ستاد ملی کرونا بر شدت اعمال محدودیت ها در خوزستان تاکید دارد

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: فعلا دستوری مبنی بر قرنطینه و تعطیلی استان دریافت نکردیم ولی ستاد ملی کرونا بر شدت اعمال محدودیت ها در استان تاکید دارد.به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان در یک برنامه تلویزیونی از شبکه خوزستان اظهار داشت: تصمیم‌گیری در خصوص قرنطینه و تعطیلی استان در حیطه اختیارات […]

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: فعلا دستوری مبنی بر قرنطینه و تعطیلی استان دریافت نکردیم ولی ستاد ملی کرونا بر شدت اعمال محدودیت ها در استان تاکید دارد.به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان در یک برنامه تلویزیونی از شبکه خوزستان اظهار داشت: تصمیم‌گیری در خصوص قرنطینه و تعطیلی استان در حیطه اختیارات ستاد ملی کرونا است. ما روزانه گزارشهای لازم از وضعیت بیمارستانها و آمار مراجعات را برای ستاد ملی و شخص وزیر بهداشت ارسال می‌کنیم و مرتب با مسئولان کشوری در تماس هستیم.

وی افزود: تلاش بر این است که با ایجاد محدودیت‌های شدید فعلاً از قرنطینه استان جلوگیری شود به همین دلیل حلقه محدودیت‌ها در استان روز به روز تنگ‌تر می شود. در هفته گذشته جدیت لازم نزد برخی از مسئولان سیاسی استان وجود نداشت و برخی از سازمان ها و ادارات پای کار نبودند اما اکنون شرایط بهتر است.سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان گفت: مهمترین راه برای جلوگیری از انتشار بیماری همراه کردن مردم است. ما با بزرگان شیوخ و سران طوایف جلسات مختلفی برگزار کردیم و از آنها خواستیم تا مردم را همراه کنند که خوشبختانه شاهد همکاری مردم در روزهای اخیر هستیم. بی شک اگر این همراهی در هفته گذشته صورت می گرفت، اکنون سرعت شیب بیماری کمتر بود.وی ادامه داد: ما موظف هستیم دغدغه های مردم و مسئولان استان را به مسئولان کشوری و ستاد ملی گزارش دهیم. تا الان جمع بندی ستاد ملی بر این بوده که حلقه محدودیت‌ها را در شهرهای قرمز بیشتر و ترددهای بین شهری را کمتر کنیم.

ثبت رکورد هشت و ۵۰۰ تست کرونا در خوزستان

ابول نژادیان گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته در ۶۲ مرکز منتخب و جامع سلامت استان، سه هزار و ۱۰۰ مراجعه کننده داشتیم و حدود هشت هزار و ۵۰۰ تست انجام شد که در نوع خود یک رکورد است.وی با بیان اینکه نظارت بر بهداشت عمومی جزئی از وظایف مراکز بهداشت است افزود: خوشبختانه به دنبال تبلیغات گسترده ای که انجام شد استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در استان نسبت به گذشته بهتر شده و امیدواریم در چند روز آینده شرایط بهتری در بیمارستانها داشته باشیم.

رعایت ۶۵ درصدی پروتکل های بهداشتی در استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در حال حاضر رعایت پروتکلهای بهداشتی به میزان ۶۵ درصد در استان انجام می شود ولی اگر می خواهیم سرعت انتشار بیماری را کنترل کنیم باید میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از ۸۵ درصد باشد که این کار با همت و همراهی مردم عملیاتی خواهد شد.وی گفت: با هماهنگی استاندار یک سری محدودیت های شدیدتر در نظر گرفتیم که این موارد را به ستاد ملی کرونا مطرح کردیم و امیدواریم این موضوع مصوب شود چرا که محدودیت‌های هدفمندتری هستند.ابول نژادیان افزود: شرکت ها و ارگانها نباید از حمل و نقل عمومی برای پرسنل خود استفاده کنند و این خلاف مصوبات ستاد کرونا است. در روزهای اخیر ما با مواردی مواجه می شویم که از طریق استفاده از حمل و نقل عمومی یک ارگان و شرکت به کرونا مبتلا شده است لذا ما انتظار داریم که جوانب بهداشتی در ارگان ها و شرکت های مختلف رعایت شود.

مردم ۱۰ روز تحمل کنند تا روندافزایشی بیماری متوقف شود

وی با اشاره به اینکه برخی از ادارات متاسفانه اصرار به حضور تمام کارکنان در محل دارند که خلاف مصوبه ستاد بوده و با جان پرسنل و ارباب رجوع بازی می کنند گفت: از هم استانی های عزیز می خواهم اگر موردی در این زمینه مشاهده کردند به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان افزود: از مردم می خواهم یک هفته تا ۱۰ روز صبر کنند و در این مدت پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا در ۱۰ روز آینده شیب تند پیک سوم بیماری متوقف شود. با وجود اینکه از ادارات و ارگانها می خواهیم که تنها یک سوم کارکنان در محل حاضر باشند اما در یک سال اخیر تمام پرسنل بهداشت و درمان استان در محل کار حاضر هستند تا بتوانیم به مردم خدمت رسانی کنیم.وی بیان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت تخت‌های ICU بیمارستان رازی بیماران را به بیمارستان‌های دیگر اعزام می‌کنیم همچنین از طریق اتوبوس آمبولانس به بیمارانی که وضعیت بهتری دارند خدمت‌رسانی می‌کنیم. ما در حال افزایش تخت های آی سی یو و عادی هستیم تا هیچ بیماری بدون تخت نماند.