60 تن هندوانه و سیب درختی از بندر شادگان به خارج از کشور صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: 60 تن هندوانه و سیب درختی از بندر شادگان در یک ماه گذشته به خارج از کشور صادر شد.،جبار حمادی بیان کرد: عاری بودن محموله های کشاورزی صادراتی از انواع عوامل بیماری زا و اعمال ضوابط و مقررات قرنطینه ای از اهمیت بسزایی برخوردار است. وی گفت: با توجه به […]

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: 60 تن هندوانه و سیب درختی از بندر شادگان در یک ماه گذشته به خارج از کشور صادر شد.،جبار حمادی بیان کرد: عاری بودن محموله های کشاورزی صادراتی از انواع عوامل بیماری زا و اعمال ضوابط و مقررات قرنطینه ای از اهمیت بسزایی برخوردار است. وی گفت: با توجه به توانایی این مدیریت در بررسی عوامل بیماری زا ،بازار پسندی مناسب و تولید مازاد برخی از محصولات از جمله خرما، هندوانه ،علوفه و سیب درختی این مدیریت برای بررسی فنی محموله های کشاورزی و تایید سلامت محصولات و صدور گواهی بهداشتی نباتی آمادگی دارد.

82300046-71156361

در آبان سال 93 بندر تجاری شادگان به صورت رسمی گشایش یافت. بندر شادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه ای افزون بر ٤٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شد. این بندر تجاری مشتمل بر دو پست اسکله به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر و دو پل دسترسی است. این بندر ظرفیت پذیرش شناورهای زیر ٥٠٠ تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از آن به شمار می آید. شهرستان شادگان شامل سه شهر، سه بخش و 230 روستا در جنوب خوزستان واقع است.