کارون اروند در محاصره ی طلبکاران!

عباس مدحجی :شایعات بسیاری طی چند روز اخیر از مشکلات تنها تیم فوتبال دسته یکی خرمشهر بگوش میرسد و بعضی از احتمال فروش آن سخن گفته اند. آنچه از شواهد پیداست بدهی های کلان این تیم است. بدهی این تیم که حدود سه میلیارد تخمین زده شده باعث شکایت طلبکاران و حتی بازیکنان هم شده […]

عباس مدحجی :شایعات بسیاری طی چند روز اخیر از مشکلات تنها تیم فوتبال دسته یکی خرمشهر بگوش میرسد و بعضی از احتمال فروش آن سخن گفته اند. آنچه از شواهد پیداست بدهی های کلان این تیم است. بدهی این تیم که حدود سه میلیارد تخمین زده شده باعث شکایت طلبکاران و حتی بازیکنان هم شده و تیم را به محاق اضمحلال کشانده است .همچنین اعلام آمادگی چند خریدار دست به نقد برای خرید امتیاز تیم هم بر حواشی آن افزوده است. ظاهرا گفتگوهایی با مسولین فدراسیون ونماینده یک شهر شمالی برای فروش آن به داماش گیلان و انتقال آن تیم با امتیاز کارون به لیگ دست یک صورت گرفته است.خبرها از مبلغ چهار ونیم میلیاردی پیشنهادی پرده برداشته اند که باتوجه به بدهی سه میلیاردی ، حدود یک و نیم میلیارد را به جیب مالکان روانه خواهد کرد. برای پیگیری هرچه بیشتر موضوع به سراغ متولیان ورزش رفتیم. آنچه میخوانید حاصل گفتگوی من با مسولین و مطلعین ورزش منطقه است.

احمدرضا ضرغامیان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند ضمن اظهار بی اطلاعی از موضوع فروش تیم و مبلغ هزینه کرد سازمان منطقه آزاد برای برای تیم کارون اروند ، هرگونه اطلاع رسانی را به بعد موکول کرد. پیمان ادیبی مدیرکل سابق این اداره که بعنوان مطلع سخن میگفت از کمک سه و نیم میلیاردی سازمان منطقه آزاد به عنوان سهام دار ۴۹درصدی به این تیم خبر داد. وی گفت اگر قرارباشد این تیم بفروش تمام سهام داران آن از جمله سازمان منطقه آزاد بعنوان مالک بخشی از تیم باید رضایت داشته باشند.

غلامرضا خنفری رئیس اداره ورزش و جوانان خرمشهر هم هرگونه اطلاع رسانی رسمی این باشگاه یا مالکانش به اداره ورزش را رد کرد وافزود کمااینکه انتظار است مسؤلین تیم ، اداره ورزش راهم درجریان امور قرار دهند تاکنون هیچ اطلاع رسمی به ما نرسیده است. طبق قانون درصورت واگذاری تیم ، اداره ورزش و جوانان باید مطلع باشد.مدیر عامل مستعفی تیم کارون اروند نیز در پاسخ به حواشی ایجاد شده درباره تیم کارون اروند از بدهی های باشگاه و نیاز مبرم به کمک مالی گفت. امیر سامری که احتمال فروش تیم را منتفی نمیدانست از اعلام آمادگی چند خریدار مثل داماش گیلان گفت. وی افزود: اگر نتوانیم از پس تعهدات مالی تیم بربیاییم ، ناچارا تیم را واگذار خواهیم کرد. سازمان منطقه آزاد اروند فصل گذشت سه و نیم میلیارد برای تیم هزینه کرد و اگر میخواهد این تیم سرپا بماند حداقل پنج میلیارد و نیم برای فصل جدید باید تزریق کند.

ناجی محمدیان سهام دار عمده ی تیم کارون اروند خرمشهر هم که برای معالجه در یزد بسر میبرد از سرمایه گزاری شخصی برای تیم گفت. وی گفت مجبور شده است بخشی از املاک شخصی را برای نیازهای مالی تیم بفروشد،و دیگر کشش ادامه حمایت مالی از تیم را ندارد. محمدیان هرگونه کمک به تیم از سوی اشخاص یا ارگانها(بجز سازمان منطقه آزاد) را تکذیب کرد و افزود: حتی تیم وشوی بانوان را نیز تنها باهزینه کرد شخصی نگه داشتم که افتخارات زیادی را کسب کرد. هیچ ارگانی کمکی نکرده و حالا که تیم دچار مشکل شده است بجای کمک برای حل مشکل فقط‌ انتقاد و شایعه میشنویم. این تیم خصوصی ست و اگر نتوانیم نیازهای مالی تیم را مرتفع کرده و حداقل قسمتی از بدهی ها را پرداخت کنیم مسلما تیم طی چند روز آینده واگذار خواهد شد.

آنچه برمی آید اوضاع وخیم تیم کارون اروند است. تیم فوتبالی که در تمام بدشانسی های خرمشهری ها یک خبر خوب از امید و تلاش بود و هست. داشتن یک تیم در لیگ دسته یک فوتبال کشور امتیاز کمی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. شاید بتوان با نگه داشتن امتیاز این تیم ، قسمت نهایی سریال طولانی از دست دادن امتیازات خرمشهری ها را اکران کرد. فصل انتخابات نزدیک است و قطعا فضای انتخاباتی رو این تیم سایه خواهد انداخت بخصوص که برخی متولیان تیم هم چهره ی سیاسی دارند. من حیث المجموع امتیاز این تیم برای تمام شهر است همانطور که با هر بُردش نام تمام خرمشهر طنین انداز میشود انتظار میرود تمام مسولین برای نجاتش پاپیش گذارند و در پایان باید گفت شاید این تیم سیاسی باشد اما جامعه ی نیازمند امید و مدعی و نیازمند پیشرفت ، نامش ، افتخاراتش و نجاتش را سیاسی نمیکند.