حیصمی : فقیر و غنی از بحران اقتصادی کشور رنج می برند

فقیر و غنی از بحران اقتصادی کشور رنج می برند. عدم تحقق شعارهای حسن روحانی در انتخابات بسته به تفکر غیر اصلاح طلبی ایشان است.عباس حیصمی گفت: به طور کلی آقای روحانی از ابتدا تفکر صد در صد اصلاحی نداشتند. اما به پشتوانه مرحوم هاشمی رفسنجانی و در شرایطی که اصلاح طلبان گزینه های مد […]

فقیر و غنی از بحران اقتصادی کشور رنج می برند. عدم تحقق شعارهای حسن روحانی در انتخابات بسته به تفکر غیر اصلاح طلبی ایشان است.عباس حیصمی گفت: به طور کلی آقای روحانی از ابتدا تفکر صد در صد اصلاحی نداشتند. اما به پشتوانه مرحوم هاشمی رفسنجانی و در شرایطی که اصلاح طلبان گزینه های مد نظرشان با عدم رد شدن از فیلتر انتخابات مواجه شد، آقای روحانی مطلوب ترین گزینه برای انتخاب بود.

دکتر عباس حیصمی فعال سیاسی، در گفتگو با خبرنگار صدای فردا درباره عدم تحقق اشعار و وعده های دولت حسن روحانی در زمان انتخابات اظهار کرد: بخشی از مشکل دولت آقای روحانی در دور دوم انتخابات به نوع تفکر ایشان برمی گردد.وی افزود: به طور کلی آقای روحانی از ابتدا تفکر صد در صد اصلاحی نداشتند. وفردی هزینه ده و ریسک کن نبودند. اما به پشتوانه مرحوم هاشمی رفسنجانی، وبا عنایت به اینکه اصلاح طلبان در شرایطی قرار داشتند که گزینه های مد نظرشان با عدم رد شدن از فیلتر انتخابات مواجه شده بود، آقای روحانی مطلوب ترین گزینه برای انتخاب بود.حیصمی ادامه داد: معتقدم شعارهای زمان انتخابات دولت فعلی سطحی و پوپولیستی ومبتنی بر باورهای فکری و عملی ایشان نبود. البته محدودیتهای شدیدی که در برابر ایشان بوده و هست را هم نباید منکر شد.

مردم با احدی عهد اخوت نبسته اند

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان گفت:رای مردم برای روی کار آمدن هر دولتی متکی بر دسته بندی های جریانی و سیاسی نیست.به عبارتی نمی توان مردم را به جریان موسوم به اصلاح طلب و یا اصولگرا تقسیم بندی کرد.بلکه مردم ما بر اساس کنش و واکنش اتخاذ تصمیم می کنند. مردم با احدی عهد اخوت نبسته اند.و به معیشت خود می نگرند و به پای صندوق های رای می آیند.
وی با اشاره به توییت عبدالله رمضان زاده مبنی بر عدم به ثمر نشستن نهال امید با سرمایه اجتماعی توسط رهبر اصلاحات، بیان کرد: اگر مردم به دولت آقای خاتمی در سال ۷۶ رای دادند،باز مبنی بر همین واقعیت و تفکرات و اشعار بجای ایشان در آن دوره بود.و احزابی بنام اصلاح طلب و یا احزاب دیگر دوران اصلاحات پس از روی کار آمدن دولت خاتمی شکل گرفتند. پس مردم واکنشی به فشارهای سیاسی و اجتماعی نشان دادند و به شعار توسعه سیاسی آقای خاتمی رای آری دادند.

مردم از بحران بی ثباتی اقتصادی رنج می برند

این فعال سیاسی اظهار کرد: در دوره آتی انتخابات نیز مردم نه به جریان اصلاح طلبی و نه اصولگرایائی، بلکه با نگاه به چالش های اجتماعی خود پای صندوق های رای می آیند. مردم از بحران بی ثباتی اقتصادی رنج می برند. اقتصاد ما اقتصاد غیر منضبط و آشپالی،متخلخل و نفوذ پذیر است. اگر کسی بیاید و صرفا شعارهای سیاسی اصلاح طلبانه و اصولگرایانه دهد،خیلی موفق نخواهد بود.بلکه مردم به کسی رای می دهند که برای دردشان، مرهمی داشته باشد و برنامه شفافی ارائه نماید‌.حیصمی ادامه داد: این معضل اصلی امروز کشور، یعنی بی ثباتی اقتصادی، فقیر و غنی از آن رنج می برند ، البته واقعیت اتاق فکر مهندسی انتخابات ریاست جمهوری،را نباید فراموش کرد و در تحلیل ها نادیده گرفت. این اتاق فکر دستش کاملا باز است.لذا نمی توان از الان حدس زد که چه کسی در دولت بعد رای می آورد. از طرفی انتخابات پیش روی مجلس هم از این قاعده مستثنی نیست ونتیجه آن تا حدودی نی تواند تعین کننده مهندسی انتخابات آتی ریاست جمهوری باشد.