استاندارخوزستان : تعادل واردات، صادرات و تولید از آسیب های اقتصادی جلوگیری می کند

استاندار خوزستان با بیان این که تعادل سازی واردات، صادرات و تولید از آسیب به اقتصاد استان جلوگیری می کند گفت:اقتصاد مقاومتی باید درونزا و برونگرا باشد اما زمانی می تواند برونگرا باشد که توان رقابت نیز داشته باشد. به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه درحاشیه بازدید از اموال تملیکی استان و در راستای […]

استاندار خوزستان با بیان این که تعادل سازی واردات، صادرات و تولید از آسیب به اقتصاد استان جلوگیری می کند گفت:اقتصاد مقاومتی باید درونزا و برونگرا باشد اما زمانی می تواند برونگرا باشد که توان رقابت نیز داشته باشد. به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه درحاشیه بازدید از اموال تملیکی استان و در راستای توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: برخی از کالاهای قاچاق از افرادی گرفته شده که تنها برای گذران زندگی از بنادر آن ها را وارد کرده اند و رهبرمعظم انقلاب نیز در فرمایشات خود بیان کرده اند که در این زمینه به گونه ای عمل شود که به افراد ضعیف و نیازمندان آسیب زیادی وارد نشود.

82223308-71004343

وی افزود: برخی ها برای گذران یک معیشت حداقلی و جهیزیه فرزندان خود اقدام به وارد کردن کالای قاچاق آن هم در حد یکی دو قلم کالا کرده اند و این شرایط را نباید با قاچاقی که برای تولید داخل یک آسیب جدی است، مقایسه کرد. استاندارخوزستان ادامه داد: برای این که در یک جامعه تهی دستان بتوانند از امکانات حداقلی بهره مند شوند، باید بیشتر از سایرین مورد توجه قرار گیرند. وی با بیان این که اجناس قاچاق به صورت کامل به اقتصاد آسیب وارد می کنند گفت: هر اقدام غیرقانونی می تواند یک آسیب جدی برای اقتصاد کشور باشد. شریعتی تصریح کرد: اگرچه تمام قد از اقتصاد داخلی حمایت می کنیم اما یک سری از اقشار جامعه ممکن است زیر چرخ سنگین زندگی از بین بروند و باید آن ها را مورد توجه قرار داد.

وی بیان کرد: باید برای اقتصاد و تولید داخلی شرایط رقابت ایجاد شود چرا که اگر تولیدکنندگان داخلی به صورت مستقیم مورد حمایت قرارگیرند تلاش کمتری برای بالابردن سطح کیفیت محصولات خود خواهد داشت. استاندارخوزستان به همراه جمعی از مسئولان استان روز پنجشنبه از اموال تملیکی خوزستان بازدید کرد. به گفته مدیرجمع آوری اموال تملیکی استان در زمان حاضراقلام مصرفی و کالاهایی به ارزش بیش از 40 میلیارد ریال در انبارهای این اداره موجود بوده و باتوجه به دستور رهبر معظم انقلاب باید در سریعترین زمان در خصوص معدوم کردن این کالاهای قاچاق و یا صادر کردن برخی اقلام اقدام شود.