نامه‌ی منطقه خوزستان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در خصوص افزایش کرونا در خوزستان

در پی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و استمرار وضعیت قرمز در خوزستان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شاخه خوزستان در نامه ای به وزیر بهداشت و درمان نسبت به تدوام این شرایط و هشدار داد . متن نامه این تشکل سیاسی خطاب به سعید نمکی به شرح زیر است : جناب آقای دکتر سعید […]

در پی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و استمرار وضعیت قرمز در خوزستان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شاخه خوزستان در نامه ای به وزیر بهداشت و درمان نسبت به تدوام این شرایط و هشدار داد . متن نامه این تشکل سیاسی خطاب به سعید نمکی به شرح زیر است :

جناب آقای دکتر سعید نمکی

وزیر محترم بهداشت و دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا

همان‌گونه که مستحضرید، اپیدمی سنگین ویروس کرونا و طولانی شدن وضعیت قرمز در استان خوزستان، منجر به افزایش چشم‌گیر آلودگی به ویروس و هم‌چنین بالا رفتن آمار بستری و البته تلفات جانی ناشی از آن شده که فرسودگی کادر درمان و فشار روانی مضاعف به جامعه را در پی داشته است.

از طرف دیگر و در رابطه با عملکرد دولت محلی، ملاحظه می‌شود علی‌رغم این‌که در اسفندماه و فروردین‌ماه تدابیر قابل قبولی از جمله اعمال محدودیت‌های جاده‌ای و تعطیلی اصناف پرخطر برای جلوگیری از شیوع ویروس اتخاذ شد اما در ادامه و بویژه در ایام منتهی به عید فطر، استان به حالِ خود رها و شد آن‌چه که نباید می‌شد. اکنون خوزستان بیش از دو ماه است که در وضعیت قرمز به سر برده و علی‌رغم ادعایِ مسوولین محلی مبنی بر بهبود نسبی شرایط اما در عمل، جولان بی‌امانِ ویروس هم‌چنان ادامه دارد.

بر این اساس، به نظر می‌رسد برای مهار بیماری در استان خوزستان به عنوان پنجمین استان پرجمعیت کشور که بیش‌ترین بازه‌ی زمانیِ قرارگیری در وضعیت قرمز را ثبت نموده و هم‌اکنون نیز بحرانی‌ترین وضعیت را در میان استان‌های کشور داراست، عزمی ملی و فراتر از تدابیر و امکانات دولت محلی نیاز است.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه خوزستان ضمن آرزوی بهبودی برای مبتلایان، اظهار تألم از درگذشت عده‌ای از هم استانی‌های عزیز و قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه پاسداران سلامت، از جنابعالی درخواست دارد تا ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان خوزستان رأساً ورود پیدا نموده و ضمن رسیدگی به امور تامین تمهیدات و مراقبت‌های هر چه بیش‌تر از مبتلایان در مراکز درمانی و کنترلِ جدی‌ترِ وضعیت بیمارانِ حاضر در قرنطینه‌ی خانگی، نسبت به نظارت نظام‌مند بر اجرای پروتکل‌های بهداشتیِ پیشگیرانه از جمله توزیع ماسک رایگان و اجباری کردن استفاده از ماسک، رعایت مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تعجیل در بازگشایی‌های زودهنگام، جلوگیری از برگزاری تجمعات و برخورد قاطع و بدون اغماض با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی، شدت عمل بیش‌تری به خرج داده تا در آینده‌ی نزدیک به جای طبیعی شدن روندِ فزاینده‌ی مرگ و میر در خوزستان، شاهد کاهش آمار آلودگی به ویروس کرونا باشیم.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه خوزستان ضمن دعوت از مردم برای اجرایِ بی کم و کاستِ پروتکل‌های بهداشتی و تاکید بر ضرورت توجه جدی افکار عمومی به عواقب نادیده گرفتن مسوولیت خطیر اجتماعی خود در پروسه‌ی کنترل و مهار ویروس کرونا، آمادگی خود را جهت ارائه‌ی هرگونه کمک و مشورت در بخش‌های گوناگون به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌دارد.