انتقاد شدید قالیباف از منطقه آزاد اروند: زباله های وارداتی سهم خرمشهر از منطقه آزاد اروند شده است

محمد باقر قالیباف شهردار تهران با بیان اینکه خرمشهر نماد ملی ، دفاع مقدس و مرکز مقاومت کشور است وهمه وظیفه داریم برای سازندگی این شهر هزینه کنیم، به اقدامات انجام شده در خرمشهراشاره کرد و گفت: متاسفانه کارنامه 30 سال دولت های قبل ما، وضعیت فعلی خرمشهر است که برازنده ما نیست و ما […]

محمد باقر قالیباف شهردار تهران با بیان اینکه خرمشهر نماد ملی ، دفاع مقدس و مرکز مقاومت کشور است وهمه وظیفه داریم برای سازندگی این شهر هزینه کنیم، به اقدامات انجام شده در خرمشهراشاره کرد و گفت: متاسفانه کارنامه 30 سال دولت های قبل ما، وضعیت فعلی خرمشهر است که برازنده ما نیست و ما با احتساب همه صحبت ها گفتیم به عنوان کسانی که به خرمشهر دین داریم این اقدامات را بر اساس مقررات و بهترین شکل انجام دهیم.

وی افزود: ما به طور حتم خارج از ضوابط شورا پول را خارج نمی کنیم ولی یک “اگر ” هم وجود دارد که اگر دولت و وزارت کشور تایید کنند می توانیم. ما در اولین جلسه وزیر کشور را با خود به خرمشهر بردیم و اینگونه نبود که سرخود کاری انجام دهیم.شهردار تهران تصریح کرد: رسیدگی به خرمشهر یک وظیفه ملی برای ما است چرا که این شهر نماد ملی ، دفاع مقدس و مرکز مقاومت برای ما است که خود تهرانی ها هم این امر را قبول دارند پس وظیفه داریم برای سازندگی خرمشهر هزینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روزی که این بحث در شورا مطرح شد تمام اعضا موافقت خود را اعلام کردند و من تقاضایم این است که این کار را با قدرت ادامه دهیم.قالیباف متذکر شد: یک سال ما به جای اینکه هزینه تبلیغات آزاد سازی خرمشهر را بدهیم این بودجه را صرف خرید آب سرد کن برای مردم خرمشهر کردیم و امروز کودکان این شهر آب خنک و گوارا می نوشند این بهتر از آن است که بگوییم خرمشهر را خدا آزاد کرد ولی کودکان آنجا تشنه باشند.شهردار تهران اضافه کرد: اگر روزی جمعیت خرمشهر 36 میلیون بود امروز 75 میلیون نفر است و باید گفت همه در سازندگی آن باید سهیم شویم.

قالیباف خطاب به حافظی گفت: امروز 3 میلیون تن کالا از خرمشهر وارد می شود ولی تنها زباله های آن عاید شهروندان می شود . ما باید منطقه آزاد را در خرمشهر فعال کنیم ، من از وزیر کشور قول گرفتم که پایانه خرمشهر هم برای خود این شهر باشد. از این طریق است که می توان این شهر را به رونق رسانید