رسول ادبیات عربی

عادل صخراوی :شش سال پیش مردی در صف اول حضار در یکی از تالارهای شهر اهواز می‌نشیند.بنده در حال اجرای جشنواره لیالی رمضان بودم که دکتر عدنان غزی در گوشم زمزمه ای کرد و از من خواست که به محضر دکتر رسول بلاوی خوش آمد بگویم و ماجرا از آنجا شروع شد که سفری طولانی […]

عادل صخراوی :شش سال پیش مردی در صف اول حضار در یکی از تالارهای شهر اهواز می‌نشیند.بنده در حال اجرای جشنواره لیالی رمضان بودم که دکتر عدنان غزی در گوشم زمزمه ای کرد و از من خواست که به محضر دکتر رسول بلاوی خوش آمد بگویم و ماجرا از آنجا شروع شد که سفری طولانی در دریای بیکران این انسان فرهیخته آغاز کنم.

در همان روزهای آغازین اسیر شکوه علمی این انسان شدم و بر حضور ایشان در کمیته داوران جشنواره لیالی رمضان اصرار ورزیدم که توسط دکتر علی عفراوی طرفی سردبیر کمیته داوران جشنواره رسما به این مهم دعوت گردید و بعد از آن در جشنواره های شعری مختلفی در استان و کشور بعنوان داور حضور یافت. شاعران و اهل شعر را مدهوش تسلط و قدرت علمی ایشان کرد و روابط دوستانه زیادی با اهالی شعر و ادب عربی برقرار کرد و محبوب دلهای زیادی شد.

تواضع و متانت این انسان خلوق بی نظیر بود. ایشان با اینکه زادگاهش حمیدیه را خیلی زود به مقصد شهرستانهای مختلف جهت تحصیل و سپس تدریس رها کرده بود، اما همیشه به دیار خود پایبند مانده بود.دکترای ادبیات عربی را از دانشگاه فردوسی مشهد دریافت نمود و بطور برق آسایی پله های ترقی را طی نمود.تهیه مقالات علمی، عضویت در کمیته های داوری درون و برون کشور، داوری،نقد و تحریر چندین مجله علمی داخلی و خارجی و فعالیتهای دیگر ایشان که ذکر آنها بعلت کثرت از حوصله مقال خارج است، او را بعنوان استادی برجسته در دانشگاه خلیج فارس بوشهر متمایز کرد تا به سمت دانشیار و مدیر گروه زبان و ادبیات عربی آن دانشگاه منصوب گردید.

کسب نشان مرجعیت علمی در زبان و ادبیات عربی توسط این فرهیخته والا مقام ارمغانیست گرانبها که در سالروز جهانی زبان عربی به همشهریان اهوازی اهدا گردید لذا بر خود میدانیم که ضمن تبریک این موفقیت علمی به ایشان،مراتب تباهی و افتخار خود را اعلام نماییم.