موسوی خبر داد:۷ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال بودجه عمرانی شهرداری اهواز در سال ۹۳

شهردار اهواز در جمع خبرنگاران بودجه پیشنهادی ۹۳ این شهرداری را ۱۰ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بودجه برای چکش‌کاری لازم به شورا ارایه شد.به گزارش عصرما،سیدخلف موسوی در نشست مطبوعاتی که امروز (۱۳ بهمن ماه) در محل شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد:بودجه شهرداری برای سال آینده نسبت به کل […]

شهردار اهواز در جمع خبرنگاران بودجه پیشنهادی ۹۳ این شهرداری را ۱۰ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بودجه برای چکش‌کاری لازم به شورا ارایه شد.به گزارش عصرما،سیدخلف موسوی در نشست مطبوعاتی که امروز (۱۳ بهمن ماه) در محل شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد:بودجه شهرداری برای سال آینده نسبت به کل بودجه سال ۹۲، ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین بودجه جاری شهرداری ۲ هزار و ۸۶۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال در سال ۹۳ تعیین شد که معادل ۲۸ درصد از کل بودجه شهرداری است.

80309994-2967491

وی با بیان این‌که ۷ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال بودجه عمرانی پیشنهادی سال ۹۳ شهرداری است، ادامه داد: ۷۲ درصد از  بودجه ۹۳ به بخش عمران شهر اهواز اختصاص یافت که میزان رشد بودجه عمرانی امسال نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد برآورد شد.شهردار اهواز اظهار کرد: بودجه عمرانی پیشنهادی سال ۹۳ شهرداری اهواز در چند برنامه تعریف شده است؛ برنامه‌ریزی توسعه شهری که ۵ درصد از کل بودجه عمرانی را تشکیل می‌دهد به میزان ۳۹۹ میلیارد ریال است که صرف طرح تملک اراضی و طرح مطالعاتی محقق می‌شود. همچنین برای برنامه هدایت و دفع آبهای سطحی داخل شهری به میزان ۱۳۴ میلیارد ریال معادل ۲ درصد بودجه عمرانی پیش‌بینی شده که صرف لایه‌روبی، لوله‌گذاری و دفع آبهای سطحی می‌شوند.موسوی ادامه داد: برای برنامه حمل و نقل و بهبود عبور و مرور شهری ۳ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال بودجه تعیین شده که ۵۲ درصد از بودجه عمرانی را تشکیل می‌دهد. این اعتبارات صرف پیاده‌رو سازی، تقاطع‌های همسطح، خرید و نصب تجهیزات ترافیکی و احداث جاده‌ها می‌شود.

وی افزود: برای برنامه ایجاد تاسیسات حفاظتی شهرها ۲۴۷ میلیارد ریال معادل ۴ درصد از کل بودجه عمرانی تعیین شده است که صرف احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی، دیوارهای ساحلی و خرید تجهیزات آتش‌نشانی می‌شود. همچنین برای برنامه بهبود محیط شهری ۱۲۸۰ میلیارد ریال معادل ۱۷ درصد بودجه عمرانی پیش‌بینی شده که صرف احداث پارک، ایجاد فضای سبز و کمربند سبز، خرید و نصب مبلمان پارکی و شهری، روشنایی خیابان‌ها، نورپردازی پل‌ها، و کاشی‌کاری و … می‌شود.شهرداری اهواز گفت: برای برنامه ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی، تفریحی و توریستی نیز ۲۹۶ میلیارد ریال معادل ۴ درصد از بودجه عمرانی پیش‌بینی شده که صرف احداث اماکن ورزشی، احداث کتابخانه، ایجاد سایر تاسیسات، و مجتمع‌های ورزشی و توریستی می‌شود. همچنین برای برنامه ایجاد سایر تاسیسات و تسهیلات شهری به میزان ۲۴۱ میلیارد ریال معادل ۳ درصد از بودجه عمرانی است که صرف احداث و تکمیل کشتارگاه‌ها، آرامستان، سرویس بهداشتی، بازارجه‌ها و میادین میوه و تره‌بار و پایانه‌ها می‌شود.

