمعه اهواز افزود: ازجمله این مجموعه‌ها می‌توان به نماز جمعه اشاره کرد که در مجموعه دوم آیات قرآن قرار می‌گیرند، نمازی که اقامه می‌شود طبق دستورات پیامبر اکرم (ص) هستند. پیامبر برای ابقای سنت خود برنامه‌ریزی دقیق انجام داده‌اند که در مسئله ماندگاری سنت پیامبر نقش ایفا می‌کنند؛ اولین مسئله غنی بودن و دومین مسئله این است که سنت پبامبر در هر مکان و زمان پاسخگوی نیازها است.

وی گفت: از موارد مجموعه سوم می‌توان به وجود امامان؛ از امام علی تا بقیه‌الله اشاره کرد که تلاش‌های زیادی برای ابقا سنت پیامبر کردند و در برابر جریان تحریف ایستادگی کردند و نقش کلیدی داشتند.موسوی‌فرد در ادامه با تسلیت ایام شهادت و سوگواری پیامبر اکرم(ص)، امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، بیان کرد: از امت شریف عراق و مسئولین عراقی و مردم ایران در سراسر کشور و مسئولین کشور برای برپایی باشکوه مراسم اربعین قدردانی می‌کنم. از مسئولین که فقط به مرز مهران توجه ویژه دارند تقاضا می‌کنم امکانات را به مرز شلمچه و چذابه بیاورند و توجه ویژه‌ای به این دو مرز داشته باشند و عدالت اجتماعی را برقرار کنند.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع سیل و آب گرفتگی؛ سال گذشته با توجه به نبود بارش و خشکسالی، زمین‌ها آب را جذب کردند اما امسال در صورت وقوع سیل، زمین‌ها سیراب هستند، بنابراین شرایط با سال گذشته متفاوت خواهد بود. از مسئولین کشوری تقاضا دارم پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند تا در صورت وقوع سیل، بتوانیم مدیریت خوبی داشته باشیم.نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطرنشان‌کرد: درخصوص اختلاس‌ها از رسانه‌ها گله دارم که خبر اختلاس‌ها به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر می‌شوند اما برخورد قاطع قوه قضائیه به ویژه اخیرا و با حضور حجت‌الاسلام رئیسی که عملکرد قاطعانه داشتند، منتشر نمی‌شود. قوه قضائیه توانست برادر یکی از بزرگترین مسئولان و دختر وزیر را پای محاکمه بکشد، اگر دختر وزیر از پدرش چراغ سبز نمی‌دید، نمی‌توانست اختلاس کند. از قوه قضائیه قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: اتفاق مهمی که اخیرا رخ داد، دستگیری سردسته شبکه آمدنیوز بود. سپاه کار بزرگی را انجام داد. ارتش و سپاه برادراند و امروزه خوب می‌درخشند. حمایت گسترده آمریکا، اروپا و صهیونیست نشان‌دهنده این است که سردسته شبکه آمدنیوز یکی از مهره‌های بسیار مهم است‌.موسوی‌فرد بیان کرد: امروزه با جنگ ادراکی و شناختی روبرو هستیم که دشمن تلاش می‌کند با سوءاستفاده از نارضایتی و فقدان سواد رسانه‌ای در جامعه، بخشی از فضا را برای رسیدن به اهداف خود فراهم کند. جنگ شناختی یعنی هدف قرار دادن قوه شناخت عموم مردم و نخبگان. این نوع جنگ تکامل یافته‌تر و پیشرفته‌تر از جنگ روانی است.وی در پایان گفت: هدف اصلی دشمن در جنگ ادراکی، مورد تهاجم قرار دادن سه نقطه؛ ایده نظام، ساختار نظام و کارکرد نظام است. ناامیدسازی، ناکارآمدی و از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی، از جمله اهداف این جنگ است.