دادستان گتوند:تیراندازی در مجالس پیگرد قضایی دارد

دادستان شهرستان گتوند از برخورد قضایی با عوامل تیراندازی هوایی در مجالس شادی و عزا خبر داد. میثم سخنور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه استفاده از سلاح چه به صورت مجاز و چه غیر مجاز در مراسم عروسی و عزا ممنوع و جرم محسوب می شود افزود:در صورت استفاده […]

دادستان شهرستان گتوند از برخورد قضایی با عوامل تیراندازی هوایی در مجالس شادی و عزا خبر داد. میثم سخنور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه استفاده از سلاح چه به صورت مجاز و چه غیر مجاز در مراسم عروسی و عزا ممنوع و جرم محسوب می شود افزود:در صورت استفاده از سلاح در مجالس با تشکیل پرونده در دستگاه قضایی با عوامل تیراندازی نیز برخورد قانونی خواهد شد.

81913374-70433827

وی هدف دستگاه قضایی از برخورد با عوامل تیراندازی در مجالس را جلوگیری از جرایم احتمالی و پیشگیری از اخلال در نظم عمومی و تامین امنیت جامعه برشمرد و افزود:قانون برای مخلان نظم و امنیت مجازات سنگینی پیش بینی کرده است. سخنور افزود:رسم غلط تیراندازی در مجلس شادی و غم در مناطقی از شهرستان گتوند مرگ و نیز مصدومیت تعدادی از شهروندان را در پی داشته است. وی با اشاره به تخلف صورت گرفته در یک مجلس عروسی و اقدام به تیراندازی هوایی در گتوند گفت:علاوه بر ابطال جواز سلاح ، این افراد به مراجع قضایی معرفی شدند. دادستان شهرستان گتوند با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای پرهیز از این رسم غلط و اشتباه افزود:نهاده های فرهنگی باید با فرهنگ سازی وارد صحنه شوند تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری شود. وی در ادامه افزود:با تلاش دستگاه قضایی و تشدید مجازات عوامل مخل امنیت و نیز تعامل دستگاههای فرهنگی شاهد کاهش تخلف مربوط به تیراندازی در مجالس عزاداری و شادی در سطح شهرستان گتوند هستیم. .