نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور آیت الله جزایری و استاندار خوزستان

جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار خوزستان حضرت آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه سردار شاهوار پور و تعدادی از مدیران کل استان و مدیران دستگاههای اجرایی استان شامگاه روز چهارشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد . در این جلسه دستورکارهایی در بحث اقتصاد مقاومتی مباحث مربوط به تسهیلات به صنعت و بازگشت صنایع به […]

جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار خوزستان حضرت آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه سردار شاهوار پور و تعدادی از مدیران کل استان و مدیران دستگاههای اجرایی استان شامگاه روز چهارشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد . در این جلسه دستورکارهایی در بحث اقتصاد مقاومتی مباحث مربوط به تسهیلات به صنعت و بازگشت صنایع به تولید بررسی شد .

2

استاندار خوزستان در این جلسه با بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی استان خوزستان ، رویکردهای آینده وزارت نفت بر توسعه میدان های نفتی غرب کارون میزان سرمایه گذاری در این حوزه را در ۱۰ سال آینده بالغ بر ۵ تا ۶ میلیارد دلار دانست که فرصت اشتغال برای ۵ هزار نفر ایجاد خواهد شد در این راستا به فنی و حرفه ای ابلاغ شده تا با افزایش آموزش های فنی نیروی کار مفید و متخصص برای در شهرهای نزدیک به میادین نفتی غرب کارون نیروی انسانی بومی مورد نیاز صنعت نفت را پرورش دهند تا این صنایع از خارج از استان تامین نیرو نکنند . استاندار خوزستان از شروع مطالعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان خبر داد. ایشان ابراز امیدواری کرد در عملیات ساخت این پالایشگاه تا ۱۰ هزار نفر از جوانان آبادان و خرمشهر مشغول بکار شوند.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری با سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی و قولی که وزیر نفت در مورد تامین خوراک این صنایع داده و ساخت شهرک های صنعتی فرصت های شغلی در این مسیر ایجاد شود. استاندار خوزستان اعلام کرد در چند ماه اخیر بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان وام از سوی بانکهای استان برای بهبود وضعیت صنایع و بازگشت آنها به چرخه تولید و اشتغال پرداخت شده و خوزستان در رتبه دوم کشور از این نظر قرار گرفته‌ است ولی با این حال با توجه به حجم سپرده مردم و دستگاهها در بانک ها این میزان تسهیلات باید خیلی بیشتر شود.