موسوی اظهار کرد: برای برنامه ایجاد تاسیسات درآمدزا ۵۰۸ میلیارد ریال معادل ۷ درصد از بودجه عمرانی و برنامه هزینه های پیش‌بینی نشده و دیون عمرانی ۴۰۸ میلیارد ریال معادل ۶ درصد از بودجه عمرانی تعیین شده است که در مجموع کل این برنامه‌ها بودجه عمرانی ۷۳۹۳ میلیارد ریال پیشنهاد شده است.وی گفت: از زمان آغاز به کار شهرداری جدید بیشترین سعی ما با همکاری شورای شهر اهواز این بود که درآمدهای پایدار برای شهرداری ایجاد شود. شهرداری نهادی است که درآمدهای خود را بیشتر از طریق عوارض پرداخت شده توسط مردم تامین می‌کند. بنابراین اگر وضعیت درآمدهای مردم خوب باشد طبیعتا پرداخت عوارض به خوبی انجام می‌شود و درآمدهای شهرداری مناسب خواهد بود.شهرداری اهواز با بیان این‌که ۲۳ لایحه درآمدی برای شهرداری تعریف شده است اظهار کرد: تا کنون ۱۷ لایحه از این لوایح توسط شورای شهر به تصویب رسیده است که با اجرای برخی از لوایح درآمدی، درآمدهای شهرداری تا ۷۰ میلیارد تومان هم افزایش پیدا خواهد کرد.

موسوی به پرداخت نشدن عوارض آلایندگی نفتی از سوی مجموعه نفت اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که بر اساس قانون باید یک درصد عوارض آلایندگی به شهرداری پرداخت شود، تاکنون این امر عملیاتی نشده است. بنابراین بلافاصله پس از شروع به کار رسمی خود در شهرداری اهواز لایحه مربوط به اخذ عوارض آلودگی نفتی به شورای شهر ارایه و تصویب شد. قابل ذکر است که بیش از ۲۰۰ حلقه چاه نفت در شهر اهواز وجود دارد که تاکنون هیچ‌کدام عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند.وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به خوزستان موضوع عدم پرداخت عوارض از سوی وزارت نفت به صورت کتبی به رییس جمهور ارایه شد که پیگیری آن مورد موافقت قرار گرفت.شهردار اهواز درخصوص درآمدهای ۱۰ ماهه امسال شهرداری گفت: ۳۱۷ میلیارد تومان میزان درآمدهای این مدت شهرداری بود که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

موسوی ادامه داد: در دهه فجر امسال ۴۸ پروژه به ارزش ۴۳ میلیارد تومان در سطح شهر اهواز افتتاح خواهد شد. تا پایان سال نیز ۱۶۲ پروژه به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.شهردار اهواز گفت: تعدادی پروژه از جمله تعریض پل سوم نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد که این پروژه با ۱۰۵ میلیارد ریال انجام خواهد شد. نقشه‌ای که برای این پروژه تهیه شده بود مورد مطالعه مجدد قرار گرفت، این پل در این پروژه از ۱۲ متر به ۳۰ متر تعریض خواهد شد که ۱۸ متر از دو طرف پل اضافه می‌شود. این اولین پل اهواز است که در مسیر خود راست‌گرد و چپ‌گرد دارد.موسوی افزود: احداث مسیر پارک شهروند، تکمیل مسیر پل ششم تا شهید بقایی، احداث زیرگذر شریعتی، زیرگذر پهلوان، و بهسازی خیابان سلمان فارسی از دیگر این پروژه‌هاست. در پروژه تکمیل مسیر پل ششم با توجه به اینکه این پل احداث شده ولی همچنان ماشین‌های سنگین از داخل شهر تردد می‌کنند. لذا تکمیل این مسیر یکی از ضروریات اقدامات عمرانی شهرداری قرار گرفت.وی با بیان این‌که در شهرداری باید نگاه علمی و برنامه‌محور وجود داشته باشد، افزود: در اجرای پروژه‌های عمرانی انجام کارهای کارشناسی و مطالعه شده در اولویت شهرداری قرار دارد.

شهردار اهواز در خصوص پذیرایی از مهمانان نوروزی در شهر اهواز گفت: جلسات هماهنگی در این زمینه در حال برگزاری است. در این جهت لازم است در حوزه سیاحت و جذب توریست کارهای بسیاری انجام شود تا بتوانیم در بحث جذب توریست با رقبای خود از جمله شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، و دیگر شهرها پیش رویم.