افزایش مصدومان زلزله مسجد سلیمان به ۱۰۴ نفر/ احتمال وقوع پس‌لرزه‌های شدیدتر

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وقوع پس‌لرزه‌ها در منطقه زلزله‌زده مسجدسلیمان گفت: انتظار می‌رود مردم هشدارها را جدی بگیرند و در اماکن ترک‌خورده یا فرسوده حضور نیابند تا این پس‌لرزه‌ها هم مدیریت شوند.کیامرث حاجی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی این زلزله فوراً به تمامی نیروهای امداد و نجات و فرمانداران […]

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وقوع پس‌لرزه‌ها در منطقه زلزله‌زده مسجدسلیمان گفت: انتظار می‌رود مردم هشدارها را جدی بگیرند و در اماکن ترک‌خورده یا فرسوده حضور نیابند تا این پس‌لرزه‌ها هم مدیریت شوند.کیامرث حاجی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی این زلزله فوراً به تمامی نیروهای امداد و نجات و فرمانداران پنج شهرستان ایذه، باغملک، هفتکل، لالی و مسجدسلیمان اعلام آماده‌باش شد.وی افزود: تاکنون مصدومان زلزله مسجدسلیمان در این شهرستان به ۶۰ نفر رسیده است. همچنین یک نفر بر اثر سکته قلبی و ترس ناشی از زلزله جان باخت. تاکنون سه نفر نیز در ایذه مصدوم شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به خسارات زلزله در مسجدسلیمان ادامه داد: منازل فرسوده روستایی بین ۱۵ تا ۶۰ درصد دچار آسیب شده‌اند. همچنین برخی بخش‌های بیمارستان نفت در مسجدسلیمان ریزش کرده که بلافاصله تخلیه شده است و فعلاً فعالیتی در آن انجام نمی‌شود.حاجی‌زاده به وضعیت منطقه زلزله‌زده گلگیر این شهرستان اشاره و بیان کرد: حدود پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز بهداشت و درمان منطقه گلگیر مستقر شده است.وی گفت: طبق دستور استاندار خوزستان، جلسه ستاد بحران جهت بررسی این زلزله برگزار می‌شود. همچنین تیم‌هایی جهت ارزیابی خسارات اعزام شده‌اند تا کار برآورد خسارات و بازسازی انجام شود.حاجی‌زاده بیان کرد: با توجه به وجود مناطق کوهستانی، پس‌لرزه‌هایی خواهیم داشت. انتظار می‌رود مردم هشدارها را جدی بگیرند و در اماکن ترک‌خورده یا فرسوده حضور نیابند تا این پس‌لرزه‌ها هم مدیریت شوند. به جمعیت هلال احمر نیز اعلام شده که در مناطق زلزله‌زده چادر توزیع کند.وی با اشاره به امکانات موجود جهت امدادرسانی گفت: خوشبختانه در زمینه زیرساخت‌ها مشکلی نداشته‌ایم و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است.

تخریب بیش از ۵۰ درصدی هشت خانه در پی زلزله مسجد سلیمان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از ترک‌های جزئی منازل در ۱۰ روستا و تخریب بیش از ۵۰ درصدی هشت خانه در پی زلزله مسجد سلیمان خبر داد.مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین آمار از خسارات و صدمات زمین لرزه ۵.٧ ریشتری شهرستان مسجد سلیمان استان خوزستان اظهار کرد: این زلزله که ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه شهرستان مسجد سلیمان را لرزاند تا کنون هفت پس‌لرزه داشته است. بزرگترین آن ۴.۷ ریشتر بود که ساعت ۱۱ و ۵۶ دقیقه این شهر را به لرزه در آورد.وی با بیان اینکه این زلزله در مجموع ۴۵ مصدوم داشته است، گفت: ۴۲ نفر در شهرستان مسجد سلیمان و سه نفر در شهرستان ایذه مصدوم شدند. یک نفر نیز پس از وقوع زلزله بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داد.رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته و اعلام فرمانداری‌ها در شهرستان‌های لالی، اندیکا، گتوند، شوشتر، ایذه و باغملک خسارات و صدمات جانی و مالی گزارش نشده است، اظهارکرد: تاکنون خسارات ۱۵ روستا ارزیابی شده است که نشان می‌دهد خانه‌های ۱۰ روستا دچار ترک‌های جزئی شده است و در پنج روستای دیگر هشت خانه دچار تخریب بیش از ۵۰ درصدی شده‌اند.به گفته وی تیم‌های عملیات در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند.