الهه موالی زاده: نهادهای فرهنگی اجتماعی خوزستان جزیره ای عمل می کنند

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: خوشبختانه نگاه نیروی انتظامی نگاه پلیسی و نگاه صرف دستگیری و بگیر و ببند نیست ؛ وجود یک مرکز مشاوره و مدد کاری در کلانتری ها نشان دهنده نگرش این مجموعه به مسایل مردم است.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،دکتر الهه موالی زاده در همایش تجلیل از […]

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: خوشبختانه نگاه نیروی انتظامی نگاه پلیسی و نگاه صرف دستگیری و بگیر و ببند نیست ؛ وجود یک مرکز مشاوره و مدد کاری در کلانتری ها نشان دهنده نگرش این مجموعه به مسایل مردم است.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،دکتر الهه موالی زاده در همایش تجلیل از مشاوران و مدد کاران کلانتری ها و پلیس های تخصصی که امروز یکشنبه 28 اردیبهشت ماه در هتل نیشکر اهواز برگزار شد،اظهار کرد:در ساختارهای کلی استان و در بحث کاربردی کردن نهادهای اجتماعی اولین مشکل این است که هر کدام به صورت جزیره ای عمل می کنند. این که این کارکردها چقدر مثبت هستند و می توانند تخصصی باشند، یکی از مباحثی است که باید آسیب شناسی شود.

9302x28x0x14525

وی ادامه داد: در استان خوزستان در بحث فرهنگ، 63 نهاد فرهنگی داریم و همه اینها به صورت جزیره ای عمل می کنند. مسائل اجتماعی باید ریشه یابی و آسیب شناسی شود و برای این آسیب ها نیز باید طول درمان داشته باشیم. پلیس مجموعه غریبه ای نیست ولی بدانید یکی از دردناک ترین مکان هایی که ملاقات کردم مرکز نگهداری دختران و زنان معتاد است و این واقعا یک آسیب اجتماعی جدی است.مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: اعتیاد یک بحث است و وقتی وارد مبحث دختران و زنان می شود از صرف اعتیاد خارج و تبدیل به یک پرونده بسیار سنگین می شود. یکی از بزرگترین خدماتی که نیروی انتظامی با توجه به ساختارهای دیدگاه اجتماعی خود، می تواند داشته باشد، کمک در رفع مسائل استان با رویکرد اطلاع رسانی و تشکیل یک کارگروه در این زمینه است.

موالی زاده افزود: لازم است یک بودجه ویژه برای آسیب های اجتماعی خوزستان و حل این مشکلات اختصاص داده شود. همچنین لازم است همه با هم این حرکت را آغاز کنیم. نیروی انتظامی نیز به عنوان ایستگاه های اولیه می تواند پیشقدم شود و مراکز اطلاع رسانی خوبی داشته باشد. نیروی انتظامی چون بیشترین برخورد را با مشکلات از جمله جوانان دارد، به لحاظ داشتن تجارب بسیار در این حوزه، می تواند موتور حرکت در این عرصه باشد.وی اظهار کرد: نگاهم به مسائل اجتماعی اندک درازمدت تر و درمانی تر است و تا مادامی که برای حل مشکلات به ما مراجعه شود، ما در جریان مسائل قرار می گیریم ولی این که خود چقدر این مسائل و موضوعات را آسیب شناسی کنیم، یکی از مشکلات است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان عنوان کرد: امیدوارم با نگاه ویژه ای که نیروی انتظامی به مسائل اجتماعی دارد، در یک ساختار جدی تری که این مجموعه می تواند در ایجاد سریع آن کمک کند، در فرایندی مطمئن تر و درمانی تر به مسائل بپردازیم. به این منظور باید همه حرکت کنیم و با هم مسائل را بهتر شناسایی، پیگیری و درمان کنیم.