الباجی : شرایط منطقه گلدشت (زهیریه) اهواز بسیار بحرانی است + تصاویر

نماینده اهواز: فضای آموزشی دانش‌آموزان گلدشتی تا روز دوشنبه آماده می‌شود.نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عدیده منطقه گلدشت اهواز٬ گفت: به ناچار برای دانش‌آموزان این منطقه که نزدیک به ۷۵۰ نفر هستند، خانه‌ای اجاره شده است که این خانه نیز نیاز به بازسازی و تکمیل دارد و‌ قرار بر […]

نماینده اهواز: فضای آموزشی دانش‌آموزان گلدشتی تا روز دوشنبه آماده می‌شود.نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عدیده منطقه گلدشت اهواز٬ گفت: به ناچار برای دانش‌آموزان این منطقه که نزدیک به ۷۵۰ نفر هستند، خانه‌ای اجاره شده است که این خانه نیز نیاز به بازسازی و تکمیل دارد و‌ قرار بر این شد که تا روز دوشنبه این خانه برای تحصیل دانش‌آموزان آماده شود.

 

جواد کاظم‌نسب‌الباجی با اشاره به بازدید خود از منطقه گلدشت اهواز، اظهار کرد: متاسفانه منطقه گلدشت از همه جهات دچار مشکلات زیادی است و به دلیل عدم توجه شهرداری، به این منطقه کم‌لطفی شده است.وی با بیان اینکه دانش‌آموزان این منطقه هنوز وارد مدرسه نشده‌اند، افزود: مشکل اساسی این است که در این منطقه مدرسه‌ای درحال ساخت‌وساز است و نیاز به اعتبار دارد تا تکمیل شود لذا به ناچار برای دانش‌آموزان این منطقه که نزدیک به ۷۵۰ نفر هستند، خانه‌ای اجاره شده است که این خانه نیز نیاز به بازسازی و تکمیل دارد و در بازدیدی که داشتم، قرار بر این شد که تا روز دوشنبه این خانه برای تحصیل دانش‌آموزان آماده شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدرسه فعلی آن‌ها مدرسه‌ای با سه کلاس کوچک است و حتی از آبدارخانه این مدرسه به عنوان فضای آموزشی استفاده کرده بودند، همچنین از کلاس‌های کانکسی در آنجا استفاده می‌شود که در شان و منزلت دانش‌آموزان اهوازی نیست. سرویس‌های بهداشتی مدرسه نیز وضعیت بسیار اسفناکی دارند.

الباجی فضای آموزشی این منطقه را بسیار نامناسب دانست و عنوان کرد: نیاز است که مسوولان همت کنند و توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشند. همانطور که با مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز نیز صحبت شد، اعلام کردند که این خانه استیجاری که ۱۰ کلاس دارد تا روز دوشنبه آماده خواهد شد و می‌تواند تا حدودی نیاز منطقه را رفع کند، تا زمانی که برای مدرسه فعلی که مدرسه بزرگی است، اعتباری جهت تکمیل، تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در این منطقه هنوز مدرسه متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه وجود ندارد و دانش‌آموزان مسافتی طولانی را طی می‌کنند تا به مدرسه بروند. تعلیم و تربیت راه اول فرهنگ‌سازی و اعتلای استان و کشور است و اگر بنا باشد منطقه‌ای به این وسعت مدرسه نداشته باشد نتیجه این خواهد بود که مشکلات عدیده‌ای که در استان از مسایل فرهنگی ناشی می‌شود، پایدار باشد.وی افزود: انتظارم از مسوولان این است که از این منطقه که جمعیت زیادی دارد بازدید کنند و نسبت به عمران این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشند. شهردار منطقه نیز جهت رسیدگی به مشکلات ورود کند؛ در این منطقه زباله‌ها انباشته و جوی‌‌های روباز فاضلاب‌ پر هستند.نماینده مردم اهواز در خانه ملت ادامه داد: گلدشت منطقه‌ای در اهواز است و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد منطقه‌ای در اهواز وجود داشته باشد که دچار مشکل گاز٬‌ آب٬ عدم وجود فضای سبز٬ نبود فضای ورزشی و… باشد