قنواتی در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت و گاز تهران خبر داد؛ خرید 130 هزارتن محصولات فولاداکسین توسط اروپایی ها

عزیز قنواتی مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران خبر از پیش خرید 130 هزار تن محصولات این شرکت توسط اروپایی ها و ترکیه ای ها ظرف 2 ماه آینده داد. به گزارش شوشان ، وی با اشاره به واریز مبلغ […]

عزیز قنواتی مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران خبر از پیش خرید 130 هزار تن محصولات این شرکت توسط اروپایی ها و ترکیه ای ها ظرف 2 ماه آینده داد. به گزارش شوشان ، وی با اشاره به واریز مبلغ یک میلیون یورو به عنوان پیش قرار داد گفت: این قرارداد جهت تامین ورق برای پروژه های خطوط لوله نفت و گاز کشور مصر می باشد.

30561_406

قنواتی تصریح کرد: دلیل انتخاب شرکت فولاد اکسین توسط اروپایی ها دسترسی آسان به محصولات ورق عریض توليدي أين شركت جهت تامین لوله پروژه های نفت و گاز است. وی گفت: برای اینکه شعار مقام معظم رهبری به نتیجه برسد دیگر سفارش و توصیه کارساز نیست و باید تکلیف شود قنواتی گفت: شرکت فولاد اکسین توانایی تامین نیاز لوله سازان کشور را دارد، از این رو در صورت توجه به محصولات با کیفیت فولاد اکسین بخش قابل توجه ای از بیکاری و مشکلات اقتصادی استان حل خواهد شد.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان با اشاره به جلوگیری از واردات ورق از کشور هند به ارزش بیش از یک میلیارد دلار گفت: با این رقم می توان 3 کارخانه فولاد سازی در کشور احداث کرد و با اقدام ما تنها 450 هزار تن ورق وارد کشور شد. قنواتي با اشاره به ایجاد اشتغال هزار نفر در صورت راه اندازی فولادسازي شرکت فولاد اکسین بيان كرد: زماني كه به كالاي داخلي توجه شود به همان ميزان نيز از واردات بي رويه و خروج ارز از كشور جلوگيري شده، حضور نيروهاي خارجي در كشور كمتر شده و به ايجاد اشتغال در بخش هاي مختلف اين صنعت كمك مي شود .

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین به انعقاد تفاهمنامه با کشورهای ترکمنستان و عراق برای مشارکت در خط لوله انتقال نفت و گاز اشاره کرد و گفت: در این خصوص مذاکراتی با این دو کشور انجام شده و به همین منظور شرکت نفت میسان عراق بازدیدهایی از شرکت فولاد اکسین داشته و توانمندی ما را نیز مورد تایید قرار داده است. قنواتی گفت: شرکت فولاد اکسین علاوه بر ورق هاي API توانایی تولید لوله تا قطر 56 اینچ را برای طرحهای آب و فاضلاب دارد و در صورت توجه مسولان استانی به محصولات داخلی حتی میتوانیم با پروژه طرح جامع سیستم فاضلاب شهری همکاری نماییم.

30560_910

30561_406

30559_442