معاون عمرانی استاندار : طرح‌های آب‌رسانی و فاضلاب خوزستان به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده‌اند

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: طرح‌های بزرگ آب‌رسانی استان که می‌تواند آب شرب برخی مناطق را تامین کند، به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده اند. اظهار کرد: در حال حاضر3 طرح آبرسانی نیمه تمام بزرگ در استان داریم که این طرح ها جهت تکمیل به 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.وی با بیان اینکه […]

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: طرح‌های بزرگ آب‌رسانی استان که می‌تواند آب شرب برخی مناطق را تامین کند، به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده اند. اظهار کرد: در حال حاضر3 طرح آبرسانی نیمه تمام بزرگ در استان داریم که این طرح ها جهت تکمیل به 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.وی با بیان اینکه میزان اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام آبرسانی خوزستان بسیار سنگین است، تصریح کرد: فقط طرح آب‌رسانی غدیر جهت تکمیل به 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. اگر این طرح بهره برداری شود آب شرب شهرهای اهواز، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر، شادگان و روستاهای اطراف این شهرستان‌ها تامین خواهد شد.معاون عمرانی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: علاوه بر طرح غدیر در قالب طرح دیگری مقرر است از طریق کارون 4، آب شرب شهرهای باغملک، میداوود، رامهرمز و رامشیر تامین شود.

35_733

سیاحی با اشاره به اجرای مصوباتی در زمینه ساماندهی و بهسازی جاده‌های خوزستان اظهار کرد: برای ساماندهی و بهسازی جاده‌های استان در حال حاضر 20 مصوبه داریم که این مصوبات به راه‌های ریلی، جاده ای و هوایی اختصاص دارد.وی افزود: برای ساماندهی جاده‌های آبادان، خرمشهر، امیدیه، ماهشهر و آزاد راه اندیمشک ـ اهواز به 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به دلیل شرایط سخت تامین این مبلغ، مقرر است بخش خصوصی وارد عمل شود.سیاحی تصریح کرد: در حال حاضر راهداری مشکل بخش جاده ای استان است که در این راستا وزیر راه و شهرسازی قول داد به موضوع راهداری در جاده های استان توجه بیشتری کند.وی با بیان اینکه 99 درصد جاده‌های خوزستان شریانی هستند، ساماندهی این نوع جاده ها را اولویت کار وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: این جاده‌ها، جاده‌های ترانزیتی کالا هستند که به مرزها و پایانه ها منتهی می شوند و از طرفی به دلیل اینکه مراکز استان‌ها را به هم متصل می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: جاده های استان محل عبور بارهایی هستند که منافع این جابه جایی‌ها، بیشتر ملی است. از آنجایی که 53 درصد تانکرهای سوخت عراقی از جاده‌های استان تردد می‌کنند، مقرر شد که این تانکرها از این پس محموله‌های سوختی خود را از طریق راه ریلی به مناطق مختلف کشور منتقل کنند.سیاحی بیان کرد: به طور کلی صدمات جاده‌های خوزستان ناشی از حمل و نقل‌ ترانزیتی کالاهایی با منافع ملی، است و اعتبارات استانی موجود پاسخگوی رسیدگی به جاده‌های استان نیست.وی تصریح کرد: برای ساماندهی جاده ها 75 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که پس از پیگیری‌های صورت گرفته، وزیر راه و شهرسازی قول داد تا رقم این اعتبار را افزایش دهد.معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به ساماندهی برخی از جاده های استان توسط شرکت نفت گفت: خوشبختانه شرکت نفت جاده های ماهشهر ـ امیدیه، الوان ـ سیستان و سوسنگرد ـ هویزه را از محل اعتبارات خود ساماندهی کرده است